Boucle d’Or et les trois ours

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Boucle d’Or et les trois ours.
Advertisements

WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
and a justification for level 4
Boucle d’Or et les Trois Ours
Talking about the things you do
Déjeuner du matin Jacques Prévert
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Chapitre 6 lesson 7 Essential Questions: How can you describe what is in a house in French? What is life like in Dakar? Warm up: Get out your flashcards.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Les Questions.
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Les robots de la maison Je mets la table.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
controle classe de sixieme
L'heure.
Foreign Language Survey
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
mardi, le douze septembre
French 1st Level The Weather.
Quel temps fait-il?.
À la ferme Les objectifs
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Pato et Elly font du sport aussi.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Boucles d'Or et les trois ours
Les formes et les couleurs
Qui veut être un millionaire?!!!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
French Family and Friends Year One
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
What’s the weather like?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
1. Comment t’appelles-tu?
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Morning Dash - Francais
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Boucle d’Or et les trois ours Histoire racontée par Natacha Blanchard

Boucle d’Or et les trois ours

un deux trois

Le bol moyen de Maman-Ours Le grand bol de Papa-Ours Le petit bol de Bébé-Ours Ah non, c’est trop chaud! AH OUI, C’EST BON! Ah non, c’est trop froid!

Elle regarde les trois chaises: une trois deux

La chaise moyenne de Maman-Ours La grande chaise de Papa-Ours La petite chaise de Bébé-Ours Ah non, c’est trop haut! Ah non, c’est trop bas! AH OUI, C’EST BON!

Elle regarde les trois lits: un trois deux

Ah non, c’est trop mou! Le grand lit de Papa-Ours Le petit lit de Bébé-Ours Ah non, c’est trop grand! Le lit moyen de Maman-Ours AH OUI, C’EST BON!

Les trois ours arrivent à la maison

Les trois ours regardent les trois bols un deux Les trois ours regardent les trois bols trois

Oh mon grand bol! dit Papa-Ours

Oh mon bol moyen! dit Maman-Ours

Oh mon petit bol – VIDE! crie Bébé-Ours

Les trois ours regardent les trois chaises. une deux Les trois ours regardent les trois chaises. trois

Oh ma grande chaise! dit Papa-Ours

Oh ma chaise moyenne! dit Maman-Ours

Oh ma petite chaise! Cassée! crie Bébé-Ours

Les trois ours regardent les trois lits deux Les trois ours regardent les trois lits un trois

Oh mon grand lit! dit Papa-Ours

Oh mon lit moyen! dit Maman-Ours

Oh mon petit lit! REGARDEZ! crie Bébé-Ours Oh mon petit lit! REGARDEZ!

Comment tu t’appelles? crient les trois ours

Je m’appelle Boucle d’Or

UN, DEUX, TROIS OURS !!

Aaiieee!!! AU SECOURS! crie Boucle d’Or

une chaise

un lit

un ours

une maison

une porte

les cheveux

Brrrrrrrr! froid

chaud

une trois deux Elle regarde les trois chaises: a d c d La grande chaise de Papa-Ours La chaise moyenne de Maman-Ours La petite chaise de Bébé-Ours Ah non, c’est trop haut! AH OUI, C’EST BON! Ah non, c’est trop bas! Elle regarde les trois chaises: une trois deux a d Aaiieee!!! AU SECOURS! crie Boucle d’Or c d

e f h g Les trois ours regardent les trois bols un deux trois Les trois ours arrivent à la maison e f Le grand lit de Papa-Ours Ah non, c’est trop grand! Le lit moyen de Maman-Ours Ah non, c’est trop mou! Le petit lit de Bébé-Ours AH OUI, C’EST BON! Oh mon petit bol – VIDE! crie Bébé-Ours h g

i j k l Comment tu t’appelles? Oh ma grande chaise! dit Papa-Ours crient les trois ours Oh ma grande chaise! dit Papa-Ours i j Oh mon lit moyen! dit Maman-Ours Oh ma petite chaise! Cassée! crie Bébé-Ours k l

Boucle d’Or et les trois ours 4. cassée ………………….. 5. dit ……………… 6. les trois ours………………………………. D. What do these words and phrases from the story mean? Match up French words with their English meanings. Choose from the words in the box below “Oh, ma petite chaise. Cassée!”………………………”AU SECOURS!”………………………………… “Ah non, c’est trop bas!”…………………………… “Oh, mon bol moyen!”……………………………… “Ah non, c’est trop mou!”…………………………..”Oh mon petit bol – VIDE!”……………………… “Ah non, c’est trop froid!”……………………… “Oh, mon lit moyen!”……………………………….. “Ah oui, c’est bon!” ………………………………… “Oh, ma grande chaise!” ………………………….. C. Who said these: a) Papa-Ours, b) Maman-Ours, c) Bébé-Ours or d) Boucle D’Or? 1)…………… 2)…………… 3)……………… 4)…………… 5)…………….. 6)……………… C’est bon! ………………….. 2. un bol………………… 3. Au secours!.......................... Now listen to some phrases from the story. Look at your pictures and write the letter of the picture the phrase is from: Nom:………………………………………………………..Classe:……. Now draw at least one picture from the story. Add the French words too. You can draw on the other side of this sheet. Magnifique! Boucle d’Or et les trois ours A. Listen to the story and put the pictures in the correct order. Each picture has a letter in the bottom left hand corner. Write out the letters in the correct order. the three bears says Help! It’s good! a bowl broken

…………………………………………………………………………………………………………………………… Can you find some more French words in the story that you can translate into English? (NOT the same as the ones in exercise D) . You might even find some whole phrases that you can translate into English! French English …………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………..... ………………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………...............