Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The Near Future (one of two future tenses in french)
Advertisements

Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Tu aimes quelle sorte de musique?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
Quelle musique écoutes-tu? mardi le 5 mars Rangez les mots en deux catégories: infinitifs et adjectifs. Joyeux Chanter Trist e différen t Pleure r Acheter.
On va rechercher de bonnes vacances!
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Aujourd'hui Objectives
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Interpersonal Speaking
Devoirs… Learning HOW:
Les goÛts des jeunes franÇais
Topic: Qu’est-ce tu porterais?
Le Verbe Aller au Présent
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
les bonnes résolutions
Fill in the ID with the right details
Les matières scolaires
Quelle musique écoutes-tu? – What music do you listen to?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
Le verbe aller au présent
By the end of today’s lesson you will be able to:
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Improving Your Written Work
Direct and Indirect Object Pronouns
Quels sont tes passes temps préfèrés?
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
How to get to double verb sentences!!
Jeudi 25 Janvier Français II
Quelle est la date de ton anniversaire?
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
1415frey9W28presentfuture.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
T TENSES Past/Present/near Future of common regular –er/-ir/ -re verbs & REFLEXIVE verbs Past/ Present/ near Future of common irregular verbs (avoir/etre/aller/faire/devoir/pouvoir/
IL EST HYPERCOOL!.
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Mon pays préféré Standard:
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
Write your answers on lined paper
How to use the knowledge organiser?
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
KEY SENTENCES PRE GCSE EXAM
How do you say I like and I don’t like in French???
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English? J’aime chanter Je chante Je chantais J’ai chanté Je vais chanter Je chanterai Je voudrais chanter

Lesson Outcomes Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Les réponses... J’aime chanter = I like to sing Je chante = I sing Je chantais = I used to sing J’ai chanté = I sang Je vais chanter = I am going to sing Je chanterai = I will sing Je voudrais chanter = I would like to sing Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Music – Paragraph 1 What type of music do you like? How often do you listen to it? How does music make you feel? Who is your favourite band / singer? + why? What is your favourite song? + why? Can you describe the lyrics / tempo? What type of music do you not listen to + why? Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Model Paragraph 1 Moi, j’adore la musique pop, car ça me relaxe beaucoup. Ma chanteuse préférée est Katy Perry, car à mon avis, elle chante très bien. Je dirais qu’elle a un super voix! J’adore la chanson qui s’appelle “Firework”, car c’est amusant! En fait, l’année dernière, je suis allée au concert de Katy Perry avec mes copains et c’était parfait! Les paroles de ses chansons sont émouvants et j’ai dansé beaucoup! À l’autre bout de l’échelle, je n’aime pas la musique rap car je préfère la musique classique. Je joue du violon et je voudrais jouer du piano à l’avenir. Je sais que la musique est ma passion et elle m’intéresse beaucoup. Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Model Paragraph 1 - extended Moi, j’adore la musique et je dirais qu’elle est ma passion. Je l’écoute tous les jours car elle me met de bonne humeur. J’aime beaucoup de types de musique et donc la musique sur mon iPod est très variée. J’écoute souvent de la musique pop, quand je suis heureuse parce que ça me donne envie de danser, mais quand je suis triste, je préfère écouter de la musique classique. Je suis fan de la musique danse et j’ai toujours aimé ce genre de musique, mais en fait j’aime plus le rock, car à mon avis, c’est une très bonne musique pour faire la fête. Je joue de la guitare depuis 7 ans et je trouve que la musique m’aide à exprimer mes sentiments. Mon type de musique préféré est la musique pop car j’adore toutes les chansons de ce genre. Ma chanteuse préférée est Béyonce, car selon moi elle chante très bien – Elle a une super voix. J’aime ses vidéos et je les regarde beaucoup puisqu’elle danse super bien ! J’adore sa chanson, qui s’appelle « Run the World » car c’est original et les paroles sont émouvantes. C’est branché et tous mes copains l’écoutent au collège. On l'entend souvent à la radio. Béyonce est la meilleure et je voudrais lui ressembler ! De plus, j’aime bien le tempo de la chanson « Single Ladies » mais elle n’est pas ma chanson préférée. Bien que j’aime la musique pop, j’aime aussi la musique classique par exemple mon compositeur de musique préféré est Bach. La musique est lente, relaxante et j’aime me reposer dans mon lit quand je l’écoute. Elle m’aide à me relaxer et dormir. Ce que j’aime le moins est la musque reggae et je la déteste ! A mon avis, c’est moche et je ne l’écoute jamais. Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Music – Paragraph 2 Have you been to a music concert? Who did you see? When? Where? Who with? What did you think of it? What did you do before / during / after the concert? Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Model Paragraph 2 L’année dernière, je suis allée voir Rhianna en concert et je dois dire que c’était absolument fantastique. J’y suis allée avec mes copains à Nottingham Arena ou le concert a eu lieu. J’ai décide d’y aller car elle est une de  mes chanteuses préférées. Nous avons dansé toute la nuit car quand j’écoute ses chansons, j’ai toujours envie de danser et de me défouler. Nous avons chanté car nous connaissons toutes ses chansons et bien sûr les paroles. J’ai pris des photos et après avoir vu le concert, j’ai acheté pleins de souvenirs. Je voulais avoir son autographe mais malheureusement il y avait trop de monde. C’était une expérience vraiment inoubliable !   Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Music – Paragraph 3 Will you go to a concert in the future? Who will you see? When? Where? Who with? What will you do before / during / after the concert? Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Modal Paragraph 3 L’année prochaine, je vais aller à un concert de Béyonce avec mes copains. Nous voyagerons en car à Nottingham Area où nous allons voir le concert! Avant le concert, nous mangerons dans un restaurant et pendant le concert, nous danserons et nous allons chanter beaucoup. Après le concert, je vais acheter un CD et ma copine va prendre un photo de moi avec Beyoncé! Je pense que ce sera super et incroyable! Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Now write your first 3 paragraphs! What type of music do you like? How often do you listen to it? How does music make you feel? Who is your favourite band / singer? + why? What is your favourite song? + why? Can you describe the lyrics / tempo? What type of music do you not listen to + why? PARA 2 Have you been to a music concert? Who did you see? When? Where? Who with? What did you think of it? What did you do before / during / after the concert? PARA 3 Will you go to a concert in the future? Who will you see? When? Where? Who with? What will you do before / during / after the concert? Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Lesson Outcomes Grade C– Can you recall the vocabulary and structures on the topic of music in French? Grade B – Can you construct accurate and coherent answers to speaking questions? Grade A – Can you develop answers by giving extra details, including using different tenses, opinions, reasons and high-level structures?

Pour Finir... PLENARY SQUARES

Red Yellow Green