PROJET MIXTE DEPARTEMENT D’ANGLAIS & RELATIONS INTERNATIONALES

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Advertisements

GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
An Introduction To Two – Port Networks The University of Tennessee Electrical and Computer Engineering Knoxville, TN wlg.
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
1. Neal Creative | click & Learn more Neal Creative © TIP │ Use the built-in c olor palette with green and yellow for callouts and accents Neal Creative.
WELCOME TO MATAURA MIDDLE SCHOOL
STAGE DE SECONDE DATES (A VENIR).
SECTION EUROPEENNE Bac Pro Tertiaire
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Theme Three Speaking Questions
Notes le 2 mars Le verbe ALLER.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
AP Examen Pratique commentaires
Les devoirs - homework Instructions:
Theme Two Speaking Questions
L’exposé 3- 4 mins long - 4 minutes is a maximum, not a target.
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
LOGO PowerPoint Template Add your company slogan.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Why is it important to plan ahead for the future?
Reflective verbs or Pronominal verbs
2ème coloque LCG-France
Theme Two Speaking Questions
Séminaire du Conseil Académique
A level French 8th December 2017.
Nom du participant- École Name of participant- School
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Mercredi 1 Novembre Français I
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Short description Use this slide to show a process. Insert a photo and a brief description of the action. Bilan de professionalization,,,
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Essai
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Points saillants May 2017-May 2018
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
La procédure d’élaboration des rapports: but et avantages
Topic : lack of discipline in tunisien school education.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Paul Eluard Dans Paris.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Dans ma Salle de classe
One important document and tool for SUPERVISORS. Plenty of sanctions.
Poser des questions? U4 A p
Vouloir, Pouvoir, Être.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Lundi 11 février Français II
Reporting on national biodiversity strategies,
J’écris à mon correspondent
Sandrine Jouhannaud English teacher Hervé de Charrière
What is Delf ?. DEFINITION OF THE DELF The DELF (Diplôme d'études en langue française) is an examination set by the French Ministry of National Education.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

PROJET MIXTE DEPARTEMENT D’ANGLAIS & RELATIONS INTERNATIONALES HEC-LIEGE 2016

Contenu Contexte : HEC-Liège, Département d’anglais > R I Dispositif : CV en contexte > Concours Résultats obtenus : les + et les – Bilan : forces et faiblesses Conseils : …

1. Contexte Démarche personnelle > Mixité Anglais Bloc 3, SEG CV / lettres de motivation + dossier Marketing (Q2) Cours : pratiquer l’anglais / groupe / présentation / rapport Concours => VRAIE VIE ! Étudiants > R I + Discussions / Rapports Intérêt pour les RI

2. Dispositif mis en place Texte « accroches » publicitaires Vidéos Le projet -> rapport + présentation L’évaluation

Le rapport You will produce a formal report containing: A front page similar to the first project front page with TOPIC 1/2 as the title A page with the detailed topic, followed by its development (target audience etc. ) A table of content A group covering letter (motivation + team presentation) Your 4 CVs The campaign itself (description of the means and why those + full description of one of the means chosen => final product + the common attention-getting hooks and why those) A budget estimation An appendix (with the scenario, the picture, …)

La présentation You will give a 15-20-minute formal presentation to the classroom, your lecturer and an IR Department representative that will contain: An introduction (including content) Your team presentation Your motivation as a team The description of the campaign (see report) The budget estimation One of the means ‘for real’ (a poster, a film, a recording, etc.) = the final but not definite product (IR will adjust it) A conclusion

Le point de vue des R I Public cible Créativité 2 sujets

Les deux sujets TOPIC 1: International Fairs, study portal and monthly reminders are the main recruitment tools the International Relations Department uses to recruit International Master’s students but these means may need to be developed or may be obsolete. The IR Team is looking for a group of students to identify ways to improve this recruitment. (In attachment: international recruitment figures) TOPIC 2: Summer schools are programmes organised by universities to allow students to go on a short exchange programme during the summer holidays. This sort of mini- Erasmus trip is currently not being advertised so that students are generally not even aware of it. The IR Team is therefore looking for a group of students to help them develop an advertising campaign.

L’évaluation : LE CONCOURS Partie 1: En Classe 1. Evaluation pédagogique > grilles a) et b) * Présentation : Langue (voc/gram/pron) + présentation * Rapports 2. Evaluation par les pairs + enseignants > grille c) Principe égalitaire > 1 vote / personne

L’évaluation : LE CONCOURS Partie 2: En amphithéâtre Public (1 vote) Jury : Doyen, Langues, R I, Anglais (4 votes)

3. Résultats obtenus : Les + Engouement Summer Schools Alors pourquoi pas? Idées Communication Concrètement (Pix-me box, affiches, vidéo, foot stickers)

Concrètement Pix-me-box: https://www.facebook.com/pixmebox/ Affiches Vidéo Empreintes marquées

Vidéo: https://www.facebook.com/christina.gampe.3/videos/1020827 9446776742/?pnref=story

3. Résultats obtenus : Les - 2 sujets : choix inégal > résultat final inégal R I client (Objectif / Budget) Cerise : Prix > Carotte ? Prix : Jury / Public

4. Bilan : Forces Cf résultats ci-avant R I : se faire connaître autrement R I : rencontre avec étudiants Etudiants + sensible réalité R I / Monde réel Etudiants : acquis de compétences communicationnelles, techniques et prix! Implication : développement école Collaboration > Meilleure connaissance de l’autre département / des personnes

4. Bilan : Faiblesses Cf résultats ci-avant Marketing > Collaborations Essoufflement possible > Alternance avec monde extérieur

5. Conseils ? 1. Ouvrir les yeux et OSER proposer l’idée : Transdisciplinarité inattendue ici (1 entité pédagogique + 1 entité administrative) 2. Vision de l’école 3. Perfectionniste ? > AJUSTER 4. Placer étudiants dans conditions CONCRETES de services -> Vraie vie 5. Carotte ? 6. Privilégier l’AMUSEMENT

MERCI DE VOTRE ATTENTION Question time… MERCI DE VOTRE ATTENTION