PROFESSEUR ABDOURAHAMANE KONARE

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Advertisements

Employment Policies. an Azorean story...
PP PHD in UNS -No specific program -Research Lab, doctoral school Prishtina March th.
ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Workshop NSERC scholarship application 23 avril 2015 École Polytechnique.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
SWA Café – Suivi des engagements pris par la France lors de la RHN de 2014, en consultation avec la Société Civile Céline Gilquin (Agence Française de.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
French Bridging the gap Year In the light of the new languages specifications 2016, it would be relevant for future Y12 linguists to focus on their.
Action Plan Presentation Anis BRADAI TUNISIA Action Plan Overall Target: Upgrading Skills and Service Quality of people working in Tourism Sector.
Traffic Sign Recognition Jacob Carlson Sean St. Onge Advisor: Dr. Thomas L. Stewart.
IP Multicast Text available on
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
On va rechercher de bonnes vacances!
Building AN ecosystem for entrepreneurship and innovation
Business Case Title Company name
Formulaire de soumission destiné aux chercheurs
Les Projets Européens Caroline Angeli
Agenda Intégrer le coaching dans la culture d’entreprise
Détermination des coûts et établissement du budget pour la mise en oeuvre des activités conjointes de lutte contre la tuberculose et le VIH Document No.
WALT- On va analyser la literature française.
Education Florence -- biennale 2017
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
Interventions BE-BI LS2
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Pistes pour la Muographie
Cross Cutting Mapping Project
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Interreg Europe.
Canadian Wood Packaging Certification Program Programme canadien de certification des matériaux d’emballage en bois Client satisfaction survey 2013 Enquête.
Session 3: Funding statistical development from domestic resources Group 1 Strategies, good practices and tools.
Hotel Divisions & Departments. Departments in Rooms Division Front Office is responsible for guest registration and check-out. It includes mail and information.
Nom du participant- École Name of participant- School
Making Sentences Negative in French
About INTEGRA The Integrated community, probation and prison services radicalisation prevention approach strives to improve the transition process between.
Atelier de restitution des résultats
in French and in English
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Essai
Priorités Nationales Algériennes
Lower Cost Greater Relevance Mutual benefit Value of S-S Collaboration
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Partenariats dans le cadre du CEA3 (CEA-Impacts)
Buddy Program AEGEE-Alicante
Budget Meeting Saturday Oct 29, 2016 à 1:30PM at the CLUB HOUSE
290 The Successful Club Series Moments of Truth. A moment of truth is an episode where a person comes in contact with any aspect of the Toastmasters experience.
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
Quebec Provincial Elections
Quelle est la date aujourd’hui?
Les noms ou substantifs et les articles
Vulnerability Analysis by : Wail Belhouchet Dr Djouad Tarek 1.
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
CEA-SAMEF Strategic orientations
Comment t’appelles-tu?
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Réunion plénière Groupe régional de coordination sur l’ODD4-Education 2030 en Afrique de l’Ouest et du Centre (GRC4-AOC) Mardi 10 octobre 2017, 9h-13h15.
MESURE DE RESULTATS DES IRR
Dans ma Salle de classe
Avoiding the Pitfalls of Bad Slides Tips to be Covered Outlines Slide Structure Fonts Colour Background Graphs Spelling and Grammar Conclusions Questions.
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
CRCINA : Histoire et Géographie
Formulaire de soumission destiné aux chercheurs
Fostering the cooperation between Granada University and
Améliorez vos capacités à piloter le développement durable
Reporting on national biodiversity strategies,
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 9 - Company LOGO Business Case Title.
Transcription de la présentation:

PROFESSEUR ABDOURAHAMANE KONARE Your Center Name PROFESSEUR ABDOURAHAMANE KONARE Put your center logo or picture

