Bonne année 2014! Bon courage pour ce semestre Je vous souhaite beaucoup de bonheur, de resussite et de bonnes notes! 1.Presentations; -Mme little -Les.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

II. Les règles de conjugaison
Le Calendrier Français.
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
“Aller” is a very important verb.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
PARTIE A: PREFERENCES.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
MARDI LE 30 OCTOBRE srjEh4&list=PL0789EB56BD25FE85&index=3&feature=plpp_video
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Bonne année 2014! Bonne chance pour l’examen
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Voyages et Vacances.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Mardi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée.
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
La prononciation française
Cest vendredi, le 6 septembre. Il faut avoir… la feuille: Class Expectations la feuille dactivités ……………………….. les paroles de la chanson la liste de vocabulaire.
WILF: to be able to use the past tense in order to describe what leisure activities you have done in the past. Use of two tenses will get you a grade D.
Bienvenue au Français 250: Daily Life in Contemporary France Dr. Edwina Spodark
Leçon 25.
L’usage du subjonctif Unit 2, Part 2. Basic tenet of subjunctive Certain expressions that indicate subjunctive + que + Change of subject from the first.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

Bonne année 2014! Bon courage pour ce semestre Je vous souhaite beaucoup de bonheur, de resussite et de bonnes notes! 1.Presentations; -Mme little -Les élèves de DP1 (oral) 2.Règles de la classe - immersion - le site web 3. Syllabus général jusquen mai 4. Articulation de lunité 2

2. Règles de la classe: -Immersion: On parle exclusivemnet en francais sauf dérogation spéciale initiée par Mme Little. 5 points chaque cours si on ne parle pas anglais. Zero si on parle en anglais. (note doral) hebdomadaire (= par semaine) -Respecter les règles générales postées. - Devoirs à la maison sont essentiels! Extrèmement importants pour le succès dans le cours! - Very Important: Keep a running list of new vocabulary. You are not improving if you do not add 10 words per class and 30 additional words / wk as homework (= yes! Thats 60 words/ wk!!!). Le site WEB: cest un WIKI! Chercher : slittle et ajouter ce lien a vos favoris! Cliquer sur votre classe: DP2 et aller au cours du jour (voir date/ objectifs/ agenda)- Devoir postes a la rubrique Agenda et Date. Il faut toujours utiliser le site web entre les classes!!! YOU WILL OFTEN BE Required to print docs. DIRECTLY FROM THE SITE BEFORE CLASS.

Le syllabus DP En DP1 vous avez etudié (et vous devez donc connaitre): 1.CORE: Social Relationships/ Personal Relationships/ l'état civil, la personalité, les relations, les sentiments Maintenant nous allons etudier en janvier et en février: 2. OPTION: Leisure/ In the city/ Les activités, les gens, les indications, les lieux, pour décrire.

Suite du syllabus Ensemble, jusqu en mai, nous devons étudier: 3. CORE: Communication and media, advertising, radio, and television; le cinema, la television, les gens, des medias, la presse. Mars et Avril 4. CORE. Global Issues; justice and politics, crisis and outlooks Les gens, leslois, les droits, la politique, la securite et le danger, en mouvemnt, le cahngement, les problemes et les solutions. Dernière semaine d Avril à Juin

Monthly REQUIREMENT/ Devoir obligatoire mensuel! DUE EVERY MONTH Monthly REQUIREMENT/ Devoir obligatoire mensuel! DUE EVERY MONTH DP1 students are expected to keep a journal. (in a notebook ) Every week, you must watch a Journal (J.T) – news bulletin- from TV5 Monde: francophone/info/p-1909-L-actualite-en- video.htm?jt=jt_monde If you experience difficulties with the hyperlink, you can google TV5 monde, JT or Journal international- Make sure you select the tab JT and watch. REQUIREMENT: After watching the JT, you will select 3 news items and write a report in French about the news items selected. This should give you an additional opportunity to practice listening and writing and to increase your new vocabulary list while keeping abreast of current news.

Instructions: 1.Write the date of your JT (news broadcast) -one per week only- 2.Write the title of the news items selected. 3.Write a commentary about the news items. Instructions: 1.Write the date of your JT (news broadcast) -one per week only- 2.Write the title of the news items selected. 3.Write a commentary about the news items. First DUE date: A1 DP yr 1 and A3 DP yr1 : Thursday Feb 13 th ( notebook check / grade for 6 entries ( 3 news items from 1 weekly JT for 6 weeks) Next date will be announced. First DUE date: A1 DP yr 1 and A3 DP yr1 : Thursday Feb 13 th ( notebook check / grade for 6 entries ( 3 news items from 1 weekly JT for 6 weeks) Next date will be announced.

In addition, other video sequences will be assigned as specifically pertaining to the units which we are studying and will require viewing and writing about (or completing assignemnts about). In January: Vivra-t-on jusqua 100 ans? Complete all bellringers as assigned. intermediaire With Fiche de lapprenant: er.tv5monde.com/files/asset/document/7jour s vivre-b1-app.pdf er.tv5monde.com/files/asset/document/7jour s vivre-b1-app.pdf

Unité 2 Les activités, les gens, les indications, les lieux, pour decrire For each unit, we will study several songs related to the unit.. The songs are meant to help your acquisition of new vocabulary. We will use the songs to discuss ideas realted to the unit. Toward the end of the unit, you will use the lyrics from several songs to compose your own. Singing along the songs will greatly help with your pronunciation. Unit 2 songs: San Francisco – Maxime Leforestier Amsterdam- Jacques Brel Paris Seveille – Jacques Dutronc Paris Libere mon amour – Olivia Ruiz Lettre a P…. (p. 52)- Paris Combo Neuilly – Passy: Les inconnus/ Les yeux dans la banlieu 2 / 93 La releve. Film sequence analysis: La HAINE. / Vignettes: Paris Je taime study of societal aspects

Lecon 1: San Francisco: Imprimez les paroles du WIKI. La maison Bleue: HknA Discussion orale: A votre avis, cest quelle époque? Pourquoi? Que represente la maison bleue? Comment les Francais qui ecoutent cette chanson percoivent (perceive) la ville de San Francisco? Voici la maison Bleue: Imprimez le texte de la chanson (document sur le WIKI) pour le prochain cours (lundi). Ecrivez les mots nouveaux et leur traduction sur une liste.

2. Revue du vocabulaire: Quizlet + Mise en pratique 3. Revue des verbes reflechis 4. Prepa court metrage; Jattendrai le suivant Court metrage pages 46/47 analyse Quizlet revue