Français I Leçon 8B - Structures

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Connaître to know, be acquainted or familiar with. Used for People and places. Je connais Tu connais Il/elle/on connaît P.p. - connu Nous connaissons Vous.
Advertisements

Français II H Leçon PB - structures
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
The past isnt what it used to be. Limparfait est… a past tense Usually repetative actions Does NOT mean the same as the passé composé Utilisez limparfait.
To Know.
Savoir et Connaître: “to know”
Connaître –vs-- Savoir Français 1442 Chapître 8 leçon 2.
Connaître –vs-- Savoir Français 1442 Chapître 8 leçon 2.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
Les verbes savoir et connaître STRUCTURE. Connaître et savoir???  Connaître: to know  Savoir: to know  Comparez les deux phrases:  Je sais où est.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Unité Préliminaire B La grammaire D’accord! 2 savons savent savoir.
Le verbe: SAVOIR Français II B – M. Jackson GHS SAVOIR: to know (how) Le verbe SAVOIR = to know (factual information as a result of having studied /researched/found.
Être verbs in the passé composé Most verbs take avoir in the passé composé but there are some verbs which take être. allervenir arriver resterentrerretourner.
Les verbes savoir et connaître
Les Verbes Savoir et Connaître au Présent
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
L’IMPARFAIT ET LE PASSÉ COMPOSÉ
Imparfait ou Passee Compose?
The passé composé with avoir
Passé composé ou Imparfait?
Passé Composé vs Imparfait
Le Passé Composé d’ALLER
Passé Composé ou Imparfait?
(= for (how long) / since (when?)
L’imparfait 2. First, let’s look at how the imperfect tense is formed. To get the stem for the imperfect, you drop the -ons ending from the nous form of.
SAVOIR CONNAÎTRE 2 VERBES IRRÉGULIERS “TO KNOW”
Point de départ You have learned the uses of the passé composé versus the imparfait to talk about things and events in the past. These tenses are distinct.
The passé composé vs. the imparfait
SAVOIR et CONNAÎTRE.
Notes le 5 janvier Le passé composé et l’imparfait.
The basics Passe Compose expresses specific actions or events that were started and completed at a definite point in the past EX: J’ai fait mon lit ce.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Imparfait v. Passé Composé
Les Emplois de l’Imparfait
CONNAÎTRE ET SAVOIR les notes.
Chapitre 1, première étape, p. 11
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
L’imparfait/imperfect:
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
The passé composé vs. the imparfait
Passé Composé vs Imparfait
Passé composé vs imparfait
Français I – Leçon 6A Structures
Comment forme-t-on l’imparfait?
Notes: l’Imparfait français III.
Donnez-moi le contraire:
Passe Composé vs Imparfait
A Note the use of avoir in the following sentences:
A Les verbes dire, lire et écrire p. 238 The verbs dire (to say, tell), lire (to read), and écrire (to write) are irregular. INFINITIVE dire lire je dis.
Imparfait v. Passé Composé
Unité 4: Le plus-que-parfait
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
Imparfait v. Passé Composé
jusqu’à l’examen final
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
The basics Passe Compose expresses specific actions or events that were started and completed at a definite point in the past EX: J’ai fait mon lit ce.
Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another past tense, the imparfait (imperfect). © 2015.
Le conditionnel « Would ».
Savoir et Connaître The irregular verbs savoir and connaître both mean to know. Savoir means to know information or a fact. It also means to know how.
Action that happened in the past.
Travail de cloche Use the adverb form of dangereux in a sentence.
Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Travail de cloche Write a sentence which uses the imparfait to set the scene for a story.
Travail de cloche lundi, le vingt trois avril
The basics Passe Compose expresses specific actions or events that were started and completed at a definite point in the past EX: J’ai fait mon lit ce.
Transcription de la présentation:

Français I Leçon 8B - Structures Passé composé vs. l’imparfait (summary) & The verbs savoir and connaître

Uses of the Passé Composé To talk about events that happened at a specific moment or that took place for a precise duration in the past. Je suis allé au concert vendredi. To relate a sequence of events or tell about isolated actions. Tu as fait le lit et tu as sorti la poubelle.

(P.C. cont.) To indicate change in the mental, emotional or physical state of a person. Tout à coup, elle a eu soif. To describe actions that move the plot forward in a narration. Nous avons passe une journée fantastique à la plage. To narrate facts in a story. Soudain, Thomas a trouvé la réponse à leur question.

Uses of the imparfait To talk about actions that lasted for an unspecified duration of time. Elle dormait tranquillement. To relate events that occurred habitually in the past or tell how things used to be. Nous faisions une promenade au parc tous les dimanches matins.

(imparfait cont.) To describe an ongoing mental emotional or physical state of a person. Elle avait toujours soif. To describe the background scene and setting of a story. Il faisait beau et le ciel était bleu. To describe people and things. C’était une photo d’une jolie fille.

Savoir vs. Connaître

savoir = to know (facts, how to) je sais nous savons tu sais vous savez il sait ils savent P. C. with avoir J’ai su L’imparfait: sav- plus the correct ending

Use savoir to say you know factual information. Je sais tout sur lui. (I know everything about him) Vous savez qui est venu hier? (Do you know who came yesterday?)

Savoir may often be followed by que, qui, où, quand, comment, or pourquoi. Nous savons que tu arrives mardi. (We know that you are arriving Tuesday.) Ils savent comment aller à la gare. (They know how to get to the train station.)

Use the verb savoir to say you know how to do something. Il sait jouer au tennis. (He knows how to play tennis.) Je sais jouer du piano. (I know how to play the piano.)

Savoir in the past tense L’imparfait: Je savais qu’il allait venir. (I knew he was coming.) Passé Composé – When used in the P.C., savoir implies to find out or to discover. J’ai su qu’il allait venir. (I found out [discovered] he was coming. )

connaître – to know (person, place or thing) Je connais nous connaissons Tu connais vous connaissez Il connaît ils connaissent P.C. with avoir J’ai connu L’imparfait: connaiss- plus the correct imparfait ending

Use the verb connaître to say that you know, have a knowledge of, or are familiar with people Mes parents ne connaissent pas mon prof de maths. (My parents don’t know my math teacher.) Tu connais la fille qui vend l’appartement? (Do you know the girl who is selling the apartment?)

Use the connaître to say that you know, have a knowledge of, or are familiar with places or things. Jean connaît ce quartier de Rome. (Jean knows [is familiar with] this neighborhood of Rome.) Je ne connais pas bien le cuisine marocaine. (I am not familiar with Moroccan cuisine.)

Connaître in the past tense Passé Composé Luca a connu Elodie au lycée (Luca met Elodie in high school.) L’imparfait Luca connaissait Elodie au lycée. (Luca knew Elodie in high school.)

Practice – use the correct forms of savoir or connaître Je_____ de bons restaurants. Ils ne_____ pas parler allemand. Vous_____ faire du cheval? Tu____ une bonne coiffeuse? Nous ne____ pas Jacques. Caroline_____ jouer aux échecs. Vous ne____ pas cette artiste? Nous_____ faire le ménage. Je____ qu’il a payé. Je______ les parents de Jean.