F102 Troisième Examen Révision
Purpose of exam 3 Not meant to test how well one can review, although review should prove helpful. Is meant to assess degree of accomplishment of course objectives and outcomes.course objectives and outcomes These skills, in turn, cannot be acquired simply by a review process; they require sustained practice and exposure to the language. Tip: review old quizzes, too!
Expression Orale Answer as fully as possible in French with mostly vocabulary learned to date. Pronunciation, completeness, appropriate vocabulary, comprehensibility, flow. You will draw blindly about eight questions of which you will be expected to answer five : projet. projet
Compréhension orale To evaluate your performance: understanding of messages conveyed at native rate of speech and important vocabulary, without necessarily comprehending every word or phrase : au marché TXT (Chap. 8 [fm08_video_txt.htm]) and/or scenes (1 & 2) from Les Choristes.marché TXT12
Lecture (Reading) questions and answers provided in French to demonstrate comprehension préparation et révision: “Les repas en France” Français-Monde, à la page 240 OR “Le stage en Suisse romande” Français-Monde, à la page 182 OR “manières de table”.manières de table
Vocabulaire et Expression Écrite Le passé composé (avoir français-monde Chap. 5) (être français-monde Chap. 6) et les interactivités! interactivités formation et usage et PPT et être verbs formation et usagePPTêtre verbs L’imparfait français-monde Chap. 7, formation et usage et PPT formation et usagePPT Passé composé ~ imparfait français-monde Chap. 7, 218. interactivité et aussi.interactivitéaussi
Vocabulaire et Expression Écrite La lettre You write a letter to a friend in which tell him or her what you did on vacation (where you went, how long you you were there, events or activities you engaged in. You'll need to describe past events (passé composé) and describe how things were (imparfait). [similar to post cards Chap. 4, p. 125 and lettre personnelle][content/vocabulary: dates - Chap. 1, weather - Chap. 4, vacation activities 1, 2 - Chap. 7, especially pp. 207 & 219.] lettre personnelleweather12
Vocabulaire et Expression Écrite La lettre : Cher Sarah, Je suis rétournée de ma vacance avec ma famille en California! Quel voyage! California est très belle, et il faisait du soleil tout les jours. Il faisait chaud et il n'y a pas des nuages. Le matins, j'allais faire des promenades avec ma souer avant le petit-déjeuner. L'après-midis, nous allions à la plage, où nous bronzions et faisions de la natation. J'adorais reposer et lire mon roman aussi. Un jour, à la plage, ma souer a fait du jogging sans ses chaussures et elle s'est coupée le pied sur une partie de verre. Nous avons la pris à l'hôpital. C'a été une soir horrible, mais après ca le vacance a été parfait. Je t'embrasse! Riley
Vocabulaire et Expression Écrite Le partitif du, de la, de l’ ; des = some, any Versus le, la, l’, les for use with abstract nouns, especially with verbs of liking, disliking, preference (emotional attachement) Interactivités: 1, 2, 3 123