C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quelle est la question?.
Advertisements

Les problèmes en vacances
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Le passé composé With « avoir ».
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
Lundi le 17 mars 2014
On va… 1. lire et comprendre un texte sur le camping. 2. réviser la différence entre le passé composé et l’imparfait. 3. parler de nos habitudes de l’enfance.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
QUE TROUVEZ-VOUS QUAND TU VOYAGES ? POURQUOI VOYAGES-TU ? Les saisons L’été : L’hiver : L’automne : Le printemps :
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir (49A/50B) 2.Travail à la cloche 1.WORKBOOK p. 52 #7 A et B.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Passé composé une révision.
WARM UP  Écrivez #2 P 311 dans vos cahiers!. LES SPORTS ET LES ACTIVITÉS L’OBJECTIF: JE PEUX DÉCRIRE MES ACTIVITÉS. LES DEVOIRS: WB P
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
B Le passé composé des verbes en -er
How is it conjugated in the present tense?
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
Français 2, 2 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 103. Faites Panorama Culturel. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce.
Les expressions avec faire Mademoiselle Whitmore French 11/12 le 14 février.
The Imperfect Tense.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Les jours de la semaine.
Révision: p60-61 dans le cahier
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Let’s talk about the past. Preterit in English -ed ending for regular verbs in the past.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le passé composé: Describing past actions Les normes: 1.2; 4.1 Questions essentielles: What is a compound tense? What is the formula for the passé composé?
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Le week-end. How to plan your weekend activities: Qu’est-ce que tu vas faire samedi matin? dimanche après-midi? demain soir? ce week-end? le week-end.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Warm up: Comment dit- on? 1.She does theater in summer. 2.I do not ride my bike in winter. 3.We surf at the beach in July. 4.They (boys) jog in the morning.
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
C’est lundi!! Pour être prêt: 1. Faites p. 185 dans le coursepacket Writing Activities WORKBOOK section 2. Cherchez votre livre ouvrez-le à la p. 306:
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Transcription de la présentation:

C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2. Le coursepacket

Les buts de l’unite 7 I will work with my group on the imperative project. We will complete this today! I will learn/practice how to discuss activities and free time in French. Discuss weekend activities To talk about individual summer and winter sports To describe your vacation and travel plans What you did and where you went yesterday, last week or last summer To narrate what happened in the past

p. 311 # 3 Parlons!

Vocabulaire A et B Le week-end Les vacacances Quizlet liveX2 Mot de passe

Notes de Cornell Faire- to do or to make (+ activities/sports) Je fais Tu fais Il/elle/on fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font  du  de la  de l’  de + le= du  du jogging  de + la  de la voile  de l’  De l’escalade

Faire de l’escalade! metaphor-for-our-inner-world/ metaphor-for-our-inner-world/

Partenaire A- Mot de passe Vocab B À la mer En avion Seul Passer Le ski

Partenaire B- Mot de passe Vocab B Le roller Le VTT Les grandes vacances À la montagne La voile

Partenaire A- Révision des verbes réguliers Réussir Bâtir Vendre Rendre Aider

Partenaire B- Révision des verbes réguliers Parler Perdre Attendre Assister Guérir

Quiz Pop quiz postponed from Monday, using your fanfold over Vocab A (révision des verbes réguliers) Quand fini: à écrire p # 4 Et toi? It goes across the top of both pages there are 10 questions

Devoir Si pas fini avec p # 4 (toutes les 10) Add any new vocab to your fanfold from vocab C (always be ready for ‘pop quizzes’) ALL late/absent work due May 13 th ! No exceptions! Lesson 21 Coursepacket: p. 111 Quiz L21 mardi prochain