Starter Décrivez la photo Gold: To include at least 3 tenses, a range of opinions, quantifiers, and a time expression. Bronze: Describe the photo – Write down what you see in French. Write at least 4 sentences using the present tense. Give at least 1 opinion. Silver: The same as bronze but to include at least 2 tenses of your choice, opinions and a time expression.
Objectif: To be able to say what keeps you healthy Es-tu en forme? Objectif: To be able to say what keeps you healthy I can say what is healthy / unhealthy I can say why it is healthy /unhealthy I can use complex justified opinions
Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives
Put the healthy options into the ‘imparfait.’ sain / malsain (discuss with your partner then classifu using il fast /il ne fast pas) manger des fruits manger des frites boire du coca fumer dix cigarettes par jour faire du sport prendre une douche tous les jours boire dix bières par semaine boire de l’eau manger des légumes manger des hamburgers Ext: Put the healthy options into the ‘imparfait.’
Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives
Dictée listen and fill the gaps Malheureusement _______les hamburgers- frites, mais c’est _______pour la santé. Je mange ____beaucoup de fruits et de légumes. Je ne bois pas assez d’eau_________je préfère le coca. Je suis très sportif: je fais de la natation ____fois par semaine et je ___du kickboxing tous les______. Mon héros c’est Bruce Lee! Je ne fume jamais. Reading Expo 3 p. 47
Malheureusement , j’adore les hamburgers- frites, mais c’est mauvais Peer assessment: Malheureusement , j’adore les hamburgers- frites, mais c’est mauvais pour la santé. Je mange aussi beaucoup de fruits et de légumes. Je ne bois pas assez d’eau parce que je préfère le coca. Je suis très sportif: je fais de la natation deux fois par semaine etje fais du kickboxing tous les weekends. Mon héros c’est Bruce Lee! Je ne fume jamais. Reading Expo 3 p. 47
EXTENSION: Write 3 sentences saying what you do to stay healthy Trouvez les paires Je mange beaucoup de fruits. Je ne mange pas assez de légumes. Je vais souvent à la gym. Je ne fais pas assez d’exercise. Je bois beaucoup d’eau. Je ne bois jamais de coca. Je fume. Je ne fume pas. I smoke. I don’t smoke. I don’t do enough exercise. I eat lots of fruit. I never drink coke. I often go to the gym. I don’t eat enough vegetables. I drink lots of water.
Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives
Vrai ou Faux? Lisez Léa plays football three times a week. Je vais à la gym trois fois par semaine et je ne fume pas. Le week-end dernier j’ai joué au foot avec mes amis. Malheureusement*, j’adore le chocolat et je ne mange pas assez de fruits. Je mange beaucoup de légumes mais je n’aime pas les carottes. Je bois souvent de coca mais je bois aussi beaucoup d’eau. Léa *Malheureusement= unfortunately Vrai Faux Léa plays football three times a week. Léa likes to smoke. She loves chocolate. She doesn’t eat enough vegetables. She doesn’t drink enough water. Extension: Et toi? Es-tu en forme? write 4 sentences modelling Lea’s story. ‘Pour rester en forme…’
Relie les débuts et fins de phrases Objective: say what is good or bad for you Context: Healthy Living Relie les débuts et fins de phrases 1. Je préfère ne pas commencer à fumer A. parce qu’ils ne me laissent rien faire. 2 Mon ami Rachid est musulman B et il ne peut pas boire d’alcool 3. Je me dispute souvent avec mes parents C pour la santé 4.. Les cigarettes sont très mauvaises D. parce que c’est dur d’arrêter 5 L'exercice, c'est excellent E pour être en forme. Silver: Translate the sentences. Gold: Once translated, add a justified opinion onto no 5. (car….)
Learning outcomes Bronze– To describe the activities you do and the food you eat to stay healthy and to give a basic opinion. Silver– To also be able to give advice on healthy eating using ‘il faut /il ne faut pas’. Gold– To also include information about what you used to do when you were little to stay healthy using the ‘imperfect’. Quick run through the objectives
Pour être en forme ….. EXIT TICKET Optional mini plenary- 5 min check to see how much vocabulary students can remember. Do 1 round of questions with books open, then ask them to close their books for the rest of the questions.
Plenary… I can… Understand what is healthy /unhealthy. Use the conditional to say what is healthy /unhealthy. Give a justified opinion on what is healthy / unhealthy.
Target setting Write 1 thing you found easy to learn today Now think, what did you find difficult today? 1. vocabulary 2. time phrases 3. pronunciation 4. remembering verbs… 5. something else??? Can you set yourself a learning target and write it in your book? What strategies do you think you can use to achieve the target? Discuss ideas with your partner! 5min
Écoute: Emma Nathan Marie Nicolas
Je mange beaucoup de fruits et de légumes Je ne fume pas Écoute: Emma Je mange beaucoup de fruits et de légumes Je ne fume pas Nathan Je fais de l’exercice 3 fois par semaine pour rester en forme. Je ne bois jamais du coca Marie J’adore les fruits surtout les oranges et les fraises Nicolas Je bois au moins 3 litres de l’eau par jour et je fais de l’exercice. Je ne fume jamais
Plenary (parler): Es tu en forme? Use writing frame provided Personne A: Es- tu en forme? Personne B: Oui/Non parce que…. (Je mange les fruits / Je dors bien /Je ne fume pas etc )…………… Use connectives, time expressions, quantifiers, a range of tenses… Ex: Je suis en forme parce que je fais beaucoup de sports! J’adore aussi manger les fruits et les legumes… Je ne bois pas l’alcool mais de temps en temps je bois du coca…