French Club meets today after school! 2:30-3:45ish 45 ish

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

The passé composé of –er verbs with avoir
le français I Chapitre 8 Grammaire 1
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Le Passé Composé avec Avoir Français 1441 Ch. 5 leçon 2.1.
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
The ‘near’ Future.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
“Aller” is a very important verb.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Jeudi, le 19 avril 1.F 1-Oral grade 2.F 2-Test prep-4B (most of chapter) 3.F 2 PreAP –Test prep 4B-ALL 4.F 3- Reading 5.F 4-Unit 5 work, essay rough drafts.
Mardi, le 1er mai. F 1 Mardi, le 1er mai! 1. Family poster OR powerpoint for 100 today! Remember 5 min. family members (can include a pet and yourself).
Donnez les informations manquantes….
Les Questions au Passé Composé
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
Le Passé Composé avec Avoir
Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring Your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect officers &
MARDI LE 30 OCTOBRE srjEh4&list=PL0789EB56BD25FE85&index=3&feature=plpp_video
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
1. How many ingredients do you need to form the past tense? 2. Can you name them? 3. What is the correct form of avoir with je? 4. What is the correct.
Mardi le 18 février 2014
What are the tenses you already know in French ?
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Mercredi le 19 février
Jeudi le 8 novembre. F 2 Per. 1 & 5 1.Binders out! Get out a sheet of paper. Late puzzles due for 50% unless absent. Open book test homework due for 100%
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
3 F1-Menu due Skit rough drafts due 4 F 1-prac. skit 5 F 1-Skit prac. F2PreAP-Bor. Words I def. 6 F 1-Skit F 2-quiz vocab 7 F 1-Skit F 2 PreAP: quiz-
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Déjeuner du matin Jacques Prévert
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Jeudi le 13 février Tomorrow----Bring markers!!! Optional: lace, glitter, stamps, for your Valentines Cards!
Jeudi le 6 février 2014.
Lundi le 24 février 2014.
Jeudi le 31 octobre x=5
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Vendredi le 25 octobre
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Mardi le 11 février. Feb th 2014 MonTuesWedThursFri F 1 SUB work F 1 Work due Practice day F 1 Oral grade-speaking pkt Rest: TBA F 1 Oral grade-Spk.
Lundi le 25 février
Upcoming dates! 3 F1-Menu due Skit rough drafts due 4 F 1-prac. skit 5 F 1-Skit prac. F2PreAP-Bor. Words I def. 6 F 1-Skit F 2-quiz vocab 7 F 1-Skit 10.
Vendredi, le 28 septembre. French 2 1. Turn in: late/absent APT 1,4,7 pages OR A BLANK PAGE IF NOT DONE! (PreAP: turn in B/W sentences for an 80!) 2.
Lundi le 28 janvier Les Misérables trailer: Zwjg FRENCH CLUB: Wed. Jan. 30 th.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Chez moi! In this unit you will learn:
Futur Simple: Verbes Irréguliers
+ Les Objets Directs et Leurs Pronoms. Mais oui Mlle. Tu sais que je laime! Cest mon sport préféré!! Dis, Gustave, aimes-tu le foot?
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Jeudi le 27 février 2014.
Jeudi le 23 janvier Mime: KOwuMWBfNQ&list=PLukOnEC6KNj2 2PkULc1OWriQ4fl8DyqBw.
Vendredi le 28 février
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Lundi le 17 mars 2014
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Mardi le 25 février Tutoring: F 3-Tues. 6:45-7:15 F 1,2-Tues. 2:30-3:00. Re-TESTs are Before or after school-by appointment only for re-tests!!!
Vendredi le 5 septembre 2014
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

French Club meets today after school! 2:30-3:45ish 45 ish Jeudi le 20 février 2014 French Club meets today after school! 2:30-3:45ish 45 ish

