et Dr. Bushra Sadiq 1
Lesson 3 1. Summary of lesson 2 2. Lesson 3 2
4. Vocabulary (numbers 0-10) 5. Accents in French language SUMMARY OF LESSON 2 1. Learning strategies 2. Song of Alphabets 3. Introducing oneself 4. Vocabulary (numbers 0-10) 5. Accents in French language 6. Liaison in French language 7. Intonation (asking a question) 8. Homework 3
LEARNING STRATEGIES Observez Écoutez Répétez Devinez Parlez Écrivez 4
L’ ALPHABET Observez Écoutez Répétez 5
http://tune.pk/video/4879123/the-french-alphabet-song-l8217alphabet-en-français-la-chanson-de-l8217alphabet 6
Maintenant je les connais toutes les lettres de l’alphabet A…….Z Maintenant je les connais toutes les lettres de l’alphabet 7
Très bien 8
INTRODUCING ONESELF (SE PRESENTER) Bonjour ! Je m’appelle Bushra Sadiq. Je suis pakistanaise. Je suis professeur. Et vous ? 9
VOCABULARY / VOCABULAIRE 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 10
VOCABULARY / VOCABULAIRE Numbers / Les chiffres 0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 10 dix 11
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ACCENTS IN FRENCH : ACUTE ACCENT Acute accent (L’ accent aigu) is the most common accent used in written French. It is only used with the letter “e” and appears above it to indicate the quality of the vowel sound represented by the letter “e”. Examples: Écoutez Répétez Écrivez André 13
ACCENTS IN FRENCH: Grave accent Grave accent (L’ accent grave) appears above the letter “E” to indicate the quality of the vowel sound represented by the letter “e” Examples: Très (very) Père (father) Mère (mother) 14
ACCENTS IN FRENCH : Cedilla - Cedilla (La cédille)is a little tail under the letter c: ç. - It’s used to give the c an s sound instead of a hard k sound—for example: français ça 15
Liaison in French language A liaison is the phenomenon whereby a normally silent consonant at the end of a word is pronounced at the beginning of the word (Vowel) that follows it. Comment˽allez-vous ? 16
INTONATION : ASKING A QUESTION Information questions begin with a high pitch on the question word (comment) and then gradually fall. - Comment˽allez-vous ? 17
HOMEWORK / DEVOIR “ Je pense, donc je suis ” (1637) (I think, therefore I am) Name of the philosopher : René Descartes His nationality : French 18
Summary of lesson 3 1. Ask questions (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary (nationality, profession) 3. Politeness 4. Homework 5. Summary of lesson 3 19
Comment Comment˽allez-vous ? Je vais bien, merci. Très bien, merci. Ask questions : Comment Comment˽allez-vous ? Je vais bien, merci. Très bien, merci.
Comment Comment vous˽appelez-vous ? Je m’appelle Sana.
Quel Quel est votre nom? Mon nom est SADIQ.
Quel Quel est votre prénom? Mon prénom est Bushra.
Quelle est votre nationalité? Je suis pakistanais /pakistanaise.
Quelle est votre profession? Je suis étudiant / étudiante.
VOCABULARY / VOCABULAIRE Nationalities: pakistanais pakistanaise français française anglais anglaise japonais japonaise
VOCABULARY / VOCABULAIRE Professions: architecte dentiste médecin pilote professeur étudiant étudiante
S'il vous plaît POLITENESS Répétez s'il vous plaît Écoutez s'il vous plaît Répétez s'il vous plaît Écrivez s'il vous plaît
HOMEWORK / DEVOIR Name 4 countries in Europe where French is spoken. - B -------------- - L --------------
Summary of lesson 3 (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary 1. Ask questions (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary (nationality, profession) 3. Politeness 4. Homework
Merci et au revoir 31