How many young people? Young people take drugs

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
By: Reshiga and Pavitra
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
and a justification for level 4
____________________________
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
A POWER POINT DEMONSTRATION. The End. Just kidding! This is serious stuff.
Vocabulaire électronique
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Theme Three Speaking Questions
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Speaking test on L’alcool et la drogue
What about discrete point skills?
Les couleurs et les animaux
Allons-Y! Français 11.
Q 25 – 28 HR June 2014 Il faut que j’arrête. C’est dangereux pour la santé. Je tousse tout le temps, mes vêtements sentent mauvais et ça me coûte cher.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
There exists more negatives than just Ne…pas
Speaking Exam Preparation
Theme Two Speaking Questions
Creating Questions in French
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
L.O. To be able to talk about a film in target language.
1415frey9W26fitness.
Theme Two Speaking Questions
French 1st Level The Weather.
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Theme One Speaking Questions
1. Comment t’appelles-tu?
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Quel temps fait-il?.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Talking about your family members
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
C’est possible de faire du ski en France ?
HOBBIES STARS HEALTH SCHOOL CITY
Bienvenue aux eleves de National 5
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
changing your grade to a higher one!
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Français Les animaux (2).
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Si clauses in French.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
How do you say I like and I don’t like in French???
Manger et Boire Bon Appétit!.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Developing longer sentences using connectives and higher-level structures

How many young people? Young people take drugs Les jeunes prennent des drogues How many young people? Lots of young people take drugs Beaucoup de jeunes prennent des drogues

What do you think about this? Lots of young people take drugs. I think it’s stupid. Beaucoup de jeunes prennent des drogues. Je pense que c’est stupide.

Can you make this into one sentence with a linking word or phrase? Lots of young people take drugs, which I think is stupid. Beaucoup de jeunes prennent des drogues, ce que je pense est stupide.

How stupid is it? Lots of young people take drugs, which I think is really stupid. Beaucoup de jeunes prennent des drogues, ce que je pense est vraiment stupide.

Why is it stupid? Lots of young people take drugs, which I think is really stupid because it is dangerous. Beaucoup de jeunes prennent des drogues, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux.

Why is it dangerous? Lots of young people take drugs, which I think is really stupid because it is dangerous for your health. Beaucoup de jeunes prennent des drogues, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux pour la santé.

When is this happening? Nowadays, lots of young people take drugs, which I think is really stupid because it is dangerous for your health. De nos jours, beaucoup de jeunes prennent des drogues, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux pour la santé.

Is this a good thing? Unfortunately, nowadays, lots of young people take drugs, which I think is really stupid because it is dangerous for your health. Malheureusement, de nos jours, beaucoup de jeunes prennent des drogues, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux pour la santé.

What kind of drugs are they taking? Unfortunately, nowadays, lots of young people take drugs, either soft drugs or hard drugs, which I think is really stupid because it is dangerous for your health. Malheureusement, de nos jours, beaucoup de jeunes prennent des drogues, soit des drogues douces soit des drogues dures, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux pour la santé.

Can you give examples? Unfortunately, nowadays, lots of young people take drugs, either soft drugs like cannabis or hard drugs like heroin, which I think is really stupid because it is dangerous for your health. Malheureusement, de nos jours, beaucoup de jeunes prennent des drogues, soit des drogues douces comme le cannabis soit des drogues dures comme l’héroïne, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux pour la santé.

Any other disadvantages? Unfortunately, although it’s expensive, nowadays, lots of young people take drugs, either soft drugs like cannabis or hard drugs like heroin, which I think is really stupid because it is dangerous for your health. Malheureusement, bien que ce soit cher, de nos jours, beaucoup de jeunes prennent des drogues, soit des drogues douces comme le cannabis soit des drogues dures comme l’héroïne, ce que je pense est vraiment stupide parce que c’est dangereux pour la santé.