Starter Décrivez la photo

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les groupes des aliments
Advertisements

Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
X X X Dix conseils Protégez-vous quand vous faites du sport
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Objective: to prepare for a speaking exam
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Forming questions in French
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Jeudi, vingt mai 2010 Today’s objectives: All of you will be able to use the imperative tense (you plural only). You will be able to give advice on.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
Les groupes des aliments
By the end of the lesson you will be able to
Pour garder la forme......
Objective: to learn when to use:
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
les bonnes résolutions
L’imparfait.
As-tu la forme? Are you fit?
Speaking Exam Preparation
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
L’imparfait.
L’imparfait.
1415frey9W26fitness.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Tu manges de façon saine?
Bonne cuisine bonne mine!
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Mène-tu une vie saine? Partie 1
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Objective: Say how you can be really unhealthy
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
To learn and practise past tense verbs
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Madame Nigey Greenwich Catholic School
Pour commencer…Corrige les erreurs
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Pour garder la forme......
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Journal Grade 9.
L’imparfait.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Si clauses in French.
Vouloir, Pouvoir, Être.
My favourite subject is
Manger et Boire Bon Appétit!.
Transcription de la présentation:

Starter Décrivez la photo Gold: To include at least 3 tenses, a range of opinions, quantifiers, and a time expression. Bronze: Describe the photo – Write down what you see in French. Write at least 4 sentences using the present tense. Give at least 1 opinion. Silver: The same as bronze but to include at least 2 tenses of your choice, opinions and a time expression.

Objectif: To be able to say what keeps you healthy Es-tu en forme? Objectif: To be able to say what keeps you healthy I can say what is healthy / unhealthy I can say why it is healthy /unhealthy I can use complex justified opinions

Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives

Put the healthy options into the ‘imparfait.’ sain / malsain (discuss with your partner then classifu using il fast /il ne fast pas) manger des fruits manger des frites boire du coca fumer dix cigarettes par jour faire du sport prendre une douche tous les jours boire dix bières par semaine boire de l’eau manger des légumes manger des hamburgers Ext: Put the healthy options into the ‘imparfait.’

Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives

Dictée listen and fill the gaps Malheureusement _______les hamburgers- frites, mais c’est _______pour la santé. Je mange ____beaucoup de fruits et de légumes. Je ne bois pas assez d’eau_________je préfère le coca. Je suis très sportif: je fais de la natation ____fois par semaine et je ___du kickboxing tous les______. Mon héros c’est Bruce Lee! Je ne fume jamais. Reading Expo 3 p. 47

Malheureusement , j’adore les hamburgers- frites, mais c’est mauvais Peer assessment: Malheureusement , j’adore les hamburgers- frites, mais c’est mauvais pour la santé. Je mange aussi beaucoup de fruits et de légumes. Je ne bois pas assez d’eau parce que je préfère le coca. Je suis très sportif: je fais de la natation deux fois par semaine etje fais du kickboxing tous les weekends. Mon héros c’est Bruce Lee! Je ne fume jamais. Reading Expo 3 p. 47

EXTENSION: Write 3 sentences saying what you do to stay healthy Trouvez les paires Je mange beaucoup de fruits. Je ne mange pas assez de légumes. Je vais souvent à la gym. Je ne fais pas assez d’exercise. Je bois beaucoup d’eau. Je ne bois jamais de coca. Je fume. Je ne fume pas. I smoke. I don’t smoke. I don’t do enough exercise. I eat lots of fruit. I never drink coke. I often go to the gym. I don’t eat enough vegetables. I drink lots of water.

Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives

Vrai ou Faux? Lisez Léa plays football three times a week. Je vais à la gym trois fois par semaine et je ne fume pas. Le week-end dernier j’ai joué au foot avec mes amis. Malheureusement*, j’adore le chocolat et je ne mange pas assez de fruits. Je mange beaucoup de légumes mais je n’aime pas les carottes. Je bois souvent de coca mais je bois aussi beaucoup d’eau. Léa *Malheureusement= unfortunately Vrai Faux Léa plays football three times a week. Léa likes to smoke. She loves chocolate. She doesn’t eat enough vegetables. She doesn’t drink enough water. Extension: Et toi? Es-tu en forme? write 4 sentences modelling Lea’s story. ‘Pour rester en forme…’

Relie les débuts et fins de phrases Objective: say what is good or bad for you Context: Healthy Living Relie les débuts et fins de phrases 1. Je préfère ne pas commencer à fumer A. parce qu’ils ne me laissent rien faire. 2 Mon ami Rachid est musulman B et il ne peut pas boire d’alcool 3. Je me dispute souvent avec mes parents C pour la santé 4.. Les cigarettes sont très mauvaises D. parce que c’est dur d’arrêter 5 L'exercice, c'est excellent E pour être en forme. Silver: Translate the sentences. Gold: Once translated, add a justified opinion onto no 5. (car….)

Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives

Pour être en forme ….. EXIT TICKET Optional mini plenary- 5 min check to see how much vocabulary students can remember. Do 1 round of questions with books open, then ask them to close their books for the rest of the questions.

Plenary… I can… Understand what is healthy /unhealthy. Use the conditional to say what is healthy /unhealthy. Give a justified opinion on what is healthy / unhealthy.

Target setting Write 1 thing you found easy to learn today Now think, what did you find difficult today? 1. vocabulary 2. time phrases 3. pronunciation 4. remembering verbs… 5. something else??? Can you set yourself a learning target and write it in your book? What strategies do you think you can use to achieve the target? Discuss ideas with your partner! 5min

Écoute: Emma Nathan Marie Nicolas

Je mange beaucoup de fruits et de légumes Je ne fume pas Écoute: Emma Je mange beaucoup de fruits et de légumes Je ne fume pas Nathan Je fais de l’exercice 3 fois par semaine pour rester en forme. Je ne bois jamais du coca Marie J’adore les fruits surtout les oranges et les fraises Nicolas Je bois au moins 3 litres de l’eau par jour et je fais de l’exercice. Je ne fume jamais

Plenary (parler): Es tu en forme? Use writing frame provided Personne A: Es- tu en forme? Personne B: Oui/Non parce que…. (Je mange les fruits / Je dors bien /Je ne fume pas etc )…………… Use connectives, time expressions, quantifiers, a range of tenses… Ex: Je suis en forme parce que je fais beaucoup de sports! J’adore aussi manger les fruits et les legumes… Je ne bois pas l’alcool mais de temps en temps je bois du coca…