UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Advertisements

Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Leçon 2: Famille et Copains
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Lundi, le 14 octobre.
Les questions Grammaire: p
Vocabulaire électronique
DANS LA SALLE DE CLASSE.
Les devoirs - homework Instructions:
Ce sont les pronoms qui joignent deux phrases en une.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
French introduction.
Le Verbe Aller au Présent
Le verbe Être fsl - Révision.
Les devoirs - homework Instructions:
Être au pluriel Verbes: page 46.
Copiez l’objectif et complétez la fiche “Qui suis-je” devant vous.
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
Copiez l’objectif et répondez aux questions suivantes.
Les Salutations Learning Goal: Students will be able to greet people in French.
WHEN? Formal vs. Informal
Pronouns Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns .
Le verbe aller au présent
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Direct and Indirect Object Pronouns
Salut, les copains! Chapitre 1.
in French and in English
A Les verbes dire, lire et écrire p. 238 The verbs dire (to say, tell), lire (to read), and écrire (to write) are irregular. INFINITIVE dire lire je dis.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Grammar Flash Cards La révision.
Unit 2 Labo-langue Present tense, avoir and être Pronouns le, la, les
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Unité 2 – Frères et soeurs!
le verbe Être au singulier
Subjects and verbs In French, as in English, a sentence will contain a subject and a verb. The subject of the sentence can be a noun or a pronoun. The.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les négatifs et l’interrogation
Les Mots Intérrogatifs
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Morning Dash - Francais
Prepositions of Location
D’Accord 1 Leçon 1 Greetings and Introductions
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! You will be able to : Greet someone and say goodbye Exchange names Ask and say how someone is Introduce someone Ask and tell how old someone is Talk about things in a classroom

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! To greet someone Salut! Bonjour, monsieur madame mademoiselle Bonsoir!

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! To say goodbye À bientôt! À demain. À plus tard. À plus. Au revoir.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! To ask someone’s name and respond Tu t’appelles comment? Je m’appelle… Il s’appelle comment? Il s’appelle Pierre. Elle s’appelle comment? Elle s’appelle Emilie.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! COMMENT ÇA VA?

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! COMMENT ÇA VA?

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! COMMENT ÇA VA?

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! COMMENT ÇA VA? Comment ça va? Ça va? Oui, ça va bien. Bien. Très bien, merci. Et toi? Pas mal. Plus ou moins. Non, pas très bien.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! COMMENT ÇA VA? Comment allez-vous? Je suis très bien, merci. Je suis bien. Et vous? Je suis pas mal. Je suis pas très bien.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! COMMENT ÇA VA? Ça roule! Pas terrible. Pas génial.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Respond to the following questions or statements. 1. Tu t’appelles comment? Je m’appelle … 2. Au revoir! A bientôt/A demain/A plus tard/A tout à l’heure. 3. Il s’appelle comment? (Paul) Il s’appelle (Pierre)

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Respond to the following questions or statements. 4. Comment allez-vous, madame? Je suis très bien, merci. Et vous? 5. Ça va? Oui, ça va bien./Bien/Très bien/Pas mal/ Plus ou moins/Non, pas très bien

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Les nombres de 0 à 20

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Making introductions Je te présente... Bonjour! Salut! Je vous présente... Enchanté(e).

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! To ask how old someone is Tu as quel âge? J’ai 14/15/16/17 ans. Il a quel âge? Il a 15 ans. Elle a quel âge? Elle a 16 ans.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subjects and Verbs Sentences have a subject and a verb. The subject is the person or thing doing the action or being described. The verb is the action work like jump or sing, or a linking word, like am or is, that links the subject to a description.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subjects and Verbs Sentences always have a subject. The subject can be a noun or a pronoun. A noun refers to a person, place, or thing. A noun can be replaced with a pronoun, which is a word that stands for the noun. Ex: Denise is a friend. She is 15 years old.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subjects and Verbs In French, sentences also have a subject and a verb. Denise chante bien. Simon est blond.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subjects and Verbs The subject can be a noun or a pronoun. je I nous we tu you (singular/familiar) vous you (plural/formal) il he/it ils they (m/f) elle she/it elles they (f only) on they/we/one

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subjects and Verbs Je te présente Denise. Elle a 15 ans.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Find the subject in each sentence and write it and tell whether it is a NOUN or a PRONOUN. 1. Je m’appelle Quentin. Je Pronoun 2. Marine est une amie. Marine Noun 3. Le professeur a 30 ans. Le professeur Noun

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Find the subject in each sentence and write it and tell whether it is a NOUN or a PRONOUN. 4. Comment allez-vous? vous pronoun 5. Tu as 15 ans? tu pronoun

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subject Pronouns Subject pronouns refer to a specific person or people and act as subjects of a sentence or a clause. They are often used to avoid repeating the subject once it has been made clear.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subject Pronouns Je changes to j’ before a verb beginning with a vowel sound. J’ai 17 ans. To say you, use tu to talk to a friend, a family member, or someone your age. Use vous, to talk to more than one person or to an adult who is not a family member. Monsieur et madame, comment allez-vous? Tu as quel âge, Eva?

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subject Pronouns To say they, use elles when you are talking about 2 or more females. Use ils when talking about a group of males or a mixed group of males and females. Clara et Émilie? Elles ont 14 ans. Hugo et Julie? Ils ont 15 ans.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Subject Pronouns The pronoun on has no direct equivalent in English. It can mean one, we, or people in general. En France, on parle français.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Write the subject pronoun that could replace each subject. 1. Michel est mon ami. Il 2. Valentin et moi parlons francais. Nous 3. Le professeur s’appelle M. Cartier.

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Grammaire à l’oeuvre 1 Write the subject pronoun that could replace each subject. 4. Charlotte a 18 ans. Elle 5. Mme Lambert et Mme Gidon sont professeurs. Elles 6. Nicolas et Ben adorent le tennis. Ils

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS! Culture Greetings Faire la bise http://annieandre.com/2013/06/how-to-faire-la-bise-the-french-kiss/ https://www.youtube.com/watch?v=1d3IRdwHvW8