Problèmes sociaux contemporains Lordre public. Checklist Shade each box red, yellow or green to identify areas for revision rouge jaune vert.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements

Les expressions de quantité
Collège du Léman Everyone has a right to a their own cultural identity and to engage in their own traditions, provided that they don’t compromise the culture.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
TRADUCTION TRANSLATION. Traduction To meet the demand répondre à la To meet the demand répondre à la demande. demande. To enclose joindre( une lettre/un.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Lintroduction par effraction (B&E), le vol, le cambriolage, la possession des objets voles, le méfait Par: Sydney et Tyler.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
and a justification for level 4
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Born June 25, 1969 American designer, illustrator, and writer of childrens books Most famous book: The very Hungry Caterpillar awards.
Regard théorique sur la citoyenneté, et les liens avec les modèles de communauté de recherche About links between kinds of citizenship and models af community.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Chapitre 1 Structure.
objectifs: Can I say what I do to help at home?
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Les médias La publicité
EXT: can you translate them too?
Le système scolaire en France
1 Take your road map 2 Read it again
L’environnement La pollution
Bienvenue à la classe de français!
Observations from the International Drug Policy Consortium JAMIE BRIDGE SENIOR POLICY AND OPERATIONS MANAGER AU CONFERENCE OF MINISTERS OF DRUG CONTROL.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Laboratoire de Bioinformatique des Génomes et des Réseaux Université Libre de Bruxelles, Belgique Introduction Statistics.
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Et Carnaval. What does Mardi Gras mean? Mardi Tuesday GrasFat So the meaning is « Fat Tuesday » ! Mardi Gras is the French for « Shrove Tuesday » or «
WALT: how to talk about your timetable
Le verbe FAIRE au présent
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
La prononciation française
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Brain gym!  .
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
La visite de Clément l’Aplati à Paris
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
 Components have ratings  Ratings can be Voltage, Current or Power (Volts, Amps or Watts  If a Current of Power rating is exceeded the component overheats.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Phuong Nguyen French-1Honor Mr. Georges Due date: April 9th 2012
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Nous allons apprendre…
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
What’s the weather like?
les formes et les couleurs
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Problèmes sociaux contemporains Lordre public

Checklist Shade each box red, yellow or green to identify areas for revision rouge jaune vert

Vocabulaire 1 il le vaut bien fournir la délinquance parvenir le délit une infraction aboutir entraîner soi lécart le vol le meurtre le rejet inciter inadmissible he/they deserve(s) it to provide crime, criminality to succeed offence breach, infringement to end up to entail, to lead to oneself gap theft murder rejection to cause, to prompt unacceptable

Vocabulaire 2 le cambriolage une atteinte la voie publique obsédé les biens à peine le semestre dissuader la récidive le taux délucidation enregistré engorgé la violence non crapuleuse les chiffres rassurant burglary attempt, attack public highway obsessed goods, property hardly term (of six months) to deter reoffending clear-up rate recorded overcrowded crime without theft as aim figures reassuring

Vocabulaire 3 une échelle apaiser le milieu périscolaire le brevet mettre en place le dispositif une amende la prison punir incarcéré le châtiment le trafic de drogues les menottes la citoyenneté scale to quell, to appease environment, setting outside school certificate, diploma to set up, to put in place measure, arrangement fine prison to punish in prison punishment drug trafficking handcuffs citizenship

Traduisez en anglais 1.La société, ou plus précisément les médias et la publicité, nous a fait croire que chacun a par principe le droit de tout obtenir de la vie, car il le vaut bien. 2.Le taux de récidive suggère que lemprisonnement dissuade à peine les futurs délinquants. 3.Pour faire échec à la criminalité organisée et au trafic de drogue, des coopérations seront organisées à léchelle européenne. 4.La délinquance enregistrée ne donne pas forcément les chiffres réels. 5.Que faire donc pour combattre la criminalité?

Traduisez en anglais 1.Society, or more precisely advertising and the media, have made us believe that each of us, on principle, has the right to have everything in life, because we deserve it. 2.The rate of reoffending suggests that imprisonment hardly dissuades future offenders. 3.In order to thwart organised crime and drug trafficking, co-operation will be organised on a European scale. 4.Recorded crime doesnt necessarily give the true figures. 5.What to do, therefore, to combat crime?

Traduisez en français 1.What has prompted the most recent riots in the Paris suburbs? 2.On the contrary, prisons are overcrowded and the rate of reoffending is much too high. 3.On a school level, one could develop training in citizenship and make all children sit a citizens diploma. 4.We need to reject urgently the false image of life represented by advertising and the media. 5.Imprisonment should serve both to punish and to dissuade.

Traduisez en français 1.Quest-ce qui a incité les émeutes les plus récentes dans la banlieue parisienne. 2.Au contraire, les prisons sont engorgées et le taux de récidive est beaucoup trop élevé. 3.Au niveau scolaire, on pourrait développer la formation à la citoyenneté, et faire passer à tous les enfants un brevet citoyen. 4.Il faut rejeter durgence limage fausse de la vie représentée par les médias et la publicité. 5.Lemprisonnement devrait servir à la fois à punir et à dissuader.

BRAVO!

HANDOUTS

Vocabulaire 1 il le vaut bien fournir la délinquance parvenir le délit une infraction aboutir entraîner soi lécart le vol le meurtre le rejet inciter inadmissible

Vocabulaire 2 le cambriolage une atteinte la voie publique obsédé les biens à peine le semestre dissuader la récidive le taux délucidation enregistré engorgé la violence non crapuleuse les chiffres rassurant

Vocabulaire 3 une échelle apaiser le milieu périscolaire le brevet mettre en place le dispositif une amende la prison punir incarcéré le châtiment le trafic de drogues les menottes la citoyenneté