Apprends le français avec Kayla!.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Près du soleil / loin du soleil
Advertisements

Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Foundation/ Higher Tier Role Play 2 An accident. You have had an accident in and you are now at the hospital. You will have to…. 1.Say what hurts. 2.Where.
Hey Mate! What is a simple tense? It is a tense that is formed just by adding the ending at the end of the verb stem. There are only 4 simple tenses that.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Français 2, 16 mars 2015 We will be doing an enrichment project during Business Week that reviews concepts we have learned. What format would you like.
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
On va rechercher de bonnes vacances!
Examples I worked for an hour We stayed in France for a week
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Le Futur/”will happen”
Apprends le français avec Dylan
(= for (how long) / since (when?)
les bonnes résolutions
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
French Two Grammar Two Part One
Subjunctive when form ©NicoleRichelle. subjunctive when form ©NicoleRichelle.
Great Things to Say.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
ROLE-PLAY OVERLAP.
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Pouvoir-to be able to, can
Copiez l’objectif et étudiez pour 5 minutes.
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
Anyone, someone, no-one and Everyone
Vous ne savez rien du future
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
The Future tense.
7GBo Photocard Assessment
Y as a pronoun Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns . They are really useful to avoid repetition.
Français II Vendredi 10 février
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
CHAPITRE 9-1 rater le bus: to miss the bus
Jeudi 25 Janvier Français II
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Les expressions impersonnelles
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Vouloir, Pouvoir, Être.
Grammar Flash Cards La révision.
Vendredi 26 Janvier Français II
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Jeudi 31 Janvier Français II
Vendredi 14 décembre Français II
Mardi 12 février (30’) Français II
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les pronoms-Pronouns.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up:
Pouvoir-to be able to, can
Lundi 11 février Français II
Aller Chapitre 5.
Near future You will use this tense whenever you wish to talk about an action which is going to take place shortly or in the near future. There are roughly.
Transcription de la présentation:

Apprends le français avec Kayla!

Naviguer le programme Cliquez ce bouton pour la liste du vocabulaire Cliquez ce bouton pour l’anglais Cliquez ce bouton pour écouter Retournez au diapo avant

Dialogue 1 Mathieu: «Quand est la répétition pour la pièce?» Kayla: «C’est dans le scène à trois heures!»

Dialogue 2 Nick: «Est-ce que tu as peur de chanter dans la comédie musicale?» Dylan: «Oh là là, oui! J’ai le trac que le public hue à moi.»

Dialogue 3 Krissy: «Quel rôle est-ce que tu veux être?» TJ: «Je veux être Tracy Turnblad! Je vais donner une pièce de sa vie!»

Dialogue 4 Monsieur Glodich: «Où sont mes accessoires et mon texte?» Kayla: «Ils sont dans les coulisses avec le metteur en scène!»

Krissy: «Oui! Nous sommes très bonnes actrices!» Dialogue 5 Kayla: «Est-ce que tu trouves que la pièce va se jouer à bureaux fermés?» Krissy: «Oui! Nous sommes très bonnes actrices!»

Le Vocabulaire la pièce-play le scène-stage Rôle-role/part Huer-to boo Actrices-actresses le scène-stage Rôle-role/part les accessoires-props mon texte-script les coulisses-backstage la répétition-rehearsal metteur en scène-director la comédie musical-musical Avoir le trac-to have stage fright donner une pièce de sa vie-to give a performance of a lifetime se jouer à bureaux fermés-to sell out

INTERRO CLICK HERE

Dialogue 1 Mathieu: «When is play practice? Kayla: «It’s on the stage at 3 o’clock!»

Nick: «Are you afraid to sing in the musical?» Dialogue 2 Nick: «Are you afraid to sing in the musical?» Dylan: «Oh my gosh, yes! I have stage fright that the audience will boo at me!»

Krissy: «Which role do you want to be?» Dialogue 3 Krissy: «Which role do you want to be?» TJ: «I want to be Tracy Turnblad! I will give the performance of a lifetime!»

Dialogue 4 Monsieur Glodich: “Where are my props and my script?” Kayla: “They are backstage with the director!”

Dialogue 5 Kayla: «Do you think the play is going to sell out?» Krissy: «Yes! We are very good actresses!»