Feb. 17th-21st 2014 Lundi mardi mercredi jeudi vendredi F 1 Scrapbook-105 Notes: 142, 144, 147,Pronoun/description practice Unit 4.9 Grade book test Poem practice F 1 Scrapbook 100 Per/ Objects practice-2 Practice H/W: Flashcards F 1 Scrapbook 90 Room & Computer words practice Flashcards for 100 F 1 Scrapbook 80 Test review Flashcards for 70 Scrapbook 70 TEST Unit 3 B and 4 A F/C for 50 F 2 Powerpoint for 105 Notes F 2 PP for 100 Finish notes Review all F 2 PP for 90 Flashcards due for 100 Review F 2 PP for 80 Review for test F 2 PP for 70 TEST Unit 2 ALL F2 PAP Same as above, but F/C are online with photo, definition, sentences Also: Quiz Thursday over food words! Same but review food words also and make online flashcards with word/picture/def.inition & sentence F 2 PAP Same but review for quiz also and special flashcards due F/C online for 70 QUIZ on food Test unit 2 ALL Oral grade next week: Packet F 3 Fairytale in for 105 Verbs practice Fable practice Verb chartA F 3 Fairy tale for 100 Grade verbs ChartA for 105 Chart B Fable F3 Fairy tale for 90 ChartA for 100 & grade chart A ChartB for 105 Verb book for 105 Fairy tale for 80 Chart A for 50 Chart B for 100 Verb book for 100 Grade verbchartB Chart B for 50 Fairy tale for 70 Verb book for 50 TEST verbs

F 3 Absent? Show me both verbcharts! Fable practice* DO: Amsco mastery exercises pgs. 43-44 in class ex. A, B, C (for B—add the conditional tense---and grade tonight in Blackboard after 6:00. Show me: Verb books for 100 today! (Fri=50) Show me: 1st Verbchart A for 50% today! 2nd Verbchart B for 100% today! Check answers: today! F 3 Verbchart B Feb 2014 KEY.doc Study your verbcharts & Amsco books for test on Friday! You must know 7 tenses, especially the irregular verbs! (See slide) Cet été Collin.ppt

F 3: Le corbeau et le renard Maître Corbeau, sur un arbre perché, Tenait en son bec un fromage. Maître Renard, par l'odeur alléché, Lui tint à peu près ce langage: « Hé! Bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli! Que vous me semblez beau! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le phénix des hôtes de ces bois. » A ces mots le corbeau ne se sent pas de joie; Et, pour montrer sa belle voix, Il ouvre un large bec, laisse tombe sa proie. Le renard s'en saisit, et dit: « Mon bon monsieur, Apprenez que tout flatteur Vit aux dépens de celui qui l‘ écoute: Cette leçon vaut bien un fromage, sans doute. » Le corbeau, honteux et confus, Jura, mais un peu tard, qu'on ne l'y prendrait plus.

F 3 Future/conditional irregular verb stems---Know for test! Aller-IR (to go) Avoir-AUR (to have) Boire-BOIR (to drink) Conduire-CONDUIR (to drive) *Connaître-CONNAÎTR (to know people/places) *Croire-CROIR (to believe) Courir-COURR (to run) Dire-DIR (to say/tell) Devoir-DEVR (to owe/have to do) Dormir-DORMIR (to sleep) Écrire-ÉCRIRE (to write) Envoyer-ENVERR (to send) Être-SER (To be) Faire-FER (to do/make) Lire-LIR (to read) Mettre-METTR (to put/place/turn on/set) Ouvrir-OUVRIR (to open) Prendre-PRENDR (To take/have 4 food) Pouvoir-POURR( to be able/can) Recevoir-RECEVR (to receive/get) *Savoir-SAUR (To know facts/how to do..) Venir-VIENDR (to come) Voir-VERR (to see) Vouloir-VOUDR (to wish/want)

F 2 PreAP QUIZ FOOD-A* Do 2nd & 3rd warmup games: Warmup2: 1. we have finished 2. he hasn't eaten 3. they sold 4. Paul found 5. Did you (s.) visit...? 6. Did you (pl.) travel...? 7. I didn't attend... 8. he hasn't worked 9. we bought 10. she waited 3. Review speaking packet answers! Key F 2 speaking packet unit 1 and 2 KEY.pdf H/W: STUDY! Warmup3 Qu’est-ce que tu as fait? NOTHING-__________ 2. Qu’est-ce que tu vois? I SEE NOTHING________________ 3. Qu’as-tu vu? I SAW NOTHING ______________ 4. Qui as-tu vu? NOBODY-__________________ 5. What do you see? I SEE NO ONE-(didn’t see anyone)-____ 6. Who did you see? I SAW NOBODY (I didn’t see anyone)____

