Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

LImparfai t. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they know.
Objectifs réviser les activités à la maison
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Je ne vais pas voyager cet été.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Mes activités.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Français 11/4/13 Ecrivez six phrases; trois cours que tu aimes et trois cours que tu n’aimes pas. What has three teeth and sixty feet? Le monde – the world.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Français 10/3/11 Ecrivez six phrases. Utilisez les six formes d’aimer. Regardez page 33. What did the hamburger name her daughter? Désolé(e) – sorry. Je.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French III & IV Le 23 octobre. Warm Up What are the following words in French: Ferris wheel Toboganning Fun house To skateboard A fortune teller.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Safety in the Science Lab
Les verbes réfléchis au passé composé
Activities for the first week of the École 1 unit.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Negative sentences Questions
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
mardi, le douze septembre
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Transcription de la présentation:

Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________ La liste de vocabulaire. Ecrivez en anglais et en français. Employez le, la, l les anglaisfrançais 1. __________________________ = __________________________ 2. __________________________ = __________________________ 3. __________________________ = __________________________ 4. __________________________ = __________________________ 5. __________________________ = __________________________ 6. __________________________ = __________________________ 7. __________________________ = __________________________ 8. __________________________ = __________________________ 9. __________________________ = __________________________ 10._________________________ = __________________________ Partie B: Notre jeu est _____________________________. Pictionnaire, tuer les mouches, BINGO, le jeu de circle, tabou, charades, Simone dit, Memoire, etc. Partie C: Notre prix est_____________________________. bonbons Cinq en haut ne compte pas. chocolat What you sign up for here is what certificat you should bring on the day that you étiquettes (stickers) teach. Spontaneous prizes will not ? ____________________ be awarded credit. Le projet de vocabulaire Jour 1 et 2: Le thème, 10 mots, le jeu, les préparations et les prix. Jours 3 et 4 Le laboratoire Préparez les feuilles - la feuille avec le vocabulaire -Cartes de bingo -Petites cartes pour pratiquer etc…. Jour 5 Pratiquez pour la présentation -Ecrivez un dialogue -un papier avec beaucoup dexpressions pour enseigner (teaching) - pratiquez beaucoup à la maison Jour 6, 7 et 8 Jouons les jeux en classe. Les prix Quest-ce qui va se passer? Nous allons avoir des Stations dans la salle de Classe. Chaque groupe va avoir 2-3 minutes pour Enseigner et 7 minutes pour jouer. Les groupes Seront 5-6 personnes. Nous allons changer de groupes 3 fois chaque jour.

Now begin your script on a separate sheet of paper. Make sure that both partners write their own script so it can be practiced and memorized at home. Practice your dialog at least three times through. Work until you have memorized it and feel comfortable. Get your script checked off on the rubric before class ends. Le projet de vocabulaire JOUR 5 Pratiquer pour la présentation -Ecrire le dialogue -Le papier avec les expressions - pratiquer beaucoup à la maison JOUR 6, 7 et 8 Les jeux en classe. Les prix Plus de suggestions des étudiants de Lindbergh: During the game Give enough time for them to study. Use fun things to cover the bingo spaces (example: fishy crackers or pennies) Students wont be into your game if you arent. If both students and teachers have energy, it will be more fun. Otherwise the games are boring. Make sure the students are having fun with lots of energy. Pump them up! Relax! Be more loosey goosey (School of Rock) This goes for teachers and students. Go through the vocabulary in different ways before you begin the game. The words will stick better. Dont whisper in Engilsh. Ms. Peterson is on to you! Prize suggestions Students will be mad if you forget their prizes! Fruit snacks! Stickers! Have a creative prize to motivate the competitive students. Dont forget the prizes on your kitchen table at home. Plan your prize well. Use something that students can use in their daily lives. Give treats to everyone for playing.

La Rubrique Les prénoms et les noms: __________________________________ _______________________________________ Date: Le ________________. La ________________ classe. Jour 1: ______/10 points (2 points each category) A. un thème B._____ la liste de vocabulaire C. la liste de préparations D. Les prix E. la signature du prof Jour 2: / 5 points A. la feuille de travail dans la main du prof. Jour 3: / 5 points Script checked off during class Le jour des jeux: / 30 points (5 points each category) Le groupe est préparé. Cest tout enseigné en français. Les points sont indiqués. Il y a un bon prix :__________________________ Les étudiants ont compris le jeu. Le jeu etait amusant. Résultat: ______/50