Et Dr. Bushra Sadiq 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
I can tell time in French!
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unit 1 Review. Les âges Enchanté L’alphabet et les nombres Dans la salle de classe.
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
Bienvenue le 1 er février LES DEVOIRS: Exercice 3 à la page 114 du livre LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS - Comprenez l’heureJe peux comprendre lorsque.
Les questions Grammaire: p
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Les nombres.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
LES NOMBRES zero 1 un 6 six 2 deux 7 sept 3 trois 8 huit 4 quatre 9 neuf 5 cinq 10 dix.
Les devoirs - homework Instructions:
Chapitre 2: Vive l’école
L'heure.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Questions au début le 27 octobre
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Foreign Language Survey
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
Copiez l’objectif et répondez aux questions suivantes.
Introducing the words for the numbers
Lesson 4A L’heure.
Quelle heure est-il?.
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
Commencez La cloche sonnée
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
To ask/tell time Quelle heure est-il? Il est … heures.
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
Les instructions dans la classe de français. Objectives By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in.
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Les Nombres FlashCards.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
In this topic you will learn
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Trouvez les numéros qui manquent: 2, 4, 6, …, 10, 12, …, 16
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Les verbes -er.
JOUR 9 LE MOT DE PASSE: Quel âge a-t-il? How many years does he have?
A Note the words in heavy print:
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Les instructions en classe
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Unité 1B: Numbers Zéro – zay row 1 - Un – en 2 - Deux - duh
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
JOUR 5 LE MOT DE PASSE: EN ANGLAIS S’IL VOUS PLAÎT (IN ENGLISH PLEASE)
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Repetez
Numbers 1 to 10 - Chiffres de 1 à 10
Numbers 1 to 10 - Chiffres de 1 à 10
Lesson 3.
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Aujourd’hui nous allons…
Numbers 0 to 10 - Chiffres de 1 à 10
Quelle heure est-il? français b.
Quelle heure est-il?.
Comment t’appelles-tu?
L’ élève sera capable de:
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Transcription de la présentation:

et Dr. Bushra Sadiq 1

Lesson 3 1. Summary of lesson 2 2. Lesson 3 2

4. Vocabulary (numbers 0-10) 5. Accents in French language SUMMARY OF LESSON 2 1. Learning strategies 2. Song of Alphabets 3. Introducing oneself 4. Vocabulary (numbers 0-10) 5. Accents in French language 6. Liaison in French language 7. Intonation (asking a question) 8. Homework 3

LEARNING STRATEGIES Observez Écoutez Répétez Devinez Parlez Écrivez 4

L’ ALPHABET Observez Écoutez Répétez 5

http://tune.pk/video/4879123/the-french-alphabet-song-l8217alphabet-en-français-la-chanson-de-l8217alphabet 6

Maintenant je les connais toutes les lettres de l’alphabet A…….Z Maintenant je les connais toutes les lettres de l’alphabet 7

Très bien 8

INTRODUCING ONESELF (SE PRESENTER) Bonjour ! Je m’appelle Bushra Sadiq. Je suis pakistanaise. Je suis professeur. Et vous ? 9

VOCABULARY / VOCABULAIRE 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 10

VOCABULARY / VOCABULAIRE Numbers / Les chiffres 0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 10 dix 11

HTTP://PLAYIT.PK/WATCH?V=LSC3QLMACU8 12

ACCENTS IN FRENCH : ACUTE ACCENT Acute accent (L’ accent aigu) is the most common accent used in written French. It is only used with the letter “e” and appears above it to indicate the quality of the vowel sound represented by the letter “e”. Examples: Écoutez Répétez Écrivez André 13

ACCENTS IN FRENCH: Grave accent Grave accent (L’ accent grave) appears above the letter “E” to indicate the quality of the vowel sound represented by the letter “e” Examples: Très (very) Père (father) Mère (mother) 14

ACCENTS IN FRENCH : Cedilla - Cedilla (La cédille)is a little tail under the letter c: ç. - It’s used to give the c an s sound instead of a hard k sound—for example: français ça 15

Liaison in French language A liaison is the phenomenon whereby a normally silent consonant at the end of a word is pronounced at the beginning of the word (Vowel) that follows it. Comment˽allez-vous ?  16

INTONATION : ASKING A QUESTION Information questions begin with a high pitch on the question word (comment) and then gradually fall. - Comment˽allez-vous ?  17

HOMEWORK / DEVOIR “ Je pense, donc je suis ” (1637) (I think, therefore I am) Name of the philosopher : René Descartes His nationality : French 18

Summary of lesson 3 1. Ask questions (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary (nationality, profession) 3. Politeness 4. Homework 5. Summary of lesson 3 19

Comment Comment˽allez-vous ? Je vais bien, merci. Très bien, merci. Ask questions : Comment Comment˽allez-vous ?  Je vais bien, merci. Très bien, merci.

Comment Comment vous˽appelez-vous ? Je m’appelle Sana.

Quel Quel est votre nom? Mon nom est SADIQ.

Quel Quel est votre prénom? Mon prénom est Bushra.

Quelle est votre nationalité? Je suis pakistanais /pakistanaise.

Quelle est votre profession? Je suis étudiant / étudiante.

VOCABULARY / VOCABULAIRE Nationalities: pakistanais pakistanaise français française anglais anglaise japonais japonaise

VOCABULARY / VOCABULAIRE Professions: architecte dentiste médecin pilote professeur étudiant étudiante

S'il vous plaît POLITENESS Répétez s'il vous plaît Écoutez s'il vous plaît  Répétez s'il vous plaît  Écrivez s'il vous plaît 

HOMEWORK / DEVOIR Name 4 countries in Europe where French is spoken. - B -------------- - L --------------

Summary of lesson 3 (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary 1. Ask questions (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary (nationality, profession) 3. Politeness 4. Homework

Merci et au revoir 31