La VBM, aspects pratiques. Soft :FSL/ Free/ FSL –Free : segmente, notion de mesure? –FSL : pas de substance blanche disponible –SPM 2 / 5.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Le Comparatif et le Superlatif
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Verbes +. BOIRE  PresentJeNous TuVous Il/ElleIls/Elles PasséJ’ai BOIS BOIT BUVONS BUVEZ BOIVENT BU.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Les Mots Interrogatifs
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Dans la classe de français
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Les recommendations.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
SPLUS Comment ouvrir SPLUS?  Logiciels… Biologie/Biology… SPLUS Où sont les données?  G:\DATA\BIOLOGY\Bio4x18\Lab Data\SPLUS 
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Les expressions negatives. Pourquoi? If you have an affirmative statement in French and you want to make it negative, you use a negative expression. If.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Transcription de la présentation:

La VBM, aspects pratiques

Soft :FSL/ Free/ FSL –Free : segmente, notion de mesure? –FSL : pas de substance blanche disponible –SPM 2 / 5

SPM2 vs SPM5 Template : –la normalisation spatiale (basée sur les différences d’intensité ) dans les versions antérieures de SPM5 nécessitait un template similaire aux images (contraste identique ). –SPM5 : la normalisation différe et n’est pas en relation avec une simple notion d’intensité entre deux images (mais repose sur des cartes de probabilités tissulaires: le voxel d’interet est classé selon sa probabilité d’appartenir à une classe tissulaire). Le template de SPM5 est nettement préférable à son propre template fait sur 20 sujets. Segmentation LCS SPM5 : –manuelle –versions tool box 5 et 5.1

C’est eux qui le disent Unified Segmentation in SPM5 Preliminaries (EDITORS: add stuff about DICOM import?) - Vérifier que les images soient correctement alignées sur le template Segmentation Clicking the Segment button will bring up a page of options; you must select your files (under Data), and you will probably want to change the Output Files options. Unless you have reason to do otherwise (these notes are meant for beginners!) select modulated normalised for the tissues that you are interested in, don't save bias corrected, and Leave all the Custom options as they are. You can now save the job (as a.mat file) if you want, and/or click Run to segment the images. As a very rough estimate, allow 30 minutes per image.

SPM5 Surestimation du LCS : +++

SPM

SPM8

Erreur de segmentation

Version toolbox : VBM 5

Version toolbox : même sujet VBM 5.1!!!

Erreur de segmentation

Modifier la gaussian per class

Marche pas tout le temps

Faire un mixte

lissage Smooth : 8 to 12 mm Non modulée Modulée : m ou m0

Statistique Absolute threshold : 0.05 joue sur la taille du mask (défaut 100!)

M0 ancova yes Comparaison modulée m et m0…..seuil stat PS: ancova yes

Même chose ancova no

Proportional scaling : converti les volumes en valeurs qui sont proportionnelles à total brain/ SG ( permet de dire que la région autour d’un point contient 3% de la SG totale ) –Utiliser la proportional scaling avec la SG totale : montre les régions dans lesquelles il existe une variation disproportionnée plus grande ou plus petite dans la SG totale. Par exemple, une structure peut représenter normalement 2% de la SG totale, mais chez les patients représenter 1.5%

Les hommes ont une plus grosse tête que les femmes et on veut faire une analyse de la taille du nez : il apparait que les hommes ont un plus gros nez. On voudrait savoir si la taille du nez reste significative si la taille de la boite crânienne est prise en compte Modéliser la taille de la boite crânienne comme covariable, redimensionner le nez de telle façon qu’il devienne proportionnel à la boite crânienne (ie : mesure du nez sous forme d’un % age du volume crânien).

ANCOVA : Localiser les régions dans lesquelle le volume de SG differe du volume de SG total

No global et images modulées : Montre les régions dans lesquelles il existe une différence de volume absolu de SG Utiliser la SG totale comme facteur confondant montrera les régions présentant une différence absolue qui ne peuvent etre expliquées par les différence de SG totale

On peut inclure des effets de non intéret ( ie ANCOVA correction for some global measure) : permet de localiser les différences ne pouvant pas être expliquées par les variables de non intéret The choice of model is up to the investigator, and it really does depend what you want to test. I would really rather not be give any firm recommendations. When a VBM experiment is written up, the model should be accurately described. Different models will give different results, which may appear to conflict with each other.