Le système des temps en anglais

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The perfect tense (Le Passé Composé)
Advertisements

Direct and Indirect Object Pronouns in French
Limparfait. Pour traduire: was/were & ing Il dansaitHe was dancing Ils dansaientThey were dancing.
Title of topic © 2011 wheresjenny.com 1 Grammar Point Duration of time: For, since, and ago. lexpression de la durée.
PC vs. Imparfait L’imparfait = Le passé composé = short video footage
Les Phrases avec si Partie 2.
The passé composé of –er verbs with avoir
Prétérit ou Present Perfect ???
The Passive Voice.
Preterit simple Preterit ING Past perfect
WHAT WAS HE DOING? GUINEVERE AND LANCELOT FELL IN LOVE! BUT…
Futur & Conditionnel. We re going to see them tomorrow. Nous allons les voir demain The train is just about to pull into the station. [entrer en gare]
Passé Composé ou Imparfait?
SAVOIR DIRE CE QUE JE VEUX
Le passé composé. The passé composé is used for: 1.An action completed in the past 2.An action repeated a number of times in the past 3.A series of actions.
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Les pronoms des objets indirects
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
Jeudi, le 10 octobre Objectif de la leçon: To be able to form and detect the Imperfect Tense in French. e.g. I used to buy/ I was buying Olympics values.
Les Traductions Français 3. Faites une liste de temps verbaux de cette année.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
How to use the conditional tense The stem and the endings Some irregularities Constructing hypothetical sentences.
Can I talk about my next holiday?
Les Cartes de Grammaire
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Vacances.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Yes/No Questions? (Est-ce que?) Do you know how to construct a yes/no question? DÉBUTER AUXILIAIRE Il faut DÉBUTER la question avec un AUXILIAIRE. Il.
Deux pronoms importants en français
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
LE PASSÉ ~ L’IMPARFAIT.
L3: Ch 5 Exercices Only. EXERCICE 1: WONDERING ABOUT THE FUTURE 1. I think Ill enter university. 2. I plan on finding a job. 3. I really want to do an.
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Talking about the things you do
Talking about Bellas experiences twilight. Quel temps utilise-t-on pour parler dexpériences personnelles?
1 Take your road map 2 Read it again
Simple past – Past simple - Prétérit
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Le verbe FAIRE au présent
Les auxiliaires modaux
Passé Composé I.An action completed in the past II.An action repeated a number of times in the past III.A series of actions completed in the past.
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Des expressions du temps
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Le système des temps en anglais
Compound Tense / Simple Plus-que-parfait (pluperfect) –Translates “had_________” –Formation = use the imparfait of helping verb + a past participle ?????????
IMPARFAIT OR PASSÉ COMPOSÉ?. JUAN SPOKE FROM ONE UNTIL TWO O’CLOCK.
The Passé Composé Tense Describes past actions, things that happened in the past (yesterday, last Monday, last year, last summer, two hours ago, etc.
Les auxiliaires modaux
Le passé composé …avec avoir et être
Whenever you want to move along in this presentation, press the space bar. You can « go back » by pressing the « page-up key ». Clear ? Then start !
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
J’ai choisi– I have chosen D’écrire– to write about Je le trouve– I find him/her Il/elle est – he/she is Actor / actrice – actor Chanteur – singer joueur.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
THE SIMPLE PAST/PRETERIT SIMPLE
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
 Pronouns  To be  Present simple /  Present Continious  Adverbs of frequency  Comparatives /  Superlatives  As + adj + as  Will / be going to.
ENGLISH COURSE Mohammed Ali Al-Mouldi Hamdi.  Pronouns  To be  Present simple /  Present Continious  Adverbs of frequency  Comparatives /  Superlatives.
Transcription de la présentation:

Le système des temps en anglais

Quel temps? Pour dire quoi? I go to the swimming-pool twice a week  Une action répétée They play the violin Do you speak English?  Une qualité, un savoir, une propriété du sujet The sun rises in the East  Une vérité scientifique She is very talkative  Un état du sujet, une qualité ou un défaut! We don’t want to come On expose un événement, on ne peux utiliser aucun autre temps VERBE BASE VERBALE OU –S A LA 3EME PERSONNE DU SING AUXILIAIRE DO

