Les TIC en Angleterre dans l’enseignement des mathématiques.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

The Microsoft ® Mouse Mischief add-in works with Microsoft ® PowerPoint ® 2010 or Microsoft ® Office PowerPoint ® Download and install the Mouse.
Département fédéral de lintérieur DFI Office fédéral de la statistique OFS Implementing the economic classification revision (NACE / ISIC) in the Business.
Unité 4 Leçon A Express emotions and needs, ask for information, tell location, ask what something is and identify objects.
Le sondage LibQUAL à HEC Montréal Une première expérience réussie qui sintègre au processus de planification stratégique de la bibliothèque Le sondage.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Dans la salle de classe il y a… which has a list of the 12 classroom objects.
La Bibliothèque The Library Lucile Deslignères, Librarian.
La Bibliothèque Lucile Deslignères, Bibliothécaire.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays sappelle La capitale.
Quelle est la date aujourd’hui ?
QCA Unit 4 Portraits – describing people Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide.
Prepositions Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to use prepositions and their meaning.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Lui et Leur Indirect Object Pronouns Indirect Objects Answers the question to whom? or for whom? Placed immediately before the verb it refers to.
LIFE Fest – Paris – 13/06/ SCORM 2004 et LOMfr dans SCENARI Erik Gebers Université de Technologie de Compiègne Laboratoire HeuDiaSyC – UMR CNRS 6599.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
Les objets de la classe.
Catching up with the New Curriculum Steph Hopkins AST in MFL Regional Subject Adviser, London
Le multimédia dans les écoles anglaises Professeur Jim Ridgway School of Education, Durham University Royaume Uni.
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
1 Découverte des Outils SI de Cadence Ecole dElectronique Numérique IN2P3 Roscoff 2006 Découverte des Outils dAnalyse dIntégrité du Signal de Cadence ®
Les technologies 3D appliquées à la formation aéronautique ETAT DE L ART et PERSPECTIVES.
À LÉCOLE JAI BESOIN DE……. !!!!!. QUEST-CE QUE CEST? Des ciseaux Ce sont mes ciseaux (There are my scissors) Jai besoin de ciseaux (I need scissors)
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
MARDI LE 30 OCTOBRE srjEh4&list=PL0789EB56BD25FE85&index=3&feature=plpp_video
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
En Avant grammaire interactive C HAPITRE 1 : Pour commencer.
La Bibliothèque The Library Lucile Deslignères, Librarian Oxford University Language Centre.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have Avoir= to have Jai Tu as Il a (Il y a) Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
LESSON 1. La vie scolaire Autrefois ou maintenant (what differences do you think there might be between school life in the past and now?)
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Jenn Larose Period 6 December 16, La Nouvelle Orleans a été fondée le 7 mai 1718.
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
1 of of 40 UPDATE UPDATE ON TV ANTENNAS SINCE LAST BOARD MEETING SINCE LAST BOARD MEETING HELD ON FEBRUARY 25, 2010, YOUR BOARD HAS MADE MORE PROGRESS.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
La Salle de Classe Ms. De Arcos. Faire Maintenant 1. paper 2. a sheet of paper 3. notebook 4.binder 5. desk 6. chair 7. school disk 8. clock 9.poster.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bienvenue à la classe de français!
Pan-Commonwealth Forum on Open Learning Londres juillet 2008 Compte-rendu - Peter MORTIMER.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Bienvenue à la classe de français! Mme Belliveau - 10.
My4n-news TEACHER EDU Des ressources numériques en ligne pour enseigner langlais avec lactualité 28 mars 2013.
WALT: how to talk about your timetable
Sound Review Quest-ce que tu écoutes? a. -ou b.-é c.-i.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
Its shoere time you learned the conjugation of a stem-changing verb!
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Negativity in French Do “not” let the “ne…pas” in life bring you down. Learn how to handle them.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
VTHD PROJECT (Very High Broadband Network Service): French NGI initiative C. GUILLEMOT FT / BD / FTR&D / RTA
Bienvenue au Français 250: Daily Life in Contemporary France Dr. Edwina Spodark
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
Conference Brussels JAN 09 IFIP Agora Initiative Raymond Morel.
Entrée en 6ème.  Transition from Primary School to Secondary School  New methods for new contents  Mandatory classes: French (common class + group),
Transcription de la présentation:

Les TIC en Angleterre dans l’enseignement des mathématiques. Adrian Oldknow The University of Chichester The Mathematical Association www.adrianoldknow.org.uk a_oldknow@compuserve.com

The Mathematical Association ‘Teachers’ TV’ – avec Glasshead ‘Notebooks for maths’ – avec SMART ‘Mathematical Toolkit’ – avec Intel ‘Partners in Learning’ – avec MS ‘Bringing mathematics to life’ – avec les images numeriques ‘Modelling in 3D’ – avec Cabri 3D ‘Pilot project with TI-Nspire’ – avec TI www.ma.org.uk

Pour casser la glace – quel modèle, quelle équation?

