Warm Up Our Vocabulary Activity Imperatives. Portez Buvez Achetez Essayez Jouez Visitez Venez Mangez Imperatives.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les activités. There are 2 possible ways of saying what activites youd like to do. Look at the example. What is the difference? On pourrait manger de.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Match-up the numbers to the letters
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Sports & Activities “to play” & “to do”
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le costumele tailleur les chaussures le manteau les chaussettes les bas l’anorak le chapeau.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Qu’est-ce que tu aimes?.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Grammaire Expressions with faire and jouer AND
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Bonjour! C’est l’automne
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
GCSE conversation questions Tourism. 1.Qu’est-ce que tu fais d’habitude en vacances. D’habitude/normalement je vais en/au avec on loge/reste dans on descend.
C’EST À TOI! LEVEL 2 Unité 3 – Au restaurant. Contexte:  Vous dinez dans un restaurant très chic en Provence avec un ami  Vous êtes en train de regarder.
Le voyage et la francophonie
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
Bienvenue à Glasgow! Work effectively and productively in a group using a variety of skills to ‘rebrand’ Glasgow for French-speaking tourists.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
JOURNAL – lundi, le vingt-sept octobre 1. Qu’est-ce que tu aimes manger? (3) 2. Qu’est-ce que tu n’aimes pas manger? (2) Hand in your speaking slips!!!
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where I.
Jeudi 18 juin Objective Talking about a holiday using long sentences.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
Who can name the most countries in French? For help use the “wordreference” app.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Faites-le maintenant (2) Répondez. How is Christmas celebrated in Richard’s home in France? How does this celebration compare to your family’s? But: Qu’est-ce.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Do now: Translate: 1.Les places sont complètes, donc il y a des gens debout dans le train. 2.Il a raté son train. 3.Les compartiments ont des lits et une.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
L’objectif: apprendre à reserver une chambre à l’hôtel lundi, le 25 janvier 2016 Learning Objective: learn to reserve a hotel room Choisir un hôtel en.
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Transcription de la présentation:

Warm Up Our Vocabulary Activity Imperatives

Portez Buvez Achetez Essayez Jouez Visitez Venez Mangez Imperatives

The Task To create a travel brochure

Individual Task Your task is to try to persuade students of your own age to visit Canada. What would they like to see? What activities would they like to try? What season would be the most fun? Where would they stay? How would they travel? What clothes would they need to bring? What could they bring home? Create a brochure showing reasons why they would want to holiday there. On the next few slides is an example of a brochure aimed at persuading young people to visit France during the Summer. Some of the key points have been highlighted.

Visitez la France!Visitez la France!

En France on peut faire du sport partout. Il y a des plages magnifiques et la mer formidable! On peut faire beaucoup de sports en été, c’est fantastique. Essayez le ski nautique. Aimez-vous les bateaux? Pourquoi pas faire de la voile. On peut faire de la natation dans la belle mer bleue. On peut faire de la planche à voile aussi. Peut-être vous n’aimez pas l’eau? On peut jouer au volley-ball ou on peut se bronzer à la plage. Il y a beaucoup de choses à faire pour des jeunes. Qu’est-ce qu’on peut faire ici?

Mangez des crepes delicieux et les glaces. Buvez du coca ou du jus d’orange.

J’ adore …….. parce que c’est J’aime ……… parce que c’est formidable, interessant, fantastique …… Je n’aime pas ….. Je déteste ……..

Imperatives Visitez Venez Mangez Buvez Achetez Essayez Jouez Portez Connectives ou et aussi Opinions Je voudrais J ’ adore J ’ aime Je n ’ aime pas Je déteste On peut …. On ne peut pas Useful vocabulary

Visitez la France!Visitez la France! Brochure with annotations

Qu’est-ce qu’on peut faire ici? En France on peut faire du sport partout. Il y a des plages magnifiques et la mer formidable! On peut faire beaucoup de sports en été, c’est fantastique. Essayez le ski nautique. Aimez-vous les bateaux? Pourquoi pas faire de la voile. On peut faire de la natation dans la belle mer bleue. On peut faire de la planche à voile aussi. Peut-être vous n’aimez pas l’eau? On peut jouer au volley-ball ou on peut se bronzer à la plage. Il y a beaucoup de choses à faire pour des jeunes. Use of paragraphs Headline question Use of adjectives Questions Use of negative

Mangez des crepes delicieux et les glaces. Buvez du coca ou du jus d’orange. Imperatives Connectives

J’ adore …….. parce que c’est J’aime ……… parce que c’est formidable, interessant, fantastique …… Je n’aime pas ….. Je déteste …….. Positive opinions Negative opinions Adjectives