Dans quelle pièce? In which room?. Les Equipes Figure out what room is the answer. Write it down on your “ardoise” First person in a team TO STAND UP.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Advertisements

MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Starter: Write – in English – what you have to bring to school everyday. Then write a list of everything you have to take with you when you go out with.
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les adjectifs possessifs
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Le Voyage: Chapitre 1 Une Journée Idéale à la Plage Tips for reading in a foreign language: Try to understand the main idea of a passage, not every single.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Quelle heure est-il?. 12 noon- midi 1- une heure 2- deux heures 3- trois heures 4- quatre heures 5- cinq heures 6- six heures 7- sept heures 8- huit heures.
OBJECTIFS: To recognise and repeat at least 4 items of furniture; To use the question ‘où est…?’ to ask where something is; LITERACY - To use at least.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
The cancer is a deadly disease, it starts when cells in the body begin to grow out of control and multiply too much. Cancer can start almost anywhere in.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Nous allons… Parler, écouter, mémoriser, réfléchir.
Parle-moi de ton collège!
jeudi, le quatorze septembre
Dans ma maison il y a… In my house there is…
AUJOURD’HUI: C’est le 28 octobre Le jour: mercredi
mardi, le douze septembre
Français 2, 31 août 2016 Ecrivez des phrases; dites-moi: âge, nom, activités que vous aimez, choses que vous aimez. “Doctor, there is an invisible man.
Qu’est-ce que c’est? 1A.1 Nouns & Articles p
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
En Classe (in the classroom)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Listening with the Linguabugs
J’ai besoin de parler du passe….
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Objectifs: To revise telling the time in French
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
I can describe singular and plural objects.
in French and in English
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
put vos devoirs in the basket rouge
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
In this topic you will learn
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Français Révision.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Les formes et les couleurs
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Comment t’appelles-tu?
Lesson 3.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Quelle heure est-il? français b.
Lequel The Last Part.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
TEAM NAME.
PROJECT NAME.
Transcription de la présentation:

Dans quelle pièce? In which room?

Les Equipes Figure out what room is the answer. Write it down on your “ardoise” First person in a team TO STAND UP with the word written on the “ardoise”- CORRECTLY- gets the point If first team is wrong then another team gets a chance Pass the “ardoise” down the rows in your team to a different student for the next question

Dans quelle pièce mangez-vous?

Dans quelle pièce regardez-vous la télé?

Dans quelle pièce étudiez-vous?

Dans quelle pièce dormez-vous?

Dans quelle pièce travaillez-vous sur l’ordinateur?

Dans quelle pièce faites-vous vos devoirs?

Dans quelle pièce jouez-vous aux jeux vidéos?

Dans quelle pièce vous brossez-vous les dents?

Dans quelle pièce parlez-vous au téléphone?