As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.I. revise and extend vocabulary Know the names of some animals in French Revise numbers and colours Use the phrases jaime, je naime pas, jadore and je.
Advertisements

As-tu un animal? Jeudi 11 janvier 2007 Objectives: talking about pets. Use jai.
L.O. – how to give information about yourself in French
Les animaux.
Français Les animaux (4).
Learning Objective Be able to use colours as adjectives with pets.
J’ai un frère..
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
Les adjectifs La description d’un nom.
EXTRA: Can you understand what they mean?
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
OBJECTIF Qu’est-ce qu’on va faire?
Objectif: to say where you live
Lundi, vingt-cinq septembre Les noms Objective: What is a noun? Key words: Un = a (masc) Une = a (fem)
OBJECTIF Quest-ce quon va faire? You will be able to identify some pets You will be able to what pets you have, havent got and would like Grammar structures:
Quel couleur?.
Les Couleurs Bleu Unit 4, Lesson 12. Did you know…… Talking about what color something is actually using an adjective. After all, colors do describe things.
P5 Killermont French Lesson
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
What gender is this word?
Must be able to use plurals and colours correctly.
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
La famille Les numéro Le verbe “avoir”. Ma Famille.
Cherche la bonne réponse:
De rien Pierre. A Demain Pierre!
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Aujourd’hui Descriptions Colours Le verb porter Le verb - er.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
ObjectivesContextSuccess criteria Talking about what I have and what I don’t have -Oui, j’ai un / une… -Non, je n’ai pas de… Petsall: Recognise and use.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Le Français: 4 e cours.
Les Couleurs.
Les Animaux.
rose ou violet “The Snail” noir Henri Matisse rouge blanc vert jaune
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
J’ai un chat Il s’appelle Puss Il a cinq ans Il est grand et gris
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Les couleurs.
LES COULEURS.
5.
J’ai C’est quel animal ?/Tu as un animal chez toi ? un chien un chat
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Adding Adjectives- Colours.  Noir/e  Gris/e  Bleu.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Les animaux Qu’est-ce que c’est? Un chien Un chat.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les couleurs et les animaux
Be able to use colours as adjectives with pets.
Les animaux domestiques
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Les couleurs Bleu Rouge Vert Blanc Orange.
Transcription de la présentation:

As-tu un animal?

Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical order. Write the French word with ‘un’ or ‘une’. GF H E D C B A

J’ai un chien

J’ai deux chiens

J’ai un poisson

J’ai trois poissons

J’ai un chat

J’ai cinq chats

J’ai un hamster

J’ai six hamsters

J’ai un lapin

J’ai sept lapins

J’ai un oiseau

J’ai huit oiseaux

J’ai une araignée

J’ai neuf araignées

J’ai une souris

J’ai dix souris

J’ai ………… masculinefeminineplural chiens chat poissons hamster lapin oiseaux araignées souris

les couleurs What are the colours in French? orange bleu rouge vert jaune blanc noir gris brun

Qu’est-que c’est la couleur ‘tigré’?

les couleurs mascmasc plfemfem pl vertvertsvertevertes bleubleusbleuebleues noirnoirsnoirenoires tigrétigréstigrées brunbrunsbrunebrunes rougerougesrougerouges blancblancsblancheblanches gris grisegrises jaunejaunesjaunejaunes orangeorangesorangeoranges

Mini-test in pairs Test each other on what you have learnt so far in French. Copy the table below into your books. Ask each other to say in French the items listed in the table below and tick as your partner successfully answers the question. Mini-test I can…….. Say where I live and what nationality I am. Ask someone where they live. Say if I have any brothers and sisters and what their name is. Ask someone if they have any brothers or sisters. Say if I have or haven’t got a pet. Ask someone if they have a pet. Say which animal I prefer.