EWCs - CEE - EBR The practice? La pratique? Die Praxis?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Les pronoms compléments
Title of topic © 2011 wheresjenny.com 1 Grammar Point Duration of time: For, since, and ago. lexpression de la durée.

5 Laccord du participe passé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Les expressions de quantité
Prétérit ou Present Perfect ???
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
5 Les actions réciproques Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Les prépositions.
Talking about yourself
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
IMP Or PC. HIER Passé Composé: a precise moment in time.
Avec le soutien financier de la Commission Européenne with the financial support of the European Commission mit der finanziellen Unterstützung der Europäischen.
Catching up with the New Curriculum Steph Hopkins AST in MFL Regional Subject Adviser, London
Dreams and Reality. Photogroup During the next few minutes you can see some examples of the difference between dreams and reality concerning your work.
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
_____________________
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
La Bibliothèque The Library Lucile Deslignères, Librarian Oxford University Language Centre.
Le passé composé With « avoir ».
Les questions au passé composé By: Mark Wilson For: Madame Browers 3 e classe période.
« Everything you wanted to know about the
Lycée des langues P. Tigrid. High school of Pavel Tigrid.
Une Amie Un Ami Français I.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
28th Conference of Directors of Paying agencies Namur, 27 to 29 October 2010 The Belgian Presidency of the Council of the European Union Workshop 2 : Control.
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Depuis, il y a, ça fait….
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
Echauffement (10 minutes) Complete the sheet in front of you as best as you can with what you brought to class today: 1.Un défi mondial 2.Une liste de.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Le Passé Composé. When do we use passé composé? We use passé composé when an event has happened in the past.
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Le verbe FAIRE au présent
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Bien Dit 1 Chapitre 5.1 vocabulaire. Les mois (m.) de lannée (f.) janvier février mars avril mai juin juillet août septembre octobre novembre décembre.
Saying what you have been doing
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Des expressions du temps
Blessé Bellwork: Ecrivez tous les adjectifs, nom et verbes que vous connaissez. Write as many adjectives, nouns and verbs as you can in French.
LE PASSÉ COMPOSÉ (The Perfect Tense) GET IT “PERFECT” FOR LEVEL 2
Passé Composé A short review. The Passé Composé with Avoir You already know how to say something happened in the past. For most verbs, you use a form.
Error correction: Part 2 Deuxième partie: la correction d’erreurs.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Entrée en 6ème.  Transition from Primary School to Secondary School  New methods for new contents  Mandatory classes: French (common class + group),
Networking for trainers and EWCs Mise en réseau de formateurs et de CEE Welcome to the workshop Bienvenus à l’atelier.
Ottawa – News release January 2007 Nouvelle effective en Janvier 2007 Massive federal government tax surplus this year will make a tax rebate possible.
EWCs AND TRAINING CEE et formation TRAINING NEEDS AND PRIORITIES Besoins de formation et priorités.
Nous avons une grande famille.
EWC - CEE - EBR Makia & Vielle Consulting Instruction for employers Mode d'emploi pour employeurs Gebrauchsanleitung für Arbeitgeber.
Meetings Min of 2 meetings per year select committee !! better conditions for the select committee pre-meeting and follow up meeting training 1- 3 days.
Transcription de la présentation:

EWCs - CEE - EBR The practice? La pratique? Die Praxis?

Programme

Agenda - Ordre du jour Tagesordnung Information

Checklist A First class hotel - Hôtel de prestige T First class restaurant - Excellent restaurant J Cultural event - Evénement culturel p Bar for the evening - Bar pour la soirée xInformation opportunities - Possibilités dinformations

PRIORITIES??? How many contacts did you have with others reps in your EWC during the last year? Combien de contacts avec les représentants des autres sites dans votre CEE durant lannée passée?

Centre - Periphery

Contacts with other reps % avec autres représentants

Conclusions ? Lack of contacts between reps Cultural and language problems Lack of communication resources Centre - periphery TU-strategy? Attitude of employers (information & consultation) Manque de contacts entre les repr Problèmes de cultures et de langues Manque de moyens de communication Centre - periphérie Stratégie syndicale? Attitude des employeurs (information & consultation)