Daily Work Travail du jour Wednesday, February 22 nd, 2012 mercredi, le 22 février, 2012.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Advertisements

Fun French Language Club
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
Direct Object Pronouns Direct objects are the people or things in a sentence which receive the action of the verb. To find the direct object in a sentence,
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Une Amie Un Ami Français I.
Je regarde quelquefois la télévision.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Daily Work Thursday, February 16 th, Welcome to class!! Today is Thursday, February 16 th, 2012 Thank you for being here!! Todays work will be:
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Question words.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions.
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Le verbe FAIRE au présent
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Daily Work Wednesday, February 15 th, Welcome to class!! Today is Wednesday, February 15 th, 2012 Thank you for being here!! Todays work will be:
Daily Work Monday, February 27 th, Welcome to class!!! Thank you for being here!!!! Today is Monday, February 27 th, I hope you had a great.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Les Jours de la Semaine The days of the week. Les Jours de la Semaine Week starts with Monday Do not capitalize unless it is 1 st word of sentence.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Leçon 25.
Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Reprise Rappel 3, Part A Revised 9/10/12.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Daily Work Travail du jour Wednesday, March 14 th, 2012 mercredi, le 14 mars, 2012.
Chapitre 4: Mon année scolaire Bien Dit!. L’anglaisL’informatique Le sport/ la gym L’histoire La géographieLa religionLa musiqueLe français Le dessin/
lundi mardi mercredi jeudi vendredi samedi dimanche.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Quelle heure est-il?.
Les jours de la semaine (the days of the week)
Les jours de la semaine.
Transcription de la présentation:

Daily Work Travail du jour Wednesday, February 22 nd, 2012 mercredi, le 22 février, 2012

Welcome to class!!! Today is Wednesday, February 22 nd, Short work week this week! No School on Friday, February 24 th ; Teachers Meetings!!

Todays Work This weeks vocabulary word list is Family Members!! I need to see your scores for three different Quizlet Family quizzes (WRITTEN ONLY). 5 Simple sentences written out on loose leaf to pass into me!!!! After that free time!!!!

Making Simple Sentences Take one item from each of the following sections. Who What (verb) Where When At what time

Qui (Who) ÉtudiantsJe Monsieur Tu Roger Il/Elle Lise Plombier Nous Un chien Vous Un charpentier Ils/Elles Son amie On Sa soeur

Que (What are you doing) abaisser - to lower accepter - to accept accompagner - to accompany accorder - to admit admirer - to admire adorer - to adore aider - to help aimer - to like (to love) ajouter - to add amuser - to amuse apporter - to bring approcher - to approach arrêter - to stop arriver - to arrive assister - to attend avancer - to advance bavarder - to chat blesser - to hurt or offend brosser - to brush brûler - to burn cacher - to hide casser - to break causer - to cause or to chat (informally) chanter - to sing chercher - to look for commander - to order compter - to count

Que (What is that) Des nuages Une école Lavion Cest Ça Une saison Un taxi Une moto Une télévision Football Un sport Un chien Un magasin Un reveille-matin

Où (Where) À lécole Au restaurant Au bureau Dans la rue Dans le magasin Dans lautobus Dans le taxi Dans la classe Au cinema Au centre dachats

Quand (When) Quelque fois Souvent Rarement À midi À minuit Aujourd'hui lundi mardi mercredi jeudi vendredi Samedi dimanche

À quelle heure (At what time) à trois heures à six heures à quatre heures à dix heures à deux heures à cinq heures

Have a great day!!!!!