Semaine 13 13-16 novembre. Emploi du temps: Mardi: Grammaire Mercredi: Histoire en français Jeudi: TV5 / Paris / Histoire de la France Vendredi: Petite.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

French 1, Semester 1 concepts to know by
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Reflexive Verbs in French
‘Les Verbes au Présent’
The ‘near’ Future.
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Talking about yourself
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Direct Object Pronouns With a quick review of stress/disjonctive pronouns.
Reading an analog clock
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Une journée In this unit you will learn:
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Quelle heure est-il? What time is it?.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Daily Work Thursday, February 16 th, Welcome to class!! Today is Thursday, February 16 th, 2012 Thank you for being here!! Todays work will be:
EXT: can you translate them too?
Les verbes irréguliers
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Transcription de la présentation:

Semaine novembre

Emploi du temps: Mardi: Grammaire Mercredi: Histoire en français Jeudi: TV5 / Paris / Histoire de la France Vendredi: Petite évaluation

Chauffe-tête Please fill out the charts for these irregular verbs: JeNous TuVous Il/Elle/OnIls/Elles JNous TuVous Il/Elle/OnIls/Elles

GRAMMAIRE: important irregular « -re » verbs Just like –er and –ir verbs, the –re verb family has verbs that do not follow the predictable pattern of conjugating. Today we are going to learn ÊTRE (to be) and FAIRE (to make/to do)

Être (to be) REAL QUICKLY: Try to tell a partner what you or a person you know well are like without saying the words (am/is/are) Kind of difficult, isnt it? Lets see how we say (am/is/are) in French with être:

JeNous TuVous Il/Elle/OnIls/Elles Être (to be)

Use #1 of être This verb can be used to express a variety of ideas: 1.Time Il est midi Il est neuf heures et demie Il est quinze heures

Use #2 of être 2. Temporary or permanent state of being: Location: Je suis à Paris / Il est là-bas Qualities: Tu es beau / Elles sont belles Nationalities: Nous sommes américains

Use #3 of être 3. A persons profession Monsieur Burse est policier Madame Burse est professeur

JeNous TuVous Il/Elle/OnIls/Elles Encore une fois: Être (to be)

Pratiquez: 1.Je ___________ super cool! 2. Tu ___________ élève du lycée dAzusa. 3. Il ___________ beau, comme Johnny Depp. 4. Nous ___________ des californiens. 5. Vous ___________ les jeunes adultes. 6.Elles ___________ très belles.

FAIRE (to make / to do) REAL QUICKLY: tell the person next to you what you are going to do over Thanksgiving break without saying the words make or do That is even MORE difficult than the last task, isnt it? Lets see how we say make / do in French:

JeNous TuVous Il/Elle/OnIls/Elles FAIRE (to make / to do)

Uses for FAIRE (to make / to do) 1.Weather Quelle temps fait-il ? / Il fait froid 2.Sports Je fais du ski / Il fait du golf 3.Math font 4 10 x 5 font 50

Tricky tricky FAIRE! As you can see on the chart on your notes, some times when we say « make » or « do » in English you cannot use « faire » in French. We will address these as they come up in our learning!

JeNous TuVous Il/Elle/OnIls/Elles Encore une fois: FAIRE

Pratiquez: 1.Je ___________ mes devoirs. 2. Tu ___________ du football américain ? 3. Elle ___________ un gâteau pour la fête. 4. Nous _______________ attention aux instructions. 5. Vous ___________ les sandwichs de PB&J ? 6.Ils ___________ leurs devoirs rarement.

