Francais de base Halloween La maison hantee

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Advertisements

Français Deux Raconter une histoire au passé (Telling a story in the past)
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Fun French Language Club
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Saying ‘my’ in French.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Starter in rough: match up 1. démodé 2. à la mode 3. cher 4. bon marché 5. des vêtements de marque 6. un mannequin 7. un défilé de mode 8. il faut 9.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
“Aller” is a very important verb.
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Leisure translations GCSE French.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les Cartes de Grammaire
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
and a justification for level 4
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Noël, le 4 juillet, les anniversaires, les Pâques
LHalloween La Fête des Morts REVU & NOTES pg 48 Copyright 2011 –
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Voyages et Vacances.
My name is Miss Kymberly. Whats your name? What's Your Name Song.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
A:B: D:C: A:B: D:C: 1. On which day is Halloween celebrated? 30 October 1 November 31 October 5 November 100.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Les verbes irréguliers
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
Révision d u Passé Composé By: Taylor Fowler There are two ways to make a sentence past tense. You can use être, or avoir, depending on the verb in the.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les pronoms sujets je – tu – il/elle – nous – vous – ils/elles.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Francais de base la maison hantee
Ma Vie en Photos Français II.
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
Transcription de la présentation:

Francais de base Halloween La maison hantee 8ieme annee

Les mots et phrase de la semaine dictee TEST vendredi Une Araignee- Spider Un chat noir- black cat Une chauve souris- bat Citrouille- pumpkin Un diable- devil Un epouvantail- scarecrow Un fantome- ghost Un masque- mask Un monstre- monster Sorciere- witch Une squelette- skeleton Un vampire- vampire Les Phrases: 1. Qu’est-ce qu’il y a dans la maison hantee? 2. J’adore l’halloween. 3. Je vais etre un chat pour l’halloween. 4.Des bonbon ou un gage? write down and make up a sentence for each.

Create our own scary story I will be giving you paper to create your own story using some of the words and sentences we are using in class with the Halloween unit. Start writing a rough copy on a piece of paper looking for 10 pages. For your story at least Get madame Leger to read it over Do your good copy on the sheets provided in class Draw pictures that portray to your story

EXAMPLE STORY ROUGH COPY Page 1: Mes amis et moi est aller pour une marche une soiree. Quand on a vu un grand maison hantee a la fin de la rue. Page 2: on ete dans une mode pour etre peur alors on a decide de rentrer, et qu’est-ce qui ete la etait extremement epeurant…….dun dun dun!!!!!!!! Page 3: Quand on a rentrer la porte a fermez derriere nous. On a essayer de sortir de la maison mais la porte etait barrer. Page 4: On a monter les escaliers pour voir si on peu trouver une fenetre. Page 5: quand on a monter j’ai perdu tous mes amis j’etais tout seul dans la maison hantee. Je cri DAVID, LULU OU EST TU?????????? RIEN Page 6: je sentais vraiment peur

Des phrases que tu peux utiliser Il y ete une fois……. Once upon a time. Je suis peur……… I’m scared. Il y avait une fantome ......... there was a ghost. J’etais a la maison hantee et j’ai vu........... I was at the haunted house and I saw Quand j’ai marche dans la maison il y avait du sans partout…… when I walked in the house there was blood everywhere. Je faisais des bonbon ou un gage avec mes amis…. I was trick or treating with my friends J’ai ouvert la porte et il y avait…….. I opened the door and there was______ rough copy due this class

GOOD COPY: Ma histoire d'halloween Putting your book together and doing the art work: Ma histoire d'halloween

Qu'est-ce qu'il y a dans la maison hantee? http://www.youtube.com/watch?v=X1VAC5bFN-E Qu'est-ce qu'il y a dans la maison hantee? Il y a........ Une Araignee- Spider Un chat noir- black cat Une chave souris- bat Citrouille- pumpkin Un diable- devil Un epouvantail- scarecrow Un fantome- ghost Un masque- mask Un monstre- monster Sorciere- witch Un squelette- skeleton Un vampire- vampire

Chanson Qu’est-ce qu’il y a dans la maison hantee?