Portfolio électronique de l’élève pour l’année scolaire

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Enseignante: Tracy Rosen
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
La vie scolaire en France
New Idiomatic Expressions:
Oops j’aime pas l’anglais
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Mes activités.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
NOTRE HEURE DE CONVERSATION… Un Point de Départ….
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
PRESENTATION + QUESTIONS 90sec. +90sec. TOTAL: 3 minutes The examiner will stop marking after 3mins! Start your presentation by saying what you are going.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Les Mots Interrogatifs
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Vendredi le 5 septembre 2014
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Le pronom « On » pour éviter la voix passive.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Warm up Imagine that you have a friend who has very unhealthy habits. Write 5 sentences, offering your friend advice on what to do to get in shape.(look.
Portfolio de l’élève (7Daigle) pour l’année scolaire Contenu Nom et photos (page titre) 10 photos maximum Horaire Défis et buts scolaires pour.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Au Collège Starter Activities.
Negative sentences Questions
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Transcription de la présentation:

Portfolio électronique de l’élève pour l’année scolaire 2011-2012 Contenu Photos (de l’élève et de la classe) Horaire Formule magique Contrat personnel Recette du succès Notes académiques ( 2 premiers termes et réflexions) Profil de l’élève Fiche biographique Des réflexions Des travaux réalisés dans toutes les disciplines et les « raisons d’être » des pièces choisies. Des évaluations et des autoévaluations Sondage sur style d’apprentissage Messages positifs et/ou commentaires positifs Souvenirs de NASIS ( certificats, photos,...) Commentaires de parents et/ou d’enseignants Grille d’évaluation

Mes photos

Photo de classe

Photos de classe

Mon horaire Période lundi mardi mercredi jeudi vendredi 1 2 3 4 5 6

Ta formule magique pour succès: Qu’est-ce qui marche pour toi? Ex: effort + temps + plaisir = succès

Contrat personnel pour ma classe de français Je,________________ , ai choisi de parler en français dans la salle de classe. Je sais que je dois pratiquer si je veux améliorer ma langue seconde. signature date

La recette du succès Arrêter de me comparer aux autres. Ne pas laisser les remarques des autres me bouleverser. Donner mon 100%. Ne pas abandonner. Me récompenser. Avoir des objectifs réalistes. Arrêter de penser de manière négative. Avoir une attitude positive. Ne pas laisser les autres m’influencer négativement. Faire de bons choix. Avoir de la confiance en moi-même. Prendre des risques. … (ajoute 2 autres) …

Mes résultats académiques Sujet Notes (terme 1) (terme 2) Réflexions français anglais math science science hum. éd. Phys.

profil Mes 5 qualités dominantes Un défaut Mon attitude envers l’école Mes loisirs 5 choses que j‘apprécie. Complète les phrases suivantes: Je suis heureux(euse) quand... Je suis triste quand... J’ai peur de... Je suis ennuyé (tanné) quand... Ça m’agace quand... Ça me fâche quand... Ça me fait rire quand…

Fiche biographique Prénom et nom de famille Surnom(s) J’habite à _____________ avec_____________ Passe-temps Sport(s) pratiqué(s) Nourriture préférée Phobie(s) 3 qualités dominantes principale faiblesse Émissions de télé préférées Une chose qui me bouleverse... Je suis heureux(se) quand Idole- pourquoi? Mes rêves pour l’avenir

Réflexions ma 8ème année Effort Habitudes de travail Attitude Motivation Je suis fier (fière) de... Je veux améliorer... Ce que jai aimé Ce que je n’ai pas aimé Une leçon importante que j’ai apprise. Une chose que je regrette.

Mes pièces choisies: (des exemples de travail fait cette année)

Les pièces choisies Les «raisons d'être» des pièces à mettre dans le portfolio Chaque élément placé dans le portfolio devrait avoir sa raison d'être. Généralement, on demande aux élèves d'accompagner chaque pièce de «sa raison d'être». Voici quelques exemples de «raisons d'être»: Je suis fier de ce travail. C'est le meilleur travail que j'ai fait jusqu'à présent. C'était très difficile, mais j'y suis arrivé. Mon enseignant/e me l'a demandé. Mes parents me l'ont demandé. C'est la première fois que je fais ce genre de chose. J'ai aimé faire ce travail/projet. Je me suis amélioré(e).

Résultats de pièces choisies dans chaque matière académique Description de l’évaluation et valeur résultat Raison d’être réflexion français anglais science Sc. Hum. math PRA

Autoévaluation effort Je parle en français dans la salle de classe. Toujours 5 points La plupart du temps 4 points Souvent 3 points Parfois 2 points Rarement 1 point Jamais 0 point Réflexion ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Autoévaluation effort Je lis en français. Toujours 5 points La plupart du temps 4 points Souvent 3 points Parfois 2 points Rarement 1 point Jamais 0 point Réflexion _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Auto-évaluation –Self evaluation Auto-évaluation –Self evaluation ** faite en anglais pour mes parents 1= TOUJOURS 2= LA PLUPART DU TEMPS 3= PARFOIS 4= JAMAIS ALWAYS MOST OF THE TIME SOMETIMES NEVER S= student T= teacher S T I am having a good school year so far. I am attentive in class. I work without disturbing others. I complete my homework on time. I do my best. I have a positive attitude. I participate in classroom activities. I ask for help when needed. I use class time wisely. I am respectul of other students. I am respectful of staff members. I use my agenda book. I work neatly. I have confidence in myself. I speak French in the classroom. I am a motivated student. I do not abuse my netbook rights.

Sondage sur mon style ou mes styles d’apprentissage fait en anglais pour mes parents ABOUT THE THREE STYLES If you are an AUDITORY learner, you may wish to use tapes. Tape lectures to help you fill in the gaps in your notes. But do listen and take notes, reviewing notes frequently. Sit in the lecture hall or classroom where you can hear well. After you have read something, summarize it and recite it aloud. If your are a VISUAL learner, then by all means be sure that you look at all study materials. Use charts, maps, filmstrips, notes and flashcards. Practice visualizing or picturing words/concepts in your head. Write out everything for frequent and quick visual review. If you are a TACTILE learner, trace words as you are saying them. Facts that must be learned should be written several times. Keep a supply of scratch paper for this purpose. Taking and keeping lecture notes will be very important. Make study sheets. Do you know your learning style(s)? http://www.educationplanner.org/education_planner/discovering_article.asp?articleName=Learning_Styles_Quiz&sponsor=2859 My answered survey:

Message positif (write a positive message to yourself, a parent, a teacher, a sibling, a coach or anyone who has helped you achieve success along the way – include bilingual format)

Message positif (Have a friend, teacher, parent, sibling, etc…write a positive message to you.)

Des souvenirs de NASIS

Commentaires de parents et/ou d’enseignants

Contenu Photos de classe Horaire personnelle Formule magique Portfolio électronique pour l’année scolaire 2010-11 grille d’évaluation nom:__________________ 1=faible 2=acceptable 3=bien 4=très bien 5=excellent Contenu Photos de classe Horaire personnelle Formule magique Contrat personnel Recette du succès Mes résultats académiques Profils Fiche biographique Mes réflexions Pièces choisies et raisons d’être Auto-évaluations Sondage sur ma personnalité/styles d’apprentissage Messages positifs Souvenirs de NASIS commentaires total /80 Qualité du produit final /20 Qualité du français /20 grand total /120 Commentaire(s):_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________