Moi jadore les feuilletons comme Eastenders parce que cest marrant. Pour ma part jaime beaucoup les jeux télévisés comme millonaire. Je suis daccord avec.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The passé composé of –er verbs with avoir
Advertisements

Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Leisure translations GCSE French.
Reading an analog clock
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Trouvez le trésor! mardi le 19 novembre À la télé Lobjectif: to understand how to talk about things we watch on tv in the past tense.
Le passé composé With « avoir ».
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
Une journée In this unit you will learn:
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Quelle heure est-il? What time is it?.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Jai aidé à la maison Quest-ce que tu as fait?Jai regardé un film Jai mangé une baguette Jai dansé Jai mangé une pizza Jai écouté de la musique Jai joué
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions.
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
A:B: D:C:. A:B: D:C: million dEuros Euros Euros Euros Euros Euros Euros 8. 8.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
L’Heure Telling time in French.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
La prononciation française
French Past Tenses L’imparfait vs. Le Passé composé.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Study & revise the numbers carefully.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières scolaires
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Quelle est ton émission préférée? Date Mon émission préférée s‘appelle ____________________________.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Reprise Rappel 1, Part 2.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Chapter 7.2 Un Peu plus à la page 242
Transcription de la présentation:

Moi jadore les feuilletons comme Eastenders parce que cest marrant. Pour ma part jaime beaucoup les jeux télévisés comme millonaire. Je suis daccord avec ceux qui aime les dessins animés comme les Simpsons. Je naime pas du tout les documentaires moi, surtout ceux de nature comme Life, cest ennuyeux What sorts of TV programs can you see here? What do people think about them? 1

How many TV programs can you identify on this page, what types of program can you classify them into.

Quest-ce que tu aimes regarder à la télé?

What will I be learning this lesson? What is my target level? What will I know and/or demonstrate by the end of the lesson? What are my Key Terms? ALL Level/ Grade: 1b Will be able to recognise and say at least 6 genres of TV program TV genres MOST Level/ Grade: 3c – a Will be able to give a basic opinion about different TV programs and use connectives. Tv genres plus the indefinite article. Connectives plus basic opinions Include reasons and intensifiers SOME Level/ Grade: 3a – 4c Will be able to talk/write about what they like to watch at the weekend – with support Will be able to talk/write about what they like to watch at the weekend – from memory

Les dessins animé

Les documentaires

Les Comédies

Les Jeux télévisés

Les Informations

Les séries

Les feuilletons

Les séries PolicièresLes S

La météo

Notez la vocabulaire… Les dessins animés(m) Les documentaires(m) Les Comédies(f) Les Jeux télévisés(m) Les Informations Les séries(m) Les feuilletons(m) Les séries Policières(f) La météo(f) cartoons documentaries comedies Game shows News Series Soap Opera Police series The whether

Les opinions Jaime (I like) Jaime beaucoup (I really like) Jadore… (I love) Je naime pas…(I dont like) Je naime pas du tout (I really dont like) Je déteste… (I hate) Level 3c

Quest-ce que tu aimes regarder? Jaime Jaime beaucoup Jadore Je naime pas… Je naime pas du tout Je déteste 1. Opinion 2. Verb Regarder – to watch 3. T.V. genre Les dessins animé Les documentaires Les Comédies Les Jeux télévisés Les Informations Les séries Les feuilletons Les séries Policières La météo 4. Example Comme Eastenders – like Eastenders

……………………………………………………………………….

Jaime les comédies comme Come Fly With Me. Jaime beaucoup les dessins animés comme Family Guy Jadore la météo Jaime les documentaires comme Planet Earth Je naime pas du tout les séries comme Vampire Diaries Jadore les séries policières comme Taggart Je naime pas les informations Je déteste les feuilletons comme Eastenders

Add in a reason… Parce quebecause Carbecause Cestits Ils sontthey are Je le trouveI find it Je les trouveI find them Passionant Marrant Intéressant Bien Pas mal Ennuyeux Affreux Nul Exciting Funny Interesting Good Not bad Boring Frightening Rubbish Utile Captivant Different Intelligent Inutile Débile Stupide Lourd Useful Captivating Different Intelligent Useless Silly Stupid Heavy

Connectives Connectives join two parts of a sentence together. It is a good idea to include connectives in your work as they improve your marks. Et Aussi En plus Mais Cependant And Also As well But However E.G Jaime les feuilletons comme Eastenders parceque cest marrant cependant jadore les jeux télévisés comme millonaire cest passionant

