Do now 2/22 irregular past participles P.C.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Advertisements

DO NOW : 9/14 Translate in to English: 1.J’ai parlé avec le prof. 2.Nous avons dansé hier soir. 3.Tu as regardé la télé. 4.Vous avez obtenu le permis de.
Subjunctive REGULAR irregular MEMORIZED ©NicoleRichelle.
L’Imparfait Verbes: pg
3H/ Le Subjonctif Unit 1/ Bon Voyage.
Past Tense (Past Perfect)
Talking about what may or may not happen
J’avais fini mon travail quand tu as appelé.
Le Passé Composé des Verbes Réguliers
Le Subjonctif (passé) FSF4U.
The Passé Composé Tense
Le Passé Composé des Verbes Irréguliers
Copiez l’objectif et complétez les phrases au subjonctif.
Le Subjonctif Verbes: page 279.
Talking about what may or may not happen
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
What is the subjunctive?
Le Subjonctif The subjunctive mood is used to express actions which are subjective: will/wanting, emotion, doubt, possibility, necessity, judgment. It.
Do now: conjugate Les chiens __________(obéir) Tu __________(remplir)
The Passé Composé Tense
Subjunctive when form ©NicoleRichelle. subjunctive when form ©NicoleRichelle.
The verb tense to describe the past
Le subjonctif C’est un mode du verbe [il y a quatre modes: l’indicatif, l’mperatif,
Le subjonctif irrégulier
Imparfait v. Passé Composé
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Chapitre 1, première étape, p. 11
Le Passé du Subjonctif Verbes: page 386.
L’imparfait/imperfect:
Review of Passé Composé
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Le subjonctif avec les expressions impersonnelles
Le verbe aller au présent
Français I – Leçon 6A Structures
The Passé Composé Tense
Grammar Workshop – Week 05 – Level 4 Subjunctive or Indicative/Infinitive?
Do now 10/15 irregular P.C. Elle _____________ un roman. (écrire)
OBJECTIVES Explaining the conditional and its uses
Notes: l’Imparfait français III.
Do now: translate the conditional statements.
Do now: conjugate in the subjunctive
Le subjonctif Partie 1.
The Passé Composé Tense
Les actions réciproques au passé
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
Le Subjonctif Q: What is it? A: It is a MOOD of a verb that has various tenses (similar to verbs being in a parallel “universe”) It usually has something.
Le Passé Composé.
Subjunctive Mood •a mood, not a tense
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
The last grammatical concept
Le Passé Composé Using negatives.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
J’ai mal !!!!! FINAL REVIEW.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Trouvez la forme ‘ils’ pour chaque verbe
Le conditionnel « Would ».
The Passé Composé Tense
Activité Conjuguez les verbes au subjonctif.
Plus que parfait du Subjonctif
Le subjonctif Français IV AP.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Subjunctive Mood •a mood, not a tense
Lequel The Last Part.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Les formes irrégulières du Présent du Subjonctif:
Transcription de la présentation:

Do now 2/22 irregular past participles P.C. Elle _____________ un roman. (écrire) Tu _________ plus jeune. (être) Nous ________ le déjeuner. (faire) Vous _____________ aller à la plage. (vouloir) A écrit As été Avons fait Avez voulu

Incentive: HERO POINTS You can earn 5 points DAILY! Be on time Complete daily assignment/task Start “do now” immediately as the final bell rings Follow the cellphone policy w/o being told to do so 100% daily participation by: answering questions, participating in TPRS, participating in in-class discussions, participate in speaking activities, etc.

Announcements: Vocab quiz Friday! Grades updated in the back

Le Subjonctif Verbes Objectif: to learn how to conjugate the subjunctive Sujet: le subjonctif

The verb tenses that we have already learned (présent, passé composé, imparfait, futur, conditionnel) are in the INDICATIVE mood, which means that an action does, did, or will definitely happen. The SUBJUNCTIVE mood, on the other hand, refers to an action that may take place, but not definitely.

For example: Pierre finit ses devoirs. Il est important que Pierre finisse ses devoirs. The first statement is in the indicative because Pierre is actually finishing his homework. The second example is in the subjunctive tense because although it is important that Pierre finishes his homework, we don’t know for sure that he actually will.

The subjunctive tense is formed by dropping the –ent ending from the ils/elles form of the verb, then adding the following endings: (je) -e (nous) -ions (tu) -es (vous) -iez (on/il/elle)-e (ils/elles) -ent

Examples: écouter = écoutent écoute écoutions écoutes écoutiez vendre= vendent vende vendions vendes vendiez vendent choisir= choisissent choisisse choisissions choisisses choisissiez choisissent

Do now:conjugate in the subj. 1. il faut que nous ______________ (parler) le prof. 2. il est important qu’on ___________________(écouter) en classe. 3. Je veux que vous ____________________(finir) vos devoirs. 4. il est temps que ils __________________(répondre) à l’email.

There are some important irregular verbs in the subjunctive. faire fasse fassions fasses fassiez fassent avoir aie ayons aies ayez ait aient être sois soyons soyez soit soient aller aille allions ailles alliez aillent

The expression “il faut que” is always followed by the subjunctive. Il faut que nous étudiions. Il faut que Pierre parte toute de suite. Il faut que vous lisiez ce livre.

A B C D E F G H

A B C D E F G H I J K

Des gestes

Les exercies ecrites P. 137 ex. 2 P. 138 ex. 4

Kahoot

Finish pave yesterday’s assignment: Ex. 1 (complete sentences) Ex. 2 (complete sentences, answer oui) Ex. 4 (vrai/faux) Pg. 382 Ex. 8 Ex. 10