Ma capacité de parler français en % contre la numéro des verres de vin que j’ai bu.

‘Teachers’ TV avec Glasshead’ la télévision pour les professeurs une série d'émissions télévisées 15/30 minutes montrant de nouvelles approches dans la salle de classe de nouveaux produits des discussions entre professeurs... http://www.teachers.tv/video/browser/964/811

‘Notebooks for mathematics’ – avec SMART beaucoup des salles de classe sont équipées de tableaux interactifs (IWB) le plupart desquelles sont analogues – on peut utiliser un doigt comme stylo ils sont fabriqués par une compagnie Canadienne: SMART Technology MA à produit 17 ‘Notebooks’ (cahiers) pour montrer leurs bons usages en classes de math. Carbon dating notebook (Dater de carbone) http://www2.smarttech.com/st/en-US/Support/Downloads/default.htm

‘The Mathematical Toolkit’ – avec Intel et Skoool une trousse à outils mathématique de Intel et le MA une ressource gratuite à l'usage des professeurs et des étudiants construire des graphiques, pour la géométrie, pour les statistiques ... en anglais, arabique, espagnol, portugais …

Le projet multidisciplinaire en Hampshire: Partners in Learning 5 écoles près de Portsmouth Maths, les sciences, D&T, TIC, sports, les entreprises, la vie santé … Mathématiques et TIC:2, les sciences:1, les sports:1, les beaux arts:1 Support des inspecteurs de Hampshire (maths, sciences, D&T) Les autres: Microsoft, TDA, TI, Vernier + MA, SSAT, YST

Enrichment activities - STEM Crofton: 2nd in UK rocket competition http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_6550000/newsid_6553300 http://www.ukra.org.uk/ 850 feet, 45 seconds

Enrichment activities - STEM Bay House: aeronautics www.crosscurricular.co.uk

Curriculum enhancement Henry Cort – video analysis from Sport www.teachers.tv/video/19119 www.adrianoldknow.org.uk

Curriculum enhancement Data-logging: CBR and distance-time graphs www.teachers.tv/video/154

‘Bringing mathematics to life’ – avec les images numeriques utilisation des images numériques fixes et vidéo pour relier des mathématiques à la vie

‘Visualisation, Problem-solving & Modelling in 3D’ – avec Cabri 3D basketball mk2.cg3

Curriculum enhancement 3D geometry and Cabri 3D www.xube.co.uk/bettawards2007/cabri3d.mpg

New manipulatives: XML www.cabri.com/v2/pages/en/downloads_cabri3d.php

Making the curriculum come to life – and life come to the curriculum! The STEM agenda Joining up the curriculum Relating it to the experience of kids And to their world to come Invigorating teachers Using readily available tools and resources… Will it be a priority??

Free ICT tools & resources Video analysis: US Physics: Vidshell & Tracker MA/Intel Mathematical Toolkit: Skoool & LGfL ATM Micromaths book + ATM/MA CD http://www.webphysics.nhctc.edu/vidshell/vidshell.html http://www.cabrillo.edu/~dbrown/tracker/ http://www.skoool.co.uk/localskoool/install/myskoool_lgfl.exe

Support for Teachers using ICT MA ICT guidance 11-19 Teachernet Practical Support Pack T-cubed: Teachers Teaching with Technology Teachers’ TV To come: NCETM, Reach, SSAT/Intel http://www.m-a.org.uk http://www.dfes.gov.uk/psp/ http://education.ti.com/educationportal/sites/UK/homePage/index.html

TI-Nspire projet pilote 7 écoles, 14 profs, 4 spécialismes 3 mentors, 2 chercheuses, évaluation UoC (IREM) Les Arts performants: 2: Hampshire, Dudley Les technologies: 2: W.Sussex, Bromley Humanités: 2: W.Sussex, London Sports: 1: W.Sussex Unités nomades et logiciel PC maths et science http://edudownload.ti.com/downloads/files/cdn/TINspire.exe

TI-Nspire projet pilote 21

TI-Nspire projet pilote 22

TI-Nspire projet pilote 23