Activités langagières travaillées

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The Adventures of Helios and Eos: The Mountain By Aurora Morton and Katherine Minski.
Advertisements

Title of topic © 2011 wheresjenny.com 1 Grammar Point Duration of time: For, since, and ago. lexpression de la durée.
Prétérit ou Present Perfect ???
Le Passé Composé With Être.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Le Passé Composé avec Avoir Français 1441 Ch. 5 leçon 2.1.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
By Russell Sheldrake, Linus Calvert and Matt Kerry.
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Reading an analog clock
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Vacances.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Les grandes cascades du monde.
Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
Module D – Les Vacances. 1.3 Compréhension Auditive Juliette 1.How did Juliette feel about going on holidays with her family? Ans: She thought she would.
Indefinite articles, plural of nouns
Le système scolaire en France
1 Take your road map 2 Read it again
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Déjeuner du matin Jacques Prévert
Le verbe FAIRE au présent
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
PHRASES FRANCAISE POSITION MOTS DES UNES DANS. POSITION DES MOTS DANS UNE PHRASE FRANCAISE.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Saying what you have been doing
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
What did Debra do for her holidays ? Phase d'entrainement intensif à l'expression orale 1.Les élèves décrivent ce que Debra a fait pendant ses vacances.
ADJECTIVES and how to figure out C’est vs. Il est and Elle est C’est le 16 octobre 2e niveau.
Don't cry for me Argentina
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
What about discrete point skills?
Theme Two Speaking Questions
One of the most touristic destination in Great Britain
ROLE-PLAY OVERLAP.
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Theme Two Speaking Questions
Theme One Speaking Questions
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Le Passé Composé (Perfect Tense)
5.1 Handyperson You’ve been hired to fix several items on a home. You need to climb the ladder to fix each item. You climb the ladder by answering questions.
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Activités langagières travaillées Objectifs Activités langagières travaillées * Compréhension orale : méthodologie globale et travail de compréhension détaillée * Production orale : interaction orale + prise de parole en continu * Production écrite Outils langagiers *Phonétique des noms propres (pays, provinces) mentionnés dans l’enregistrement *Would + BV (conditionnel) *be going to *Simple past / prétérit Lexique *adjectifs appréciatifs (fabulous, exotic, great, gorgeous, awesome, fantastic, massive, spectacular …), likes and dislikes * Se déplacer / se repérer : a drive, a walk, an hour’s drive…,north of, west of … to go north, to go west … * Vocabulaire touristique (+ ou – spécifique): to marvel at, mountains, canyons, scenery, a game park, a reserve…, to gamble, a casino, to win (and lose!) money…, Africa, the wild, wild animals, a game park, a safari, savannah, bush, mountains, awesome views…

Travail à faire pour cette séance : Première séance Travail à faire pour cette séance : On a préalablement distribué aux élèves la carte de l’Afrique (diapo n°9). « Look out the pronunciation of the proper nouns in a dictionary.”

1/ Introduction au thème du voyage : projeter vignette n° 5 (carte du monde) Pair work: « Where would you like to go if money was not a problem? Why ?» (3 mn de préparation + pair work + ‘report to the class’)

2/ enregistrement 1è partie très guidée : Etablir que l’enregistrement ne traite pas prioritairement d’une carte postale et que c’est une émission de radio. Anticipation sur le thème du voyage en Afrique « fill in the blanks » (diapo suivante)

We start a series of stories over the next months or so on people and ________ ____________ ________________ People who’ve gone to ___________ ____________ _____________ or they haven’t gone necessarily to ___________ _______________ but they’ve done it in a ____________ ____________ ____________ She’s just spent some time in __________ with her husband their travel stories fabulous exotic destinations great destinations particularly different way Africa

3/ anticipation « What do you think she’s going to talk about?» Predictions > be going to 4/ compréhension de la 2nde partie (après « where did you go ? ») entourer les endroits ou Desley est allée sur leur carte (diapo n°9) Puis les numéroter dans l’ordre. Comparer les réponses les uns aux autres. 5/ Corrigé tous ensemble puis 3 ou 4 élèves récapitulent le périple : prise de parole en continu et utilisation du prétérit. Trace écrite qui reprend le périple. Phonétique des noms propres à prendre obligatoirement dans la trace écrite.

