Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Advertisements

Les Adjectifs Possessifs
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
MON MA MES MY.
masculine (at least 1 boy)
4A Vocabulary.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Indefinite articles, plural of nouns
____________________________
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
1 Une amie et un ami.
La Grammaire: Indefinite articles and plural of nouns Page 24.
What gender is this word?
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Dans la classe de français
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
CHAPITRE 2 Le 6, 10 octobre. L’emploi du temps Qui est présent? La feuille des verbes ER/(IR) Les remarques De nouveau vocabulaire Avant de commencer:
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Qu’est-ce que c’est? Par: Madison and Jill.  A) une craie  B) un crayon  C) un stylo.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Describing the classroom layout
Les articles indéfinis et définis au singulier Talking about one person or thing.
Mets dans l’ordre! deux juillet cinq décembre vingt et un janvier dix octobre douze février trente avril quinze juin 1. vingt et un janvier 2. douze février.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Complétez avec un adjectif: 1.Madame Berndt est une prof 2.Histoire? C’est un cours 3.Mainland est une école.
Français I Leçon 1B En Classe. Qui est-ce? C’est … Il est… Elle est…
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
QU’EST-CE QUE C’EST?.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Notes le 19 novembre AVOIR (to have) j’ainous avons tu asvous avez il/elle/on ails/elles ont.
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Indefinite articles & plural of nouns
En Classe (in the classroom)
Les Couleurs.
Les Couleurs.
un une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Transcription de la présentation:

Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have un, some have une, and others have des in front of them?

Fill in the correct article, but don’t just guess – what resources can you use? 1.________ crayon 2.________ pupitres 3.________ fille 4.________ garçon 5.________ professeurs 6.________ chaise 7.________ école 8.________ fenêtres

Les articles indéfinis 1.Une école 2.Un collège 3.Un tableau 4.Une étagère 5.Un pupitre 6.Des garçons 7.Des filles 8.Des livres Masculin ou féminin ?

Dans les cahiers de compositions… Copy the chart from page 24 of the book onto the last page in the book. Then, complete activity 41 – copy each sentence, and fill in the answer as you do so. BACK Turn to the BACK of your composition book.