Le rôle des premières offres (offre et contre- offre initiales) sur lexploration et les résultats de la négociation Une analyse empirique fondée sur les.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

Talking about yourself
ContractionsContractions How the French get around.
À quelle heure as-tu le français?
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Futur Antérieur Par Elizabeth Gribbins. Formation Begin using either the future form of the verb être or avoir (helping verb) Then add the past participle.
Agreement. Send someone from each table to grab a worksheet.
Using the future tense in French where English uses the present.
Un rendez-vous en ville.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
ASTRID BREUER Le passé compose avec le verbe être.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
1 Differentiation: high, forte Integration: high, forte Transnational.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm up Make a list of food you consider to be French food and do you like eating them?
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
Subjonctif ou indicatif ?
Welcome everyone.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
CHAPITRE 2 Le 6, 10 octobre. L’emploi du temps Qui est présent? La feuille des verbes ER/(IR) Les remarques De nouveau vocabulaire Avant de commencer:
10 STRINGS FOR YOU.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
Warm up Speaking French while you are in France might not be always easy…but with practice it gets better. How do to say your name? How do you say that.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Beauty, Age, Goodness, Size
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
What's your favourite present? What presents did you get?
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
Je vends ma bicyclette … verte
Traduction Pneumonia. La pneumonie est une infection des poumons, causée la plupart du temps par une infection. Les trois causes d’infection les plus.
L’outil de suivi des incidents et des demandes
Negative sentences Questions
La lettre de motivation. Début Raisonnement Compétences La clôture.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Vendredi le 2 Mars Districts
L’objectif: To talk about where we go at weekends
Les formes et les couleurs
Questions Synthesis.
Lesson 3.
Le conditionnel « Would ».
Savoir et Connaître The irregular verbs savoir and connaître both mean to know. Savoir means to know information or a fact. It also means to know how.
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Dans ma Salle de classe
Lequel The Last Part.
J’écris à mon correspondent
Transcription de la présentation:

Le rôle des premières offres (offre et contre- offre initiales) sur lexploration et les résultats de la négociation Une analyse empirique fondée sur les résultats du jeu de Kelley (acheteur- vendeur 3 produits) 2010 et 2011

Quelques références sur la 1ère offre et ses risques When to Make the First Offer in Negotiations - 9/2004, « Common wisdom for negotiations says it's better to wait for your opponent to make the first offer. In fact, you may win by making the first offer yourself. From Negotiation.by Adam D. Galinsky (HBS Working Knowledge) Negotiation Opening Offer by Dr DP Venter, Who Should Make the First Offer in a Negotiation You find yourself in a negotiation and wonder, Is it to my advantage to make the first offer, or should I try to get my counterpart to make the first move? Anchoring might affect the outcome. make-the-first-offer-in-a-negotiation.html make-the-first-offer-in-a-negotiation.html Beaucoup dautres résultats, Google « first offer in negotiation »

Base de données des années 2010 et paires acheteur-vendeur Jai pris en compte : la première offre ( le rôle) et la première contre-offre Jai pris en compte les profits individuels et conjoint ainsi que le rôle acheteur-vendeur et leffet « diagonale » des premières offres (AEI au maximum, mais pas AAA ni I I I) qui correspond à faciliter une exploration commune réussie Une forte différence entre premières offre et contre- offre na aucun effet significatif sur le profit total final (-.07, p<.67)

La première offre ancre-t-elle la négociation? (Voir La première offre aurait un « effet dancrage » sur le résultat final (résultat de la recherche en négociation) Pas vraiment : Influence non significative sur profit total (.042, p<.81), sur le profit du premier offreur (.12, p<.48) et sur celui du contre-offreur (-.06, NS) En revanche sa première contre-offre a une liaison significative et positive avec le profit individuel du contre-offreur (.34, p<.04) De fait, le profit conjoint est plus lié au profit du contre-offreur (.66, p<.0001) quà celui du premier offreur (.44, p<.01)

Les vendeurs font-ils toujours le première offre (rien ne limpose …) ? Non : ils le font dans une majorité des cas (22) mais les acheteurs la font aussi (14) Il ny a pas de lien entre rôle et profits individuels et conjoint Le niveau élevé des premières offres réduit lexploration (-.39 pour la diagonale O, p>.02 et -.44 pour la diagonale CO, p<0.01) Mais si chacun décide de diagonaliser leffet est fort sur la diagonalisation totale (.89, p<.0001 )