Wrap up Fill in the sentences below with either ÊTRE or FAIRE: 1. Je __________ un sandwich 2.Elle ___________ content. 3.Vous ___________ américains? 4.Ils _____________ des sports.

mercredi 14 novembre 2012

Chauffe-tête: match A.Aimer B.Aller C.Avoir D.Chercher E.Choisir F.Danser G.Ecouter H.Entendre I.Être J.Faire K.Finir L.Manger M.Marcher N.Réussir O.Obéir P.Parler Q.Perdre R.Trouver 1.To walk 2.To be 3.To look for 4.To like/ love 5.To succeed 6.To listen 7.To find 8.To choose 9.To have 10. To speak/talk 11.To lose 12. To finish 13.To obey 14.To hear 15.To eat 16. To dance 17. To go 18.To make / to do

Le Petit Chaperon Rouge

Avant de commencer…

Vocabulaire La petite fille La mère Le père La grand-mère Le loup Le chien Les personnages

Les objets: Les yeux Les oreilles Les dents Panier de nourriture La forêt La maison

Phrases to know: « Au secours! »« Jai peur! »

Page un (1) Dans une maison, située au milieu dune forêt habite une petite fille avec sa mère et son père. In a house, situated in the middle of a forest lived a little girl with her mother and her father

Page deux (2) La petite fille sappelle Petit Chaperon Rouge. De lautre côté de la forêt habite sa grand-mère. Un jour, la mère appelle la petite fille, « Petit Chaperon Rouge ! PETIT CHAPERON ROUGE ! » « Oui, maman ! » The little girl was named Little Red Riding Hood. On the other side of the forest lived her grandmother. One day, the mother called the little girl, « Little Red Riding Hood! LITTLE RED RIDING HOOD! » « Yes, mother! »

Page trois (3) « Petit Chaperon Rouge, ta grand-mère est malade. Prends ce panier de nourriture, et porte-le à ta grand-mère Mais, fais attention ! Il y a un loup dans la forêt » « Bien, maman. Je ferai attention. » « Little Red Riding Hood, your grandmother is sick. Take this basket of food, and carry it to your grandmother. But, pay attention! There is a wolf in the forest. » « Very well, mother. I will pay attention. »

Page quatre (4) Et la petite fille court dans la forêt avec le panier. Dans la forêt, le loup est assis le long de la route. Le loup dit, « Jai faim ! » And the little girl ran into the forest with the basket. In the forest, the wolf was sitting along the road. The wolf said, « I am hungry! »

Page cinq (5) Quand il voit la petite fille, le loup lui dit « Bonjour, petite fille, où vas-tu ? » « Je vais chez ma grand-mère avec ce panier de nourriture » répond la petite fille. « Ah ! » dit le loup. « est-ce que ta grand-mère est malade ? » « Oui, » répond la petite fille. When he saw the little girl, the wolf said, « Hello, little girl, where are you going? » « Im going to my grandmas with this basket of food. » responded the little girl. « Ah! » said the wolf. « Is your grandma sick? » « Yes, » responded the little girl.

Page six (6) « Où habite ta grand-mère ? » demande le loup. « Ma grand-mère habite de lautre côté de la forêt, » répond la petite fille. « Ah, oui ! » dit le loup. « Au revoir, petite fille ! » Et la petite fille continue son chemin. « Where does your grandma live? » asked the wolf. « My grandma lives on the other side of the forest » responded the little girl. « Oh, yes! » said the wolf. « Goodbye, little girl! » and the little girl continued on her way.

Page sept (7) Le loup court dans la forêt à la maison de la grand-mère. Le loup frappe à la porte de la maison. « Qui est là ? » demande la grand-mère. The wolf ran into the forest to the home of the grandmother. The wolf knocked on the door of the house. « Who is there? » asked the grandmother.

Page huit (8) « Cest moi, Petit Chaperon Rouge, » dit le loup. « Jai un panier de nourriture pour vous. » « Entre, » dit la grand-mère. Et le loup entre dans la maison. La grand-mère est couchée dans son lit. « Its me, Little Red Riding Hood, » said the wolf. « I have a basket of food for you. » « Enter, » said the grandmother. And the wolf entered into the house. The grandmother was laying on her bed.

Page neuf (9) « Jai faim ! » dit le loup. « Aïe ! Aïe !! » crie la grand-mère. « Vous nêtes pas ma petite fille, vous êtes le loup ! Jai peur ! » Et la grand-mère court dans la forêt. « I am hungry! » said the wolf. « Ahh!! Ahh! » cried the grandmother. « You are not my grand- daughter, you are the wolf! I am scared! » and the grandmother ran into the forest.

