Paroisse ND Sagesse Nice 2012-2013 Année dévangélisation : Etape 2 Je développe des amitiés en aimant concrètement A partir de mes cercles de prière, identifier.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
+ Les Dates Importantes. + Narration en françaisAttention à la forme des dates… Voici mes projets pour la semaine: mercredi le 21 mars, je vais au gymnase.
Advertisements

Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Mes activités.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Cliquez pour débuter The 12 wishes at midnight… Mes voeux pour les douze nouveaux mois à venir ! My wishes for the next12 months! Mon premier coup...
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les adjectifs possessifs
Greetings, formal and informal
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Family Tree Project Le français I Chapitre 4.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Les jours de la semaine: Lundi, Mardi, Mercredi, Jeudi, Vendredi, Samedi, dimanche. On page 174: the meaning of these sentences: Je vais jouer au bass-ball.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Trey Moon April 5, 2012 Legacy within the content of my family
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Welcome everyone.
10 STRINGS FOR YOU.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Warm up Imagine you went to the fair with friends and one of you is lost (disparue) in the crowd; write 3 things you can do to find your lost friend (include.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
1442 Chapître 6 Révision d’Examen. 6.1 L’agence Immobilière You are going to go through and read houses and apartments for rent. Then, you are going to.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Le voyage et la francophonie
Essential questions How can you express your opinion or a class in French? What are French school schedules like? What are the days of the week in French?
Write your answer in French
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Section 1 Part A (Video in book)
Negative sentences Questions
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
L’école maternelle. On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans. Il y a 3 classes à l’ école maternelle. La première s’appelle “les petits”, la deuxième s’appelle “les.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Transcription de la présentation:

Paroisse ND Sagesse Nice Année dévangélisation : Etape 2 Je développe des amitiés en aimant concrètement A partir de mes cercles de prière, identifier une ou deux personnes qui ne connaissent pas Jésus et avec lesquelles le Seigneur veut que jaille plus loin : -je continue à prier pour elles. -je leur témoigne concrètement mon amitié : - en entrant en relation, en étant authentique dans mon intérêt pour elles, - en leur rendant visite, en étant à lécoute de leurs besoins - en leur rendant éventuellement service (rangement, déco, garde denfant, course, jardinage, etc..) - en offrant un cadeau à loccasion de Noël - en mettant en valeur ce quelles sont et éventuellement en sollicitant un service qui mette en valeur leurs talents. Utiliser les Cercles de Relations pour savoir quel voisin, membre de la famille, ami ou collaborateur le Seigneur souhaite aimer à travers vous. Etape 2 :

Paroisse ND Sagesse Nice Year of evangelisation : Stage 2 I develop friendships by expressing love in practice Identify one or two people who do not know Jesus and whom the Lord wants you to take a step further : -I keep praying for them. -I express my friendship in practical ways : - by developing your relationship and being true in your interest for the person, - by visiting them and listening to their needs, - by helping them if need be (house renovations, baby sitting, errands, gardening, etc) - by a gift at Christmas time - by recognising them for what they are and possibly by asking for something that will show their talent. In the circles of your relationships decide which neighbour, friend, member of your family or colleague the Lord has chosen to love through you..

Paroisse ND Sagesse Nice Année d évangélisation: Etape 1 Pendant un mois Je présente à Dieu mes relations Vendredi Eglise relations au sein de l église ……………… ……………… ………………. ……………… ……………... mardi Voisinage amis …………… …………… ……………. ……………. ……….…… mercredi Travail entreprise domaine professionnel ………… ….. …………….. ……………. …………….. ……………….. jeudi Loisirs sport, hobby lieu favori..………… …………… ……………… ……………… Lundi Famille proche ou élargie …………… …………… …………… …………… ……………. Etape 1 : - inscrire une à 5 personnes dans chaque cercle - choisir un jour de la semaine pour prier pour chaque cercle

Paroisse ND Sagesse Nice Year of evangelisation : Stage 1 During one month I, pray the Lord for my relationship Vendredi Church relationship in the church ……………… ……………… ………………. ……………… ……………... Tuesday Neibourghs friends …………… …………… ……………. ……………. ……….…… Wenesday Work company professional network ………… ….. …………….. ……………. ……………. Thirsday Leasure sport, hobby favorite place..………… …………… ……………… ……………… Monday Family close or far …………… …………… …………… …………… ……………. Stage 1 : - write the name of one up to 5 persons in each circle - choose a day of the way to pray for each circle