L’entrevue orale en français

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Saying ‘my’ in French.
You need to prepare a speaking presentation on school and future plans. You will be marked on your pronunciation, fluency, accuracy, how much you say and.
Talking about yourself
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
“Aller” is a very important verb.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Can I talk about my next holiday?
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Les loisirs/Les passe-temps
Les Episodes de Salade. Salade – Episode 1 1. une/la pomme 2. une/la poire 3. un/le céleri 4. un/loignon 5. une/la tomate 6. une/la pomme de terre 7.
Vacances.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
WSFC Public Schools French Writing Samples 2 Student Samples & Standardized Rubrics.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Une journée In this unit you will learn:
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Une Amie Un Ami Français I.
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about yourself
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Comment choisir un métier…
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Chez moi! In this unit you will learn:
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
+ Back To School Night Madame Murray. + Introduction of Teacher Parent/Teacher Communication Academic requirements and Grading Parent involvement Upcoming.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Quiz!. Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Mes activités.
Leçon 25.
Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)
WALT: how to talk about your timetable
Transcription de la présentation:

L’entrevue orale en français Tu comprends?

French 2200 – 3200 You will participate in an oral interview in elluminate The interview will last approximately… 10 minutes- French 2200 15 minutes- French 3200 The following slides describe how the interview will unfold and how you are graded on your interview. Following the short explanation is an excellent “guide” to help you prepare! This interview is worth 25% of your mid-term assessment in this course BONNE CHANCE !

French 3200 - 2200 The following information is from the French 3200 Oral Interview Manual available on the Department of Education’s Website. The address is: http://www.ed.gov.nl.ca/edu/sp/sh/core_french/fr3200/full.pdf I would suggest you read it in its entirety. NOTE: The depth of treatment of the various themes will be different in French 2200 and 3200.

French Oral Interview You probably may not notice as the interview progresses, but your interview is actually broken down into small sections by the teacher. The following slides will indicate how the interview will progress.

Interview- Warm-up This phase includes the first few minutes of the interview. The questions will be natural, friendly, and easy to understand. It is meant to make you comfortable but it also gives the teacher a preliminary indication of the level of speech and understanding.

Interview – Level Check In this phase the teacher will ask a variety of questions while noting how the student performs on a range of topics. While the conversation is progressing, the teacher will pay attention to such areas as pronunciation, extent of vocabulary, grammar, fluency, and comprehension.

Interview - Probes The purpose of the “probes” phase is to bring the student to the uppermost level at which s/he can function. Probing on a range of topics enables the teacher to find the level at/which the student can no longer speak or understand accurately.

Interview – Wind-Down It is during this phase that questions become easier, returning the student to the level at which s/he functions most accurately. It ends the interview on a positive note, giving the student a sense of accomplishment, and also giving the teacher a chance to recheck the rating.

Interview - Levels There are five possible levels. Each level is clearly defined in the French 3200 Oral Interview Manual Level 1 – 11 – 13 / 25 Level 2 – 14 – 16 / 25 Level 3 – 17 – 19 / 25 Level 4 – 20 – 22 /25 Level 5 – 23 – 25 /25 A student at Level 1 is considered very limited while a Level 5 is considered to handle most communication situations with confidence.

Thèmes Questions are generally selected from the following themes. The Family and Home School Life Leisure Holidays and Travel Challenges of the Future

The Family and Home Immediate family: personal details, daily routine, individual responsibilities, family activities, family relationships, occupations…

School Life Type, size, sports facilities, subjects, homework, schedule, examinations, teachers, school events, school clothes, organization of the school day/year, travel to and from school, relationships with peers and authority figures.

Leisure Hobbies and interests, personal spending, friends, television, radio, music, reading, films, sports, cars, dining out, computers, clothes, shopping, routines outside of school, part-time jobs, social events, dating, movies, volunteer activities, community involvement, health and fitness, social concerns.

Holidays and Travel Holiday plans, special days, methods of travel, weather, holiday other people and their way of life, learning other languages.

Challenges of the Future Life after high school, becoming independent, career options, protection of the environment, humanrights, scientific and technological advances, other topical issues.

