Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Advertisements

La forme Year 9.
Les Pronoms Rélatifs Résumé Rouge 9 How do you decide which relative pronoun to use? Je tai acheté le roman ______ tu as besoin.
By: Reshiga and Pavitra
Futur Proche au negatif By: Ruth & Louis. When you are not going to do something, then you put ne in front of the verb vais (meaning going) and pas after.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Questions II How do you Form Questions in French??
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Reading an analog clock
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Asking a question The following words are all common question words:
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Starter: Write – in English – what you have to bring to school everyday. Then write a list of everything you have to take with you when you go out with.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Voyages et Vacances.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Common Classroom Commands and Questions
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
/ Classroom Commands French.
Français 1 – unité 1 Calmez-vous! Regardez le tableau!
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Saying what you have been doing
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
To express need.  Il te faut…?  Il me faut un/une… Ex. Il me faut un crayon.  Il ne me faut pas de… Ex. Il ne me faut pas de stylo.  Passe-moi…s’il.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
La visite de Clément l’Aplati à Paris
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Les mois.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
ROLE-PLAY OVERLAP.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Comment t’appelles-tu?
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
J’écris à mon correspondent
Transcription de la présentation:

Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation de temps en temps parce que cest ____ pour la _______. bonsemaineyoga santé fais Fill in the gaps:

Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par _______. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation de temps en temps parce que cest ____ pour la _______. bonsemaineyoga santé fais yoga semaine fais bonsanté Fill in the gaps:

Classroom expectations! When you enter the classroom, take your pen out, write the date and Objective in your books and begin the starter activity without chatting. When the teacher is talking/explaining a task, you must maintain respect and listen carefully. If you need to ask a question, put your hand up. Join in with all activities, even if you think you cant do it – have a go! If there is something that you dont understand – ASK!! 3

Jeu de début de trimestre! Write your name on the piece of paper