I n t e ns ifie rs (level4) Très-- very Super-really Vraiment-really Trop-too Un peu - a little bit Assez-quite Complètement - completely

Plenary: A deux… Quest-ce que tu aimes regarder à la télé? Quest-ce que tu aimes regarder à la télé? Moi, jadore les séries comme Top Gear, je les trouve vraiment marrant et intéressant. Et toi tu préfère regarder quoi? Moi, jadore les séries comme Top Gear, je les trouve vraiment marrant et intéressant. Et toi tu préfère regarder quoi? (up to a level 4 depending on your response)

Quest-ce que tu as regardé à la télé?

What will I be learning this lesson? What is my target level? What will I know and/or demonstrate by the end of the lesson? What are my Key Terms? ALL Level/ Grade: 3a – 4c Will be able to talk/write about what they like to watch at the weekend – with support Will be able to talk/write about what they like to watch at the weekend – from memory TV genres Tv genres plus the indefinite article. Connectives plus basic opinions MOST Level/ Grade: 4b will be able to say what they watched, what time they watched it and give an opinion using the imperfect tense Past tense SOME Level/ Grade: 4b 4a Will be able to talk/write about what they watched at the weekend – with support Will be able to talk/write about what they watched at the weekend – from memory Use of the past perfect tense. Pronoun Verb Past participle

Hier soir Le week-end dernier Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche Soir Après – midi Matin Yesterday evening Last weekend Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday Evening Afternoon Morning Notez la vocabulaire…

Hier soir 1.Jai regardé… I watched or Jai vu… I saw 2. T.V program… Eastenders etc. 3. T.V genre Cest Un dessin animé Un documentaire Une Comédie Un Jeu télévisé Un Information Un série Un feuilleton Un série Policière La météo

Give your opinion… Cétaitit was Ils étaientthey were Je le trouvaitI found it Je les trouvaientI found them Passionant Marrant Intéressant Bien Pas mal Ennuyeux Affreux Nul Exciting Funny Interesting Good Not bad Boring Frightening Rubbish Utile Captivant Different Intelligent Inutile Débile Stupide Lourd Useful Captivating Different Intelligent Useless Silly Stupid Heavy

I n t e ns ifie rs (level 4c) Très-- very Super-really Vraiment-really Trop-too Un peu - a little bit Assez-quite Complètement - completely

Connectives Connectives join two parts of a sentence together. It is a good idea to include connectives in your work as they improve your marks. Et Aussi En plus Mais Cependant And Also As well But However E.G jai regardé Eastenders, cest un feuilleton cétait vraiment passionant et jai vu les informations, cétait super utile. (level 4b)

Cétait à quelle heure? C Cétait à……. Huit heures.Huit heures et quart. Neuf heures moins le quart. Huit heures et demie.

Les nombres de 1 à 20 1 – Un 2 - Deux 3 - Trois 4 - Quatre 5 - Cinq 6 - Six 7 - Sept 8 - Huit 9 - Neuf 10 - Dix 11 - onze 12 - douze 13 - treize 14 – quatorze 15 - quinze 16 - seize 17 - dix-sept 18 - dix-huit 19 - dix-neuf 20 - vingt

……………………………………………………………………….

The following are some example sentences. Translate them and then use them as models to create your own responses about these programs.

Jai regardé Come Fly With Me, cest une comédie. C'était marrant. Cétait à huit heures. Hier soir, jai vuFamily Guy, cest un dessin animé, C'était vraiment amusant. Cétait à neuf heures. Lundi soir jai regardé la météo, c était trop utile. Cétait à huit heures et quart. Mardi soir, jai vu Planet Earth, cest un documentaire c était super intelligent. Cétait à huit heures moins le quart. Le week-end dernier jai vu Vampire Diaries cest une série je le trouvait ennuyeux. Cétait à dix heures et demie. Le week-end dernier jai regardé Taggart, cest une série poicière. Cétait captivant, Cétait à dix heures moins le quart. Jai vu les informations ce matin, je le trouvait stupide, Cétait à six heures. Jai regardé Eastenders cest un feuilleton, je le trouvait affreux, Cétait à sept heures et demie.

Plenary: A toi… Describe what you saw on TV last night. Try to compare this to what you would usually prefer to watch. To get the best marks, you should include opinions, connectives, reasons, intensifiers and use the past tense. (up to a level 4a depending on your response)