Français Are humans animals too? Lesson 3 Lesson objectives We are learning to: Perform finger rhymes and songs Identify phonemes Perform simple communicative.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ça y est! C’est Noël!
Advertisements

Mangez bien! Revise some words on food Give advice about healthy living.
Mangez bien! on va réviser des mots pour la nourriture
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Un café.
Je voudrais ….
L/O: to be able to identify foods and drinks and to create a menu for practice.
Au Café.
On fait les magasins!. La nourriture What are these in French? You have 3 mins.
Les dinosaures!.
LES SALUTATIONS.
Which picture fits this person’s food diary?
Bonjour la classe Nourriture.
Combien en voulez-vous?
Choisissez la bonne réponse
Bonjour, ça va ?.
LES SALUTATIONS.
Quest-ce que vous voulez? Quest-ce que vous désirez? CHAPITRE 6 VOCABULAIRE 2.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Au restaurant Je prendrai un sandwich et une crêpe s’il vous plait.
KS2 Yr6 French – Lesson 89 At the café.
Au Marché DIALOGUE.
Au café (At the café).
Une pomme Une poire Une pêche Une banane Une tomate Une glace
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
L’Objectif: Order drinks and snacks Practise numbers.
C’est délicieux ou pas délicieux?
Les glaces Sing the ice cream flavours to the tune of ‘Agadoo’!!
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Great starter for yr 7/8(even 9) very first lesson
AMLA Accelerated Modern Language Acquisition Progression Plans: Examples from Creative Arts.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
La nourriture (Reading Levels 3-4)
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
Quelles photos correspondent au texte? Je prends le petit déjeuner vers 7h00. Je mange un croissant et un yaourt et je bois du chocolat chaud et du jus.
I can …talk about drinks and food in French! I will memorize vocabulary linked to eating and drinking.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
A B - Bonjour Madame. - Bonjour Madame. Vous désirez?
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Français I Leçon 1A Salut! Ça va?.
Je voudrais 1.unpaquetdebiscuits 2.deuxkilosdepommedeterre 3.unetubedeentifrice 4.Unpotdeyaourt 5.250grammesdejambon 6.Uneboitedesardines 7.Unpaquetdechips.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
Quels sont les mots masculins, féminins, pluriels? 1.La tomate 2.Ma salade 3.Le fromage 4.Ma pizza 5.Le lait 6.Mes céréales 7.Le jambon 8.Mon sandwich.
Vocabulaire Unité 1 T’es branché. Bonjour Salut.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Le passé composé This is a frequently used past tense. It helps convey messages about past events which took place at a precise moment in time and were.
LES QUANTITÉS DONNEZ-MOI AUSSI DEUX CROISSANTS, TROIS ÉCLAIRS, QUATRE PAINS AU CHOCOLAT, … ET AVEC ÇA? ET AUSSI UN PAQUET DE GÂTEAUX SECS, UNE BOÎTE DE.
C’est le 18 septembre. But: Comment ça va?
Finger Rhymes Click on the pictures to hear the words Eleanor Gee Primary MFL AST.
Combien en voulez-vous?
Howdenburn Primary 1+2 French Resources
Miam miam c’est délicieux
Year 9 Week 27 Learning objective: By the end of the lesson you will be able to decide which food is good or bad and explain why.
Madame Nigey Greenwich Catholic School
Chansons pour les petits (songs for the little ones)
Quels sont les mots masculins, féminins, pluriels?
Aujourd’hui nous allons…
Les fruits (m) Les fruits sont bons pour la santé.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
Transcription de la présentation:

Français Are humans animals too? Lesson 3

Lesson objectives We are learning to: Perform finger rhymes and songs Identify phonemes Perform simple communicative tasks Remember a sequence of spoken words Use physical response, mime and gesture to convey meaning and show understanding

C’est bon pour la santé? Oui, c’est bon!Non, c’est mauvais!

Pomme de Reinette Pomme de reinette et pomme d’api Tapis, tapis rouge. Pomme de reinette et pomme d’api, Tapis, tapis gris.

Key language for lesson 3 le pain le jambon le fromage l’orange le chocolat la limonade la tomate la banane les bonbons l’eau les chips Bonjour! Salut! Au revoir! Monsieur Madame Mademoiselle Oui Non Oui ou non? C’est bon pour la santé? C’est mauvais pour la santé? Oui, c’est bon. Non, c’est mauvais.

Invitation à la Classe! Invitation! la semaine prochaine, à l’école. RSVP ……………Chère Classe…………… La classe est invitée à un grand pique-nique

© Cornwall Learning T: Oceans House, Truro Business Park, Threemilestone, Truro, Cornwall, TR4 9LD