Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Talking about yourself
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Français 3/26/12 Ouvrez vos livres á page 134. Faites Panorama Culturel. Why dont blind people sky dive? Envoyer – to send. Je lai envoyée sur les roses.
Français 2, 15 Octobre 2012 Ouvrez vos livres à la page 38. Faites #9. How did the mouse feel after the cat chased it through the screen door? Mettre à
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell.
Français 3/12/12 Ecrivez six phrases avec avoir. Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order? Descendre – to go down, to get off. Ils sont.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Français 2, 8 octobre 2012 Cinq minutes preparer á lorale 9-2. Ask me to tell the Ole goes fishing joke. Rassurer – to reassure or put someones mind at.
Handy Verbs Close Future Tense With the Angry Family Going to.
Les Adjectifs Interrogatifs
EXT: can you translate them too?
Français 2, 11 Fevrier 2013 Ouvrez vos livres à page 111. Faites #26 Ecoute. Why did the belt go to jail? Être étonné(e) – to be amazed. Elle était tout.
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Qui,que, dont Les pronoms relatifs.
Français 10/24/11 Cinq minutes preparer à lorale 2-1. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte nuit. Silent.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Français 2, 25 Fevrier 2013 Ouvrez vos livres à la page 130. Voiez le video d Mis En Train. What do you call four bull fighters in quick sand? Être sur.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
WALT: how to talk about your timetable
Qu’est-ce que c’est? La Formation… Verbes en –er
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Français 1/6/14 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Leçon 25.
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Français 3/10/14 Ecrivez six phrases avec adverbes de fréquence. Dites-moi ce que vous faites. Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order?
Français 1/30/12 Ouvrez vos livres á page 103. Faites #13. What do you call cheese that isn’t yours? Briser – to break. Il faut briser la glace. We’ve.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les Questions d’Information (Information questions)
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Français 2, 11 Mars 2013 Ouvrez vos livres à page 148. Faites #3. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to hurt. Oui,
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
Français 2, 23 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 111. Ecrivez ta routine quotidienne. Utilisez dabord,ensuite,… Why did the robber take a bath? Échouer.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
We all ready know two French verbs. What are they?
Français 2, 15 mai 2017 Ouvrez vos livres à la page 240. Faites le 2.
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Français 2, 20 mars 2017 Cinq minutes preparer à l’examen chapitre 4.
Français 2, 8 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 12. Ecrivez chacque question dans le C.D.O.. Repondez aux questions. How did the mouse feel after.
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
Transcription de la présentation:

Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire est dangereuse. This power plant is dangerous. Goals – Continue to work with vocabulary, talking about and ordering food. Devoirs – Write a rough draft dialogue for 5-1.

Français 4/8/14 Ecrivez 9 phrases avec les neuf formes de la verbe Prendre. How can you get four suits for a couple of bucks? Hautain – haughty, stuck up. Pourquoi es-tu si hautain? Why are you so stuck up? Goals – begin practicing the dining conversation using: faim, soif, je voudrais and prendre. Devoirs –Final Draft dialogue 5-1.

Français 4/9/14 Ecrivez 9 phrases avec les neuf formes de la verbe avoir. Par exemple: Jai faim. Tu as soif. What bird can lift the most? La joie – joy. Nous avons tous sauté de jouie. We all jumped for joy. Goals – Watch French video. Write any words or phrases you recognize on your daily work sheet. Devoirs – Pas.

Français 4/10/14 Ecrivez 9 phrases avec les neuf formes de la verbe aimer. Par exemple: Jaime beacoup une omelette. Tu aimes de la quiche? What bone will dogs never eat? Le coq – rooster. Il est fier comme un coq. He is as proud as a peacock. Goals – Watch French video. Write any words or phrases you recognize on your daily work sheet. Devoirs – Pas.

Français 4/11/14 Ecrivez 9 phrases avec les neuf formes de la verbe prendre. Par exemple: Je prends une omelette. Tu prends de la quiche? What can you hold without ever touching it? Avoir peur – to be scared. Il na pas du tout eu peur. He wasnt scared at all. Goals – Watch Après Vous. Devoirs – Pas.