La Mode (fashion). WALT: Say what someone is wearing. Talk about the colour of clothes.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Christina porte : un tee-shirt vert un pull rose une jupe bleue
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
bleu rouge blanche noir
Les vêtements les adjectifs.
Can you label these colours in French?
Le but: to recap on adjective agreements with the clothes in French
Qui est présent? Les posters du monde francophone Les feuilles de résumer La carte francophone.
Aujourd’hui c’est mardi dix-huit mars
Rien n’est parfait Alyse Treesh
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
Objectifs:  Identifier et décrire les vêtements  Exprimer couleur et taille  Faire les courses  Décrire les activités  Faire la comparison de gens.
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Warm-up You just met somebody which can be a new friend but you still want to know more about him/her. Based on what you like, write five questions you.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Les vêtements. Des baskets/des tennis Un blouson.
City of Edinburgh French Early Level
Qu’est-ce que tu portes?
Unité 6 Leçon 17.
Le superlatif Comparing people and things within a group.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Lundi 1er décembre 2014 Objective: To talk about school uniform. We may need to be able to do this in the speaking assessment. Outcome: EVERYONE will be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
BONJOUR! C’est le temps pour apprendre les numeros et les couleurs! HELLO! It’s time to learn numbers and colors!
Flash Culture Lesson 2.
CHAPITRE 7 LES VÊTEMENTS. LA PREMIÈRE PARTIE LES VÊTEMENTS UN JEAN UN SHORT UNE CASQUETTE UN CHAPEAU UN PULL CLOTHES JEANS SHORTS A CAP A HAT A SWEATER/A.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
By the end of this lesson you should be able to describe clothe items
Un short noir Un t-shirt rouge Un polo vert.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Qu’est-ce qu’elle porte aujourd’hui?
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Les Vêtements clothes. Apprenons les vêtements! Today we are going to learn the different vocabulary words for clothes.
Acheter des vêtements Buying clothes. Les vêtements masculins.
On fait les magasins? Unité 7 Leçon A.
Les couleurs.
Leçon 1.2.
Les Vêtements. Please listen, speak and read. Ecoutez! Répétez! Lisez! Jeanne Gilbert 2014.
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Les Couleurs Colors. Regardez, écoutez et répètez.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Novembre Starter Activity: match up 3- des chaussures rouges 4- un chapeau blanc 2- une jupe bleue 1- un sweat vert A B C D 5- des chaussettes noires E.
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
How many colors can you remember? Write them down in your books.
1. Je peux identifier quelques vêtements. 2. Je peux associer quelques vêtements avec le bon saison.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
Des vêtements Clothes Objectives Students will be able: to name of items of clothing. to say what someone is wearing To use adjectives to describe clothing.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
LES VÊTEMENTS. un pull une chemise LES VÊTEMENTS un imper une veste.
LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Blanche-Neige et les sept nains Les vêtements et les couleurs.
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Objectifs :  learn to recognize and name different items of clothing.  learn to describe what you are wearing, what you like to wear, what you do.
Transcription de la présentation:

La Mode (fashion)

WALT: Say what someone is wearing. Talk about the colour of clothes.

Success Criteria: We will be able to: Understand and say the colours in French. Understand and say different items of clothing. Talk about what someone is wearing.

Quick review of last week… Look at clothing vocabulary from la leçon 11.

Les vêtements (Clothes) Je porte…I am wearing… Elle porte…She is wearing… Il porte…He is wearing… un chapeaua hat un T-shirta t-shirt un pantalontrousers un jeanjeans un anoraka wind-breaker un shortshorts un sweata sweatshirt un uniformea uniform

La Mode (cont.) une écharpea scarf une vestea jacket une chemisea shirt une robea dress une jupea skirt des tennissports shoes des chaussuresshoes

Qu’est-ce que c’est?

Guessing Game Students take turns to draw an item of clothing on the board but are only allowed to draw one stroke at a time. After each stroke, the class is allowed two guesses as to what the drawing is. The students who guesses correctly takes over at the board.

Les couleurs

bleublue jauneyellow orangeorange vertgreen violetpurple noirblack blancwhite grisgrey rosepink marronbrown rougered argentsilver orgold clairlight foncédark

Concentration Game

Elle porte une chemise orange.

Elle porte une jupe blanche.

Il porte un short bleu.

Elle porte une robe grise.

Computers Find a picture of a model and create a poster describing what they are wearing.