Page dix (10) Le loup se couche dans le lit de la grand-mère. Petit Chaperon Rouge arrive à la maison et frappe à la porte. « Grand-mère ! » dit le Petit Chaperon Rouge. The wolf lay himself down on the bed of the grandmother. Little Red Riding Hood arrived at the house and knocked on the door. « Grandmother! » said Little Red Riding Hood.

Page onze (11) « Oui est là ? » dit le loup de la voix de la grand- mère. « Cest moi, Petit Chaperon Rouge, » dit la petite fille. « Jai un panier de nourriture pour vous. » « Entre, » dit le loup de la voix de la grand-mère. « Who is there ? » said the wolf in the voice of the grandmother. « Its me, Little Red Riding Hood, » said the little girl. « I have a basket of food for you.» « Enter, » said the wolf in the voice of the grandmother.

Page douze (12) La petite fille entre dans la maison. Le loup se cache sous la couverture du lit. « Bonjour, Petit Chaperon Rouge, » dit le loup. The little girl entered into the house. The wolf hid himself under the comforter of the bed. « Hello, Little Red Riding Hood, » said the wolf.

Page treize (13) « Voici le panier de nourriture, » dit le Petit Chaperon Rouge. « Merci beaucoup, ma petite fille. » « Pauvre grand-mère ! Vous êtes bien malade, » dit le Petit Chaperon Rouge. « Here is the basket of food, » said Little Red Riding Hood. « Thank you very much, my grand-daughter. » « Poor grandmother! You are very ill, » said Little Red Riding Hood.

Page quatorze (14) « Ah oui, je suis bien malade, » dit le loup. « Grand-mère, pourquoi avez-vous de si grands yeux ? » « Pour mieux te voir, petite fille, » dit le loup. « Ah, yes, I am very ill, » said the wolf. « Grandmother, why do you have such bid eyes? » « To see you better, my grand-daughter, » said the wolf.

Page quinze (15) « Grand-mère, pourquoi avez-vous de si grands oreilles ? » « Pour mieux tentendre, petite fille, » dit le loup. « Grand-mère, pourquoi avez-vous de si grands dents ? » « Grandmother, why do you have such big ears? » « To hear you better, my grand-daughter, » said the wolf. « Grandmother, why do you have such big teeth? »

Page seize (16) « POUR MIEUX TE MANGER, PETITE FILLE ! » dit le loup. « Aïe ! Aïe !! » crie la petite fille. « Vous nêtes pas ma grand-mère, vous êtes le loup ! Au secours ! Au secours ! Jai peur ! » « TO EAT YOU BETTER, LITTLE GIRL! » said the wolf. « Ahh! AHHH! » cried the little girl. « You are not my grandmother, you are the wolf! Help me! Help me! I am afraid! »

Page dix-sept (17) Juste à ce moment la grand-mère arrive avec le père et son chien. « Au secours ! » crie le Petit Chaperon Rouge. Just at that moment, the grandmother arrived with the father and his dog. « Help me! » cried Little Red Riding Hood.

Page dix-huit (18) Le père entre dans la maison avec son chien. « Au secours ! » crie le loup, « Au secours ! Cest un CHIEN ! » Le loup court dans la forêt, et jamais, jamais, au grand jamais il ne retourne à la maison de la grand-mère. The father entered the house with his dog. « Help me! » cried the wolf, « Help me! It is a DOG!! » the wolf ran into the forest, and never, never, EVER, did he return to the home of the grandmother.

Compréhension/ Discussion 1.Qui sont les caractères principaux dans lhistoire? a)La mère, grand-mère, Le petit chaperon rouge b)La grand-mère, le petit chaperon rouge, et le loup c)Le petit chaperon rouge, le chien, et le loup 2.Qui est le vilain? Quest qu il veut? a)Le loup: il veut manger la petite fille b)La grand-mère: elle est malade, cest sa faute. c)La mère: elle a risqué la vie de sa fille. 3.Quest-ce que la leçon de cette histoire? a)Ne marchez pas dans le forêt b)Naidez pas votre grand-mère quand elle est malade c)Ne parlez pas aux étrangers

La tâche finale: Go back and circle all of the verbs