F 2 PreAP: L’interro A Écrivez et traduisez: Un repas La nourriture Une assiette Une serviette Un verre La cantine Commander L’addition Une boisson Les champignons

F 2 PreAP warmup answers W/UP3 Rien! Je ne vois rien Je n’ai rien vu. W/UP 2 1. nous avons fini 2. il n'a pas mangé 3. ils ont vendu 4. Paul a trouvé 5. Est-ce que tu as visité...? 6. Est-ce que vous avez voyagé...? 7. je n'ai pas assisté... 8. il n'a pas travaillé 9. nous avons acheté 10. elle a attendu W/UP3 Rien! Je ne vois rien Je n’ai rien vu. 4. Personne! 5. Je ne vois personne. 6. Je n’ai vu personne.

**F 2 Poem: “Déjeuner du Matin”- Jacques Prévert http://litgloss.buffalo.edu/prevert/text.shtml Il a mis le café Dans la tasse. Il a mis le lait Dans la tasse de café. Il a mis le sucre Dans le café au lait. http://people.ucls.uchicago.edu/~djackso/dejeunerdumatin.htm http://www.ph-ludwigsburg.de/html/2b-frnz-s-01/overmann/baf4/prevert/animat.htm

**F 2 Poem: “Déjeuner du Matin”- Jacques Prévert Avec la petite cuillère Il a tourné, Il a bu le café au lait, Et il a reposé la tasse, Sans me parler,

F 2 Poem: “Déjeuner du Matin”- Jacques Prévert Il a allumé une cigarette Il a fait des ronds avec la fumée Il a mis les cendres dans le cendrier Sans me parler Sans me regarder

F 2 Poem: “Déjeuner du Matin”- Jacques Prévert Il s’est levé Il a mis son chapeau sur la tête Il a mis son manteau de pluie Parqu’il pleuvait Et il est parti sous la pluie

F 2 Poem: “Déjeuner du Matin”- Jacques Prévert Sans une parole Sans me regarder Et moi, j’ai pris ma tête Dans ma main Et j’ai pleuré.

F 2 ALL A Review powerpoint slideshow & answers to your speaking packet unit 2 is in Blackboard. Friday: Flashcards for 50% Project for 70% Test on unit 2 (75 questions for R, 100 for PreAP) Your speaking packet “voiced-over photostory” will be on Blackboard this weekend. Monday, we will review speaking packet & poem. Tues/Wed-Last major grade—ORAL GRADE-SPKNG PKT! Thurs/Fri- See “Butterfly” film. Then Poem grade before break!!!

F 2 R If you were absent: do yesterday’s warmup (PP on BB) and show me when done. TODAY: finish Ne…RIEN Show: F 2 NEGATIVES blanc7negatifs unit 2.ppt Do warmups Book test pg. 141 ex. 5, and next slide *& then grade Flashcards for 70% & Project for 80% today! Review speaking packet-Key F 2 speaking packet unit 1 and 2 KEY.pdf See links: Carla Bruni “Quelqu’un m’a dit” H/W: STUDY UNIT 2! TEST IS 75 QUESTIONS! http://www.youtube.com/watch?v=JhQDObCo4tk http://www.youtube.com/watch?v=nzkLH1KXzPY

