LETTRE First you need a date in the top right hand corner of your letter. No address - NOTHING ELSE!! e.g Paris, le 15 juin.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les pronoms compléments
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

French 1, Semester 1 concepts to know by
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
The Perfect Tense with être. THE GOOD NEWS: There are only a small number of verbs which take être in the Perfect Tense.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
‘Les Verbes au Présent’
The ‘near’ Future.
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
The Near Future (one of two future tenses in french)
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Le Passé Composé avec Avoir
Can I talk about my next holiday?
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
_____________________
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
FCSE Français Leisure Khadijah 9F1. Le weekend past Le weekend dernier je suis allée au cinema avec ma copine. Après le cinema on a mangé au fast food.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
To conjugate most verbs in the past tense, you use the verb avoir conjugated in the present tense plus a past participle. Example: Present tense I am.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
Le Passé Composé The Perfect Tense Do you want to talk about events that happened in the past? e.g. I went to the cinema last Saturday.
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
To compare school in France and in English
EXT: can you translate them too?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
Saying what you have been doing
Des expressions du temps
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Suggestions and L’imperitif
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Le conditionnel What would you do.....? How do you form the conditional tense in French? take the infinitive of the verb, and end the following.
Transcription de la présentation:

LETTRE First you need a date in the top right hand corner of your letter. No address - NOTHING ELSE!! e.g Paris, le 15 juin.

Paris, le 15 juin. Next you need your ‘Dear…’ MAKE SURE YOU SPELL THIS RIGHT!! Cher – for a boy Chers – for boys Chère – for a girl Chères – for girls Choose a sensible name!

Paris, le 15 juin Chère Alice, Now you need a good start… Merci de ta lettre que j’ai reçue hier. Je suis content(e) de savoir que tout va bien. ça va? Moi, je vais bien. Et ta famille? Doesn’t need to be too long but you can learn it off by heart and make sure that you have a REALLY GOOD START!

Take a couple of minutes to form a plan… Paris, le 15 juin Chère Alice Merci de ta lettre que j’ai reçue hier. C’était très intéressant! Je suis content(e) de savoir que tout va bien avec toi et ta famille. Moi, je vais bien. Now you need to think about what you are going to write about and how best to show off your French. Take a couple of minutes to form a plan… Look at the following groups of tasks – think how you would approach them…

La famille, une activité, une voyage, la plage, un repas First think which tenses you want to use. E.g. You could talk about ‘une voyage’ in the past. Perhaps a journey on the way to ‘la plage’ PAST (perfect and imperfect tenses) You could talk about an activity you are doing at the moment / every day or even better that you are writing the letter while someone else is doing an activity. PRESENT And finally talk about ‘un repas’ that you are going to go to. FUTURE

PERFECT AND IMPERFECT TENSE BIT!! Paris, le 15 juin Chère Alice Merci de ta lettre que j’ai reçue hier. C’était très intéressant! Je suis content(e) de savoir que tout va bien avec toi et ta famille. Moi, je vais bien. PERFECT AND IMPERFECT TENSE BIT!! PLUS ‘UNE VOYAGE’ Je veux te parler de mes vacances. Ils étaient super! Nous sommes allés à la plage en famille. J’y suis allé(e) en avion avec mon frère cadet, Sylvain. C’était un peu barbant parce que le vol a duré trois heures mais on s’est bien amusés par jouer aux cartes.

Then move on to the next point but using a different tense…. AT THE BEACH…Continuing in the perfect and imperfect tenses. A la plage, j’ai joué avec Sylvain et nous avons construit un chateau en sable. Mes parents se sont bronzés et se sont reposés beaucoup! J’adore aller à la plage surtout quand il fait beau. Then move on to the next point but using a different tense….

PRESENT TENSE – Une activité Maintenant, je suis chez moi. J’écris cette lettre à toi pendant que mon frère regarde la télé. Il n’est pas très actif aujourd’hui! Nous sommes un peu fatigués! Hint: what does ‘pendant que’ mean

NEAR FUTURE Two things (ish) still to mention..la famille et un repas. Plus tard, nous avons un repas en famille. C’est l’anniversaire de mon père donc nous allons fêter dans un restaurant en ville. Après, nous allons aller au cinéma et peut être nous pouvons manger du popcorn – ça dépend de maman!

Then… Once you have mentioned all five of the points and used your tenses wisely. Get a good ending in! Gros bisous À bientôt Ecris- moi vite! Etc

Chère Alice Paris, le 15 juin. Merci de ta lettre que j’ai reçue hier. C’était très intéressant! Je suis content(e) de savoir que tout va bien avec toi et ta famille. Moi, je vais bien. Je veux te parler de mes vacances. Ils étaient super! Nous sommes allés à la plage en famille. J’y suis allé(e) en avion avec mon frère cadet, Sylvain. C’était un peu barbant parce que le vol a duré trois heures mais on s’est bien amusés par jouer aux cartes. A la plage, j’ai joué avec Sylvain et nous avons construit un chateau en sable. Mes parents se sont bronzés et se sont reposés beaucoup! J’adore aller à la plage surtout quand il fait beau. Maintenant, je suis chez moi. J’écris cette lettre à toi pendant que mon frère regarde la télé. Il n’est pas très actif aujourd’hui! Nous sommes un peu fatigués! Plus tard, nous avons un repas en famille. C’est l’anniversaire de mon père donc nous allons fêter dans un restaurant en ville. Après, nous allons aller au cinéma et peut être nous pouvons manger du popcorn – ça dépend de maman! À bientôt Ecris- moi vite!

The most important part is to then check through your letter! Do your verbs agree? Do your adjectives agree? Are you writing in the correct tense?

Finally.. When you are writing a letter you should be thinking about how you can show off! As well as using your different tenses successfully, can you use any of the following?

SHOW OFF!! A negative Reflexives (can you use them in the perfect tense?) A wide variety of vocab. (Do you just use jouer and faire the whole time?) Some good time phrases? Can you express an opinion about something? Can you use more than just ‘je’. Use nous, il / ils etc. Can you use some good link phrases? IMPRESS YOUR EXAMINER!!

Now it’s your turn! Make a plan. Tu écris à ton ami(e) français(e). Tu dois mentionner au moins quatre des points suivants: Les vacances Ta famille Daily routine at home Une visite Le temps Ecris 100-130 mots Make a plan. Which points are you going to put into which tenses?