Université Félix Houphouët-Boigny CEA CCBAD Université Félix Houphouët-Boigny

Center Team List all members of the center in attendance at the meeting in Accra and their position/role at the center N° Nom et Prénom Fonction/Responsabilité Contact e-mail 1 Professeur BIAKA ZASSELI représentant le Ministre de l’enseignement supérieur et l’Université FHB Ordonnateur des dépenses   pblrama@yahoo.fr 2 Professeur KONE Daouda Directeur du Centre 08 45 17 26 daoudakone2013@gmail.com 3 Dr KOUAME N’guessan François Directeur Adjoint du Centre 07 00 95 66 fnkouame3@gmail.com 4 M DOUMBIA Ibrahim Responsable Financier 44 88 20 88 doumbia.abraham@yahoo.fr 5 Dr OUATTARA S Fatou épouse Soro Responsable suivi-évaluation 06 02 04 99 scherazadefatou@yahoo.fr 6 Konaré Abdourahamane Responsable changement climatique (systèmes climatiques) 09 75 21 25 abdou.konare@gmail.com 7 Koné Lanciné Responsable passation des marchés 42134141 lassco2@yahoo.fr

State the mission of your center Objectifs du CEA Renforcement des capacités aux niveaux Master et de Doctorat en systèmes climatiques, biodiversité et agriculture durable, Création de parcours intermédiaires complémentaires à celles existantes et orientées sur la biodiversité et l’agriculture, Développement de la recherche, sa dynamisation avec des équipements performants afin de constituer une plateforme de traitement, d’analyse et de valorisation des données et des produits; Construction d’infrastructures pour accroître les capacités d’accueil des doctorants et des chercheurs ;

Axes de recherche Axe 1: Changement climatique et services connexes 1.1 Systèmes climatiques régionaux 1.2 Impacts et adaptations Axe 2: Diversité biologique et services écosystémiques en relation avec le climat 2.1 Gestion rationnelle et valorisation des terres 2.2 Conservation et valorisation de la diversité biologique

Axe 3: Systèmes agricoles durables 3.1 Marchés et gestion du carbone 3.2 Economie verte et rentabilité économique des systèmes agricoles 3.3 Ecosystèmes, agriculture et risques Axe 4. Gestion des risques et politiques d’adaptation 4.1 Dynamiques des populations face au changement climatique 4.2 Impacts de la variabilité climatique sur les marchés locaux 4.3 Evaluation, analyse et gestion des risques

Program Activities and their Disbursement Linked Results for the DLI 2 Program Activities and their Disbursement Linked Results for the DLI 2.6 and results on private sector .

Research- Published Articles – DLR 2.6 Please list your article Titles and Journal submitted for publication and those accepted for publications since the project started. Indicate if the authors are national or regional and their link to the Center activities. Very earlier stage to get results for publications Research staff are being deployed to the centre’s affiliated labs Doctoral activities are yet to be consolidated and planned Research equipments are being ordered (List only the publications related to the mission of the Center. For those submitted and not yet accepted, please indicate the day of submission. Differentiate peer-reviewed journal article, book chapters, and conference proceeding or abstract.)

Private Sector List the private sector partners you collaborated with during this period. Contacts have been established with some Specify the research conducted and the results obtained. Impacts of climate variability on their activity Identification of constraints to overcome

Main Programming Challenges List your top three challenges to programming. One key example could be accreditation ( national –international) 1- Building partnerships with private and industry 2- Programme accreditation 3- Finalyzing curricula revision for identified short term courses

Main Program Management Challenges List your top 3 management/operations challenges 1- Data availability and collection for real-time climate services delivery to communities (pilote programme with AZAGUIE community famers) 2- Coordination of construction and equipment of operational labs for PhDs and masters 3- successfull implementation and running of earth system coupled models for climate impacts studies

Main Goal/Hope for the next meeting - MISE EN PLACE ET REVISION DES CURRICULA - IDENTIFICATION ET COURS DE COURTE DUREE - RENFORCEMENT DES CAPACITES DES ENSEIGNANTS