LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
L’ENVIRONNEMENT – THE ENVIRONMENT
Theme Three Speaking Questions
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Contractions with à and de
The Passé Composé Tense
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Les matières scolaires
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
“Depuis”.
Introducing the words for the numbers
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
The Passé Composé Tense
Improving Your Written Work
1. Comment t’appelles-tu?
How to get to double verb sentences!!
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Quel temps fait-il?.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
The Passé Composé Tense
Lundi dix-neuf février
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Contractions with à and de
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Grammar Flash Cards La révision.
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Les verbes réfléchis.
Questions Synthesis.
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
The Passé Composé Tense
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Dans ma Salle de classe
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Prepositions of location and disjunctive pronous
Negatives © 2006 Jupiterimages Corporation
Transcription de la présentation:

LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS TEACHER DOCTOR PILOT VET DENTIST   le recyclage un professeur un médecin un docteur un pilote un vétérinaire un dentiste HAIRDRESSER CHAUFFEUR LORRY DRIVER REPORTER ARTIST   le recyclage un coiffeur une coiffeuse un chauffeur un chauffeur de camion un journaliste un artiste

LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS BAKER BUTCHER FISHMONGER POLICEMAN BEAUTICIAN   le recyclage un boulanger une boulangère un boucher une bouchère un poissonier une poissonière un policier une femme policier un esthéticien une esthéticienne PORTRAIT ARTIST FLORIST FARMER CHEF POSTMAN   le recyclage un(e) portraitiste un(e) fleuriste un fermier une fermière un chef un facteur une factrice

LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS WAITER SECRETARY CASHIER FOOTBALLER ACTOR   le recyclage un joueur de foot un serveur une serveuse un(e) secrétaire un caissier une caissière un acteur une actrice

Qu’est-ce que tu veux faire après le collège / dans le futur? What do you want to do after leaving school / in the future ? In English ? Qu’est-ce que tu veux faire après le collège / dans le futur? Talking about future plans

Click to check your answers. Après le collège / dans le futur….. After school / in the future….. Je veux être………… Je voudrais être …… Je vais être …… I want to be a………… I would like to be a………… I am going to be a………… c. teacher a. waitress b. actress c. professeur Cashier e. hairdresser f. baker professeur 2. coiffeuse 3. boulangère serveuse caissière actrice e. hairdresser f. baker a. waitress d. cashier b. actress Match up the numbers to the correct letters. Click to check your answers.

What would you do to make this sentence negative ? Les travaux When saying which job you want / would like / are going to do in French, you do not say ‘a’: Je veux être une professeur Je veux être professeur I want to be a teacher What would you do to make this sentence negative ? Je ne veux pas être I do not want to be

Consider your earlier examples ‘Je veux’, ‘Je voudrais’ & ‘Je vais’ are followed by what ? THE INFINITIVE ‘ÊTRE’ ÊTRE = TO BE CLICK TO CHECK YOUR ANSWERS So how would you say…………..? I want to be a dentist I do not want to be a doctor 3. I would like to be a policeman 4. I would not like to be a vet 5. I am going to be a beautician 6. I am not going to be a florist Je veux être dentiste Je ne veux pas être médecin Je voudrais être policier Je ne voudrais pas être vétérinaire Je vais être esthéticienne Je ne vais pas être fleuriste

Quick check quiz

1. ‘je veux’ means …… I can I want I would like 2. ‘je voudrais’ means …… I would like I am going I must 3. ‘je vais’ means…… I want I am going to I would like

4. How do you say ‘to be’ in French? avoir faire être 5. Which word do we use in English but leave out in French? a the to 6. How do you say ‘I want to be a teacher’ ? Je vais être professeur Je veux être professeur Je veux être un professeur

7. Many of the French words for jobs are COGNATES which means they are the same (or nearly the same) as the English word. See if you can translate these more difficult jobs. coiffeur / coiffeuse boulanger / boulangère boucher / bouchère poissonier / poissonière esthéticien / esthéticienne fermier / fermière facteur / factrice caissier / caissière serveur / serveuse barber / hairdresser b. baker c. butcher d. fishmonger e. beautician f. farmer g. postman / postwoman h. cashier i. waiter / waitress How did you do in the ‘Quick Check Quiz’ ? Give yourself a total out of 15. Now revise again any words / phrases you had difficulty with.