Speaking practice – health and fitness

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Advertisements

Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Objective: to prepare for a speaking exam
Que faisais-tu en vacances? To be able to recognise how to use the perfect and imperfect tenses.
Quand jétais petit(e) To be able to use the imperfect tense to talk about the way you used to be and the things you used to do.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Quel temps fait-il?.
Year 8 WALT: To talk about future plans WILF: To use the future tense  level 5!!!
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
The subjunctive mood If I were you, I’d call him It is absolutely necessary that you be there on time May God save the queen! Normally, in English we would.
Le Passé Composé We use le passé composé to talk about events in the past.
Mini-book WALT: prepare a reference book for next year WILF: key categories (connectives, opinions, justifications, verbs etc) + key topics.
Future and Conditional le futur et le conditionnel.
On va rechercher de bonnes vacances!
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Les groupes des aliments
Past Tense (Past Perfect)
Si clauses Type 1: si + present, future
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
En pleine forme à dakar Pour être en forme, il faut faire de l’exercice! faire de la musculation faire du yoga.
C’est mercredi, le 20 novembre2013
Le conditionnel “Would”.
Unité 2 – Bien dans sa peau
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Topic: Qu’est-ce tu porterais?
Les pronoms Y et EN.
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
(= for (how long) / since (when?)
les bonnes résolutions
Copiez l’objectif et faites correspondre les expressions.
L.O -Discussing your future life
Q 25 – 28 HR June 2014 Il faut que j’arrête. C’est dangereux pour la santé. Je tousse tout le temps, mes vêtements sentent mauvais et ça me coûte cher.
Quand utiliser le conditionnel?
The icon top left triggers countdown music if you want to use it
Le Futur or, saying what you shall/will do, in French.
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
How to use these photo card starters: Choose a picture appropriate to the topic the class is working on. Delete or add questions underneath as appropriate.
Reflective verbs or Pronominal verbs
The Future tense.
J’ai besoin de parler du passe….
Les questions et les mots interrogatifs
By the end of today’s lesson you will be able to:
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Le futur proche.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Daily Routine and Times.
Notes: l’Imparfait français III.
Do now: translate the conditional statements.
Le passé composé (Avoir)
Passe Compose Review Gr. 8 lesson.
Vendredi huit décembre
Year 9 Revision Term 2.
To learn and practise past tense verbs
Unit 9 Labo-langue Reflexive verbs Perfect tense with avoir
Quelle est la date aujourd’hui?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Mon précieux Soprano.
Jeopardy Final Jeopardy Présent P.C. Imparfait Futur Misc. $100 $100
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
How to use the knowledge organiser?
Si clauses in French.
KEY SENTENCES PRE GCSE EXAM
Technology in everyday life
Le Conditionnel D’accord 2 Leçon 3B.1.
Year 10 summer holiday project – la vie saine
Perfect Tense Avoir Verbs.
Gagner de l’argent Part 2
Transcription de la présentation:

Speaking practice – health and fitness Mercredi 25 novembre Verb competition Speaking practice – health and fitness WALT All pupils should have an understanding of the different ways verbs can be used and start planning “Am I fit?” coursework WILF

finir Using verbs Je finirai Je finis Je vais finir Je finissais J’ai fini Je finirais Je devrais finir Je n’ai pas fini Je peux finir Je voudrais finir Je pourrais finir

manger Using verbs Je mangerai Je mange Je vais manger Je mangeais J’ai mangé Je mangerais Je devrais manger Je n’ai pas mangé Je peux manger Je pourrais manger Je voudrais manger

faire Using verbs Je ferai Je fais Je vais faire Je faisais J’ai fait Je ferais Je devrais faire Je n’ai pas fait Je peux faire Je pourrais faire Je voudrais faire

1. Décris ta routine journalière. (Home Life Q10) 2. A quelle heure prends-tu le petit déjeuner? Qu’est-ce que tu manges normalement? (Home ife Q11) 3. Qu’est-ce que tu as mangé hier? 4. Qu’est-ce qe tu fais pour garder la forme? (Home Life Q16) 5. Quel sport fais-tu? Où fais-tu ce sport? Avec qui? Tu fais partie d’un club? Quel activité sportive as-tu fait hier? (Leisure Q3) 6. Qu’est-ce que tu pourrais faire pour être en meilleure forme? (see p 134 - 135 but use conditional tense) 7. La cigarette et l’alcool sont-ils dangereux selon toi? (Home Life Q17 See p138 – 139) Useful phrases / link words / opinions etc: Checklist: Have I included: Past Present Future / Conditional Descriptions Opinions Have I checked: Verb endings Spellings / Accents Agreement of adjectives