Quel temps? pour dire quoi? They are playing football in the yard l’action est commencée mais pas terminée, elle est en cours de déroulement Listen! John is playing the concerto Cela se passe en ce moment, situation repérée par ‘listen’ Are you telling me you don’t understand English? Reprise des paroles de l’interlocuteur AUXILIAIRE BE + VERBE – ING

Quel temps? Pour dire quoi? I have lost my keys  l’action est passée mais elle a une conséquence dans le présent: je suis à la porte They have written a letter  Il y a un résultat présent à l’action: la lettre est écrite We have been to Canada several times  Bilan dans le présent d’une action passée: je connais le Canada AUXILIAIRE HAVE + VERBE PARTICIPE PASSE

Les temps du présent simple Vbv/-s 3ème pers du singulier Auxiliaire Do/ does Habitudes Etats Savoir Vérité scientifique Every Always Never On Mondays PRESENT SIMPLE composé Auxiliaire BE + V-ing Action en cours de déroulement au moment où je parle Reprise At the moment Listen Look PRESENT ING Auxiliaire HAVE + Vppassé Ppassé: V-ed/ V irrégulier Un bilan dans le présent d’une action passée For: durée Since: date précise PRESENT PERFECT

Quel temps? Pour dire quoi? She watched the film yesterday on TV  l’action s’est déroulée dans le passé Tom broke his mum’s vase  Il y a coupure entre le moment de l’action et le moment où l’on parle When did he arrive? We didn’t visit the castle VERBE –ED OU VERBE IRREGULIER AUXILIAIRE DID

Quel temps? Pour dire quoi? It was raining hard when we met  une action en cours à un certain moment du passé They were living in Paris at that time  À ce moment là du passé ils habitaient à Paris Was he having dinner with her when you phoned?  La situation de référence passée est l’appel téléphonique AUXILIAIRE BE AU PRETERIT + V-ING

Quel temps? Pour dire quoi? They had prepared the party when he came back home  Il y a antériorité de la préparation par rapport au moment de l’arrivée We had already visited Windsor castle, so we decided to go to Brighton  La visite de Brighton est passée mais la visite du château est encore plus ancienne AUXILIAIRE HAVE AU PASSE + VPPASSE

Les temps du passé simple V-ed V irrégulier Auxiliaire DID Action passée en rupture avec le présent Yesterday Last In Ago PRETERIT composé Aux BE au preterit + V-ING Action en cours de déroulement à un moment repère du passé When While ING HAVE + Vppassé Ppassé: Antériorité par rapport à une action déjà passée PAST PERFECT

Quel temps? Pour dire quoi? Will you marry me? I shall find the truth about this She is going to meet Paul at the mall It is about to rain ON PARLE D’EVENEMENTS A VENIR

Le futur Auxiliaire WILL + Vbv On prédit la réalisation de l’action dans le futur Next Soon Tomorrow FUTUR Auxiliaire SHALL+ Vbv Ne s’utilise qu’avec les 1ère personnes du pluriel et du singulier (I/we) Essentiellement à l’écrit dans une langue soutenue Be going to+ Vbv FUTUR PROCHE Be about to Immédiateté de l’action FUTUR TRES PROCHE

Quel temps? Pour dire quoi? He would buy this house if he had the money If I saw an accident in the street I would call the police  Ces actions se réaliseront si la condition est remplie If I were you I would talk to her Si j’étais toi, cela équivaut à un conseil, mais cela reste hypothétique

Le conditionnel Auxiliaire WOULD + Vbv L’action ne se réalisera que si les conditions sont remplies Proposition en IF + V au preterit

Quel temps? Pour dire quoi? Go out Be quiet Don’t be naughty Don’t shout in the corridors On donne des ordres VERBE BV OU DON’T + VERBE BV IMPERATIF

FIN