Leading Learning in the Community Early Language Learning Language upskilling.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Madame Cesarato.
Advertisements

Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Chapitre 5 un, une (a) le, la, l, les (th) du, de la, de l, des (some) Les expressions de quantité
Objectifs réviser les activités à la maison
À quelle heure il se lève?
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Au petit-déjeuner, je mange
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
I can …talk about my holidays in the past
Talking about what you are going to do in the future tense! 
What you will be able to do:
To be able to talk about past holidays.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Les médias Learning objective: To plan in readiness for my key assignments on the unit of media.
La famille.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Si tu gagnais à la loterie…
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
La nativite.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Le costumele tailleur les chaussures le manteau les chaussettes les bas l’anorak le chapeau.
Can you think of any words with the ‘oi’ sound in?
French Level 1 La magie!.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
CONVERSATION Foundation: 4-6 minutes TOPICS Personal relationships Tourism The environment.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Create a Voki for yourself that speaks French.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Troisième étape Click to begin. Jeopardy!!! Click here for Final Jeopardy Choisis un valeur!!
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Objective: to be able to identify some key features of your chosen language.
La famille.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
vendredi le 7 octobre class 4
French 2: Chapter 2 The Exercices. EXERCICE 1: STORES AND PRODUCTS 1. Je suis végetarien. Je ne mange pas… 2. J’adore les pâtisseries! Je mange… 3. Je.
Questions pour un champion
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Monsieur Objectif: Madame Succès: Learning to ask and tell people about how many brothers and sisters you have. Learning about negative phrases in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Opinions sur les professeurs
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Jeudi dix septembre Que fais-tu? la première activité: C’est l’infinitif ou pas? Expliquez votre choix. EXTRA! What do infinitives end in in French (3.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
PRONUNCIATION EN FRANÇAIS. BASIC TIPS  It makes sense to try to get the pronunciation as good as you can but you are not expected to sound completely.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Ce sont des dindes. C’est la vache. Ce sont des cochons.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Révision FSL9 - Unité 1. Qu’est-ce que c’est? 1. (The) ____________ 2. (A) ____________ 3. (A) ____________ 4. (The) ____________ La feuille de.
Transcription de la présentation:

Leading Learning in the Community Early Language Learning Language upskilling

Leading Learning in the Community Objectives To increase confidence with French pronunciation To be able to say some basic Christmas / New Year greetings in French To be able to recognise some key letter strings and know what sounds they make To be able to read and understand a text including some complex sentences including: -family words -Christmas presents To be able to sing a Christmas song in French To be able to say / write some good sentences in French on this topic

Leading Learning in the Community Moi, j’adore noël. J’adore passer noël avec ma famille. Et j’adore faire les préparations. Samedi le 16 décembre je vais faire du shopping pour des cadeaux pour ma famille. Je vais aller à Brighton, parce que Brighton est un bon endroit pour les cadeaux. Je vais acheter beaucoup de cadeaux, par exemple, je vais choisir des chaussettes et un manteau pour mon mari, et de la bière belgique pour mon fils, parce qu’il adore ça. Pour ma fille je vais acheter une chemise et des chocolats, parce qu’elle adore les vêtements et les chocolats. Et pour moi? Rien! mais je vais manger dans un bon petit restaurant. Du poisson et du gâteau. Mmm, super!

Leading Learning in the Community Joyeux Noël!

Leading Learning in the Community Bonne Année!

Leading Learning in the Community Joyeux Noël! Bonne Année!

Leading Learning in the Community Some useful letter strings -oi -eau -qu

Leading Learning in the Community Les Trois Rois Trois rois qui marchent au pas Trois rois et trois chameaux Trois rois qui marchent au pas Apportant trois cadeaux Je m’appelle Melchior J’ai de l’or en cadeau Nous cherchons un petit roi Moi et mon chameau Je m’appelle Balthazar J’ai de l’encens en cadeau Nous cherchons un petit roi Moi et mon chameau Je m’appelle Gaspar J’ai de la myrrhe en cadeau Nous cherchons un petit roi Moi et mon chameau Trois rois qui marchent au pas Trois rois et trois chameaux Trois rois qui marchent au pas Apportant trois cadeaux

Leading Learning in the Community oi moi froid trois croissant doigt noix poire

Leading Learning in the Community eau bateau chameau beau seau veau

Leading Learning in the Community ch chat cher chut! chic! vache crèche

Leading Learning in the Community qu quand quelques magnifique pique-nique

Leading Learning in the Community Sentence level Pour …… mon père je vais acheter un chapeau. Il aime ça!

Leading Learning in the Community Can we vary ‘ je vais acheter?’ je vais chercher je vais choisir

Leading Learning in the Community Pour …… ma soeur je vais acheter un seau. Ah non! Elle n’aime pas ça! Alors je vais chercher des chocolats.

Leading Learning in the Community Les Trois Rois Trois rois qui marchent au pas Trois rois et trois chameaux Trois rois qui marchent au pas Apportant trois cadeaux Je m’appelle Melchior J’ai de l’or en cadeau Nous cherchons un petit roi Moi et mon chameau Je m’appelle Balthazar J’ai de l’encens en cadeau Nous cherchons un petit roi Moi et mon chameau Je m’appelle Gaspar J’ai de la myrrhe en cadeau Nous cherchons un petit roi Moi et mon chameau Trois rois qui marchent au pas Trois rois et trois chameaux Trois rois qui marchent au pas Apportant trois cadeaux