Le Corbeau et le Renard par Jean de la Fontaine

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Délit D’Amel Bent.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
It means “what” when it is not a question word.
Thank you, thank you For being here Thank you, thank you…
Le Corbeau et le Renard (Jean de la Fontaine, )
Ecole Experimental De Universite De Thessalonique
Oops j’aime pas l’anglais
Nom : …………………………………………………….. Prénom : ……………………………………………… Date : ………………………………….. Classeur de Progrès Autonome - Domaine : Maîtrise de la Langue Française.
Salut au Printemps.
Vendredi le 28 février
Les salutations et les courtoisies
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les histoires mardi huit mars, 2011
La Poésie.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les adjectifs possessifs
French 1 Final Project Tiffany Harriott June 10, 2013.
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Mardi le 25 février Tutoring: F 3-Tues. 6:45-7:15 F 1,2-Tues. 2:30-3:00. Re-TESTs are Before or after school-by appointment only for re-tests!!!
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Tammy Wynette Stand by your man Sometimes it's hard to be a woman Parfois il est difficile d’être une femme Giving all your love to just one man Donner.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
Français 2, 19 janvier 2015 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
4B at the English lesson.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Tahira Roberts 06/10/2013 Final Project/ Français 1.
success criteria Remember how to make an international phone call
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Mercredi le 26 février 2014.
Vocabulair pour L’histoire
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Bonjour! C’est l’automne
Et Le Corbeau Le Renard.
Imparfait/passé composé review
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Really useful writing tips Avoid phrases like je pense que…/je crois que…. If you want to make clear you are expressing a personal opinion use: à mon avis.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
La liaison French people like their words to flow… La liaison For example: Vous vous appelez Ils aiment Essayez: Trois ordinateurs.
Autofiction as (self-)criticism: some suggestions from contemporary Brazilian literature Sonia Miceli.
Les salutations.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Section 1 Part A (Video in book)
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
LES FABLES DE RENAUDEAU FABLES TRANSFORMEES Voici un recueil de fables transformées. Le jeu d’écriture consiste à réécrire une fable en supprimant une.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Une fable de Jean de La Fontaine
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Le Corbeau et le Renard par Jean de la Fontaine

Jean de la Fontaine

Le Corbeau et le Renard Maître Corbeau, sur un arbre perché, Tenait en son bec un fromage. Maître Renard, par l'odeur alléché, Lui tint à peu près ce langage : « Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois. » A ces mots le Corbeau ne se sent pas de joie ; Et pour montrer sa belle voix, Il ouvre un large bec, laisse tomber sa proie. Le Renard s'en saisit, et dit : « Mon bon Monsieur, Apprenez que tout flatteur Vit aux dépens de celui qui l'écoute : Cette leçon vaut bien un fromage, sans doute. » Le Corbeau, honteux et confus, Jura, mais un peu tard, qu'on ne l'y prendrait plus.

The Crow and the Fox Master Crow perched on a tree, Was holding a cheese in his beak. Master Fox attracted by the smell Said something like this: "Well, Hello Mister Crow! How beautiful you are! how nice you seem to me! Really, if your voice Is like your plumage, You are the phoenix of all the inhabitants of these woods." At these words, the Crow is overjoyed. And in order to show off his beautiful voice, He opens his beak wide, lets his prey fall The Fox grabs it, and says: "My good man, Learn that every flatterer Lives at the expense of the one who listens to him. This lesson, without doubt, is well worth a cheese." The Crow, ashamed and embarrassed, Swore, but a little late, that he would not be taken again.

Vidéos Le Corbeau et le Renard Video by Denis Truchi - MySpace Video YouTube - LA FONTAINE Le corbeau et le renard dit par Alain Jahan YouTube - le corbeau et le renard