JCL, Grenoble 1-3 décembre 2014 Interface Machine Détecteur P. Colas.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements

The passé composé of –er verbs with avoir
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
Futur Proche au negatif By: Ruth & Louis. When you are not going to do something, then you put ne in front of the verb vais (meaning going) and pas after.
Inversion leçon 3.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
The Millau Viaduct Paris - Barcelona.
Its all about « mois », the « months » that are important!
Les aménagements du port de Rotterdam
These contractions are used before nouns. A contraction must agree with the noun in both number and gender. Du: singular and masculine De la: singular.
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Le passé composé avec “avoir” (pg )
Months KS2 Yr3 French – Lesson 11
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: To be able to say and ask which month it is.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
What is the nanotechnology History applications of nanotechnology Conclusion.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
INDUCTEL V1.0 Zones de dialogue Dialog areas Etiquettes productiques: zones de dialogue Automated tags: dialog areas.
Bonjour!! Pour être prêt: Répondez aux questions:
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Passé composé with être (a “D”, “R”, and “P” are missing. They stand for devenir, revenir and passer.
Futur / conditionel or The “Art of keeping endings…”
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Verbe + Infinitive.
Les sons These are most of the sounds we will be covering this year. Feel free to practise as often as you like.
I can tell time in French!
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Comment conjuguer le Passé Composé By Jordan Blackaby.
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
EBP-BIOSOC WP1. Synthesis of methodological issues and proposals for further processing of the data.
depuis, il y a, pendant, pour
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
This, that and the other A few little words that cause problems!
Ch. 13, L3 & révision.  Question: « I want to learn a language but its so hard. What should I do? ?>>
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
The Millau Viaduct Paris - Barcelona.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
C’est VS. il est (elle est)
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
INTERVIEW SUR LA MARTINIQUE suggested Level : Intermediate/ Advanced Compréhension orale 1.
Bon Mardi! Quelle est la date aujourd’hui?
Le Conditionnel Contrôle demain sur le futur simple et le conditionnel: les terminaisons et les irréguliers.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
Formation- (Ex. parler)  Go to the « nous » form of the verb.  Nous parlons.  Take off the –ons and the « nous »  Nous parlons  Add –ant.  parlant.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -RE s ons s ez - ent
The child handling the topic with a gesture Sari Karjalainen, University of Helsinki, Department of Speech Sciences _____________________________________________________________________________________________________________.
À l’hôtel. 1.Demander une chambre I want a single room with a bath/shower from the 2 nd to 15 th July Have you got a room with a sea view or mountain.
WARM UP Quiz votre partenaire sur les verbes dire / lire / écrire et la vocabulaire d’hier.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
«Mi amor» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 2 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 Do you like to cook? 0.
La Croatie célèbre son entrée dans l’UE, Zagreb, 30 juin 2013 Introduction Cerner : Définir : Problématiser : Annoncer le plan :
Le pronom interrogatif: qui. Pour chaque phrase décidez si QUI est le sujet, l’objet ou l’objet d’une préposition. Qui parle français? Qui parle français?
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Unité 2, Leçon 6b Rev. 11/27/12. Quand? Hier Samedi dernier Avant Après Pendant D’abord Ensuite Finalement Enfin Yesterday Last Saturday Before After.
Faites-le maintenant BUT : Quel temps fait-il en octobre? 1. mars 2. août 3. novembre 4. mai 5. janvier 6. septembre.
Resource allocation: what can we learn from HPC? 20 janvier 2011 Vincent Breton Crédit: Catherine Le Louarn.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Verbe (Etre) au présent
Les mois.
Les questions et les mots interrogatifs
The consequences of the.
Creative writing in Languages KS2-KS3
Transcription de la présentation:

JCL, Grenoble 1-3 décembre 2014 Interface Machine Détecteur P. Colas

Le site de Kitakami Du 4 au 10 septembre 2014 ont eu lieu des réunions MDI et ILD à Ichinoseki et Oshu dans l’Iwate. 2heures de shinkansen de Tokyo, au nord de Sendai

En route pour le point d’interaction

Common L* : pour l’instant ILD 4,5m et SiD 3,5m. Rend difficile le push-pull. Fixer à 4 m. Décision prise à Belgrade Grand L* : difficulté d’optimiser la lumi. Avec 4m,  y ~40 nm au bout de 10h après un redémarrage

Angle de croisement de 14 mrad peut être diminué (8? 12? mrad) grâce à de nouvelles techniques de dessin des aimants Possible d’éviter l’anti-DID?

Hybrid A’ configuration for access Tunnel typically 90 m underground Access pit + route 103 months of mounting instead of 110 Cost saving, as expensive cryogenic pipes are shorter and the road can still be used to go to the interaction point. 90 m Shaft + 2 km road