Exemples What follows is a list of questions and responses on some of the more common questions you can expect to be asked during the interview. Keep in mind that this is not a complete list and that there are many other questions that can be asked depending on how the interview unfolds.

Exemples de questions Cette liste n’est pas complète!!!!!!!! Quel âge as-tu? J’ai seize ans. Quelle est ta date de naissance? ou Quand est-ce que tu es né(e)? Je suis né(e) le 21 juillet 1990. Où est-ce que tu habites? J’habite à Lumsden. Quel est ton loisir préféré? J’aime beaucoup jouer au hockey. J’aime lire. J’aime écouter de la musique. Décris ce que tu aimes faire dans ton temps libre. J’adore marcher et j’aime passer du temps avec mes amis.

Exemples de questions Quel est ton cours préféré? Pourquoi? Mon cours préféré est le français. J’aime apprendre une langue et j’aime beaucoup le professeur!!! Qui est ton professeur préféré ? Pourquoi? Mon prof favorie est Madame Smith parce qu’elle est drôle et elle est une très bonne professeure de Maths. Décris-moi ta famille. Dans ma famille, il y a cinq personnes, moi, mon père, ma mère, et mes trois sœurs. Je suis la plus jeune dans la famille. Mes sœurs habitent à Toronto et à Halifax. Aussi, j’ai un chien qui s’appelle Japjap. Décris-moi ta ville. Ma ville est très petite. Dans ma ville, il y a à peu près 500 personnes. La ville est située proche à St. Anthony, sur la péninsule Grand Nord. L’industrie dans ma ville est la pêche mais beaucoup de personnes voyagent en Alberta pour travailler. Où travaille ton père? Ta mère? Ta gardien? Ta gardienne? Il travaille à l’usine de pêche. Elle travaille dans un magasin

Exemples de questions Nomme une personne que tu admires. Pourquoi? Quels sports aimes-tu jouer? Regarder? J’aime beaucoup jouer au ballon volant. C’est mon sport préféré. Décris-moi ton sport préféré. Oui, c’est le ballon volant. Il y a six joueurs sur chaque équipe et tu dois frapper le ballon trois fois pour faire un coup (spike). Tu aimes voyager? Décris-moi un voyage que tu as fait. J’adore voyager! Une fois, je suis allé(e) à Toronto et j’ai visité l’environnement Much Music. J’ai assisté à un match de hockey. Les Leafs ont joué contre le Canadien et les leafs ont gagné! Nomme une personne que tu admires. Pourquoi? Une personne que j’admire est Michael Ryder parce qu’il est excellent joueur de hockey et il vient de Terre-Neuve et Labrador. Il est mon héros. Quel est ton film favori?Décris le film. Mon film favori est Mr. and Mrs. Smith. C’est très drôle. C’est un film d’aventures. Les deux personnages sont espions mais Mrs. Smith ne sait pas que Mr. Smith et espion et vice versa. C’est amusant!

Exemples de questions Quelle sorte de musique aimes-tu écouter? J’aime la musique Rap et la musique Country. Qui est ton chanteur/ta chanteuse préféré(e)? Pourquoi? J’aime M&M parce que ses chansons ont un bon rythme et un bon son. Aussi, j’aime Shania Twain parce qu’elle chante bien et elle est très belle. Qui est ton acteur ou ton actrice préféré(e)? Pourquoi? Mon acteur préféré est Brad Pitt. Il est vraiment beau et il est excellent acteur.

Questions plus avancées… Que feras-tu après l’école secondaire? Qu’est-ce que tu planifies pour l’avenir? Parle-moi de ta future carrière. Décris-moi en détail la vacance de tes rêves. Si tu étais millionnaire, que ferais-tu avec ton argent? Qu’est-ce qui signifie le bilinguisme pour toi? (Many of the questions in French 3200 are designed to illicit responses in various verb tenses)

Conclusion Second language learning is not much different than learning your first language. It is about being exposed to as much as possible, in any way possible. Try listening to French television, reading the labels on packaging, visiting french websites like www.radiocanada.ca. As well, your text is a rich resource. We don’t always get the opportunity to read all articles. I suggest that you read as much as possible in your second language. It will help you as you endeavor to decode the language!! Bonne chance!!