. Kruger National Park SUSWE

Pour la prochaine séance: Pouvoir faire un compte-rendu du périple de Desley en 1 minute

Deuxième séance

1/ Récapitulatif du dernier cours un/des élève(s) fait/font) le compte-rendu du périple de Desley. Le professeur (ou un élève absent au cours d’avant si possible) trace l’itinéraire sur transparent au fur et à mesure. 2/ compréhension orale détaillée à partir de « Where did you go ? » (2è partie) Repérage des mots qui ressortent du discours, travail de reformulation, relier les liens logiques, déduire le sens global du message. Mots qui ressortent : Makutsi, 4, drive, Johannesburg, 6 days, park, Sun City (2 fois), Las Vegas, centre of South Africa, exotic, place, North, to Zambia and Suswe, Bostwana, 19 days, admit, ready to come home, Victoria falls, walk on gorgeous beach, postcard, sunset, giraffe

3/ repasser les parties de l’enregistrement qui correspondent aux différents lieux mentionnés projeter les images qui les illustrent faire décrire les avantages de chaque lieu en injectant le vocabulaire au fur et à mesure.

Look at the pictures and list the advantages of that Makutsi Look at the pictures and list the advantages of that destination excellent views mountains [Çma¬ntWnz] and canyons awesome scenery [Ç¿ÉsWm ÇsiÉnWrö] beautiful landscapes the springs a sunset exotic a complete change of scenery to marvel at + n. to enjoy + n. to enjoy + BVing vocab

Faire travailler la localisation avec les points cardinaux north a four and a half hours’ drive north of Johannesburg = four and a half hours north of Johannesburg east west south Faire travailler la localisation avec les points cardinaux

ten hours Victoria falls is about …… a ten hours’ drive north of Johannesburg ten hours north of Johannesburg Johannesburg is about …… a ten hours’ drive south of Victoria falls ten hours south of Victoria Falls

ten hours nine hours Namibia is about …… a nine hours’ drive west of Pretoria nine hours west of Pretoria Pretoria is about …… a nine hours’ drive east of Namibia nine hours east of Namibia

A game park a game park? the wild [waöld] wild animals a reserve [röÇz±Év] a morning game drive on the reserve to go on a safari [sWÇfŒÉrö] vocab

SUN CITY to gamble a casino [kWÇsiÉnW¬], roulette,a slot machine to win money [ÇmÃnö] A luxury hotel [ÇlÃk§Wrö] !! to lose money !! very exotic to break it up a bit / to take a break from ... to take it easy for a day or two vocab

To go north, south, east, west SUSWE To go north, south, east, west

Recap: where has she been so far? SUSWE

ZAMBIA Victoria falls waterfalls spectacular massive impression of immense power impressive awesome [Ç¿ÉsWm] / awe-inspiring [Ç¿É önsÇpaöWrö÷] vocab

Back to Palm Springs, Australia advantages? beautiful city gorgeous beaches to go for a walk, to have a walk, to take a walk to sunbathe to get a (sun)tan to go for a swim, to have a swim, to take a swim to go windsurfing vocab

4/ projeter à nouveau les images des différents lieux (avec ou sans le vocabulaire) et faire travailler la description en continu 5/ group work (tâche simulée): « You’ve won a free trip and you can go to one of the places mentioned in the recording. You have to agree on one place only (compromise if necessary) and explain why you’d like to go there.» Homework Production écrite “What place did you pick with your group? Explain why you’d like to go there in 4 lines.”Passages obligés: would, adjectifs appréciatifs.