F 2 R WARMUPS: Book test Ex. 5 pg. 141 and translate these: PHRASES DE PRATIQUE & BOOK TEST Ex. 5 P. Tu fais quelque chose. L. Non, je ne fais rien. P. Est-ce que tu a déjà visité L. Non, je n’ai jamais été P. Alllons-y samedi prochain. L. Pendant la visite…. Tu attends quelqu’un? Z. Non, je n’attends personne. Tu veux aller voir…. J’ai déjà vu ce film. Quand Z. Il y a deux jours TRANSLATE INTO ENGLISH: 1. nous avons eu 2. il n'a pas vu 3. ils ont pris 4. Paul a mis 5. Est-ce que tu as assisté...? 6. Est-ce que vous avez fait...? 7. je ne suis pas parti(e)... 8. il n'a pas été 9. nous avons permis 10. elle a appris

F 2 Reg. Key to warmup 2 Écrivez les phrases en français. RÉPONSES: 1. we have had 2. he hasn't seen 3. they have taken 4. Paul put/placed 5. Did you (s.) attend? 6. Did you (pl.) do/make...? 7. I didn't leave.. 8. he hasn't been 9. we permitted/allowed… 10. she learned

F 2 R-yesterday’s warmup answers We took (have taken, did take) the photos/pictures. He didn’t make a sandwich. They saw the house. (have seen, did see) Paul found a watch. Did you stay in France? Did you all go to Paris? I didn’t attend the game/match. They didn’t work in the fall/autumn? We bought some clothes. She waited for her friends. I had (have had, did have) the homework They were in class.

F 1 Scrapbook for 80, flashcards for 70 If you were absent, see yesterday’s PP and do warmup then show me your paper when done. Go to www.classzone.com Klein Collins/Tigers & do Online review-practice quiz unit 3 review, unit 4 first one! Buddy up with flashcard drill-10 minutes! Units 3 & 4 GAME with class: Board races H/W: Study for TEST-unit 3 and first part of unit 4 & tomorrow is last day for scrapbooks-70! Flashcards for 50! Next: Poem practice & Likes/description powerpoint you’ll be making! Plus finishing unit 4!

F 1 Yesterday’s Warmup answers Je joue bien au basket. Elle aime beaucoup voyager. Nous faisons (maintenant) un sandwich (maintenant). Il fait aussi une promenade. Ils sont souvent ici. Où habites-tu? OR Où est-ce que tu habites? Vous êtes d’accord avec moi? OR Est-ce que vous êtes d’accord avec moi? OR Êtes-vous d’accord avec moi? Je fais un voyage en France. Pourquoi est-ce que tu chantes mal? OR Pourquoi chantes-tu mal? Nous parlons un peu français.

F 1-vocabulary slideshows Computer: C:\Users\dmccage\Desktop\F 1 Jill U4 L9 vocab ordinateur.ppt Review off all objects: C:\Users\dmccage\Desktop\F 1 Jill Voc objets U4 L9.ppt C:\Users\dmccage\Desktop\F 1 Jill Voc U4 L9 les affaires personnelles.ppt C:\Users\dmccage\Desktop\F 1 Jill Voca U4 L9 ma chambre.ppt Review: J’aime (or je veux, peux, dois + verb):F 1 unit 3 jaime plus verb.ppt

**F 1 Poem-”Il Pleure Dans Mon Coeur” Paul Verlaine PhotoStoryPOEM1.wp3 Il pleure dans mon cœur Comme il pleut sur la ville ; Quelle est cette langueur Qui pénètre mon cœur ? Ô bruit doux de la pluie, Par terre et sur les toits! Pour un cœur qui s'ennuie, Ô le chant de la pluie ! Il pleure sans raison Dans ce cœur qui s'écœure. Quoi! nulle trahison ? ... Ce deuil est sans raison. C'est bien la pire peine, De ne savoir pourquoi Sans amour et sans haine, Mon cœur a tant de peine! http://www.youtube.com/watch?v=jquplNSUnos&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=HvS_jKi8yqk http://www.bing.com/videos/search?q=il+pleure+dans+mon+coeur &FORM=HDRSC3#view=detail&mid=4A9F8908614F3D614C034A9F8908614F3D614C03

FIN

FYI for later F 3--MISC LES DEVOIRS: Look at Faye's Weekend Plans. This will give you an idea of how to construct one of these animés. Then make a free account for yourself at either www.GoAnimate.com or www.makebeliefscomix.com