Cognates Un cognat = __________________________ A word that looks and/or sounds similar in two languages.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Les cours et les profs. Les cours et les profs.



L’accord des adjectifs
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
1 Savoir et Connaître La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through comparisons La question essentielle: - Quels sont les deux.
Denise Boise September 2005 Free powerpoints at
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
VIRTUAL FLASHCARDS You can use your right and left arrow keys to advance and reverse through these slides!
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Le Passé Composé is a verb form used to describe things that happened in the past. Note the following examples: Jai acheté un jean. Marc a choisi une.
5 Contractions Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
and a justification for level 4
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Une révision de la conjugaison des verbes en -ER.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le Passé Composé Avec les PP Irréguliers!. Avoir un rendez-vous Avoir la grippe Prendre lautobus Comprendre qqch Mettre la table Mettre à qqun en colère.
LESSON 1. La vie scolaire Autrefois ou maintenant (what differences do you think there might be between school life in the past and now?)
Leçon 11 I am a fat groundhog. Je suis une marmotte grosse. Pg
Chapitre 1 Structure.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains sont.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
WALT: how to talk about your timetable
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Study Guide for Chapter test Know your vocabulary. Be sure to study your blue sheets. Know the articles that go before nouns.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Français II H – Leçon 1B Structures
A Compare the forms of the adjectives in heavy print as they
A1. Révision: les pronoms le, la, les et lui, leur p. 162
Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
Cest vendredi, le 6 septembre. Il faut avoir… la feuille: Class Expectations la feuille dactivités ……………………….. les paroles de la chanson la liste de vocabulaire.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Lire, dire, et écrire Leçon 16. Les définitions Dire –to say, tell Lire –to read Écrire –to write They are ALL irregular!!!
EN VACANCES EN VACANCES.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Mes activités.
La Grammaire: Indefinite articles and plural of nouns Page 24.
Les adjectifs Or describing words..
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Les adjectifs démonstratifs
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Le Passé Composé. Les Participes Passés Éponge:Reconnais-tu ces verbes? Modèle:travaillé = travailler 1) attendu = _________ 2) acheté = _________ 3)
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
2 2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
 Is a poem of five lines describing yourself Line 1: MOI Line 2: Two nouns (things liked) Line 3: Three verbs or verb phrase (activities you like to.
4 pictures 1 word.
Allons-Y! Français 11.
Transcription de la présentation:

Cognates

Un cognat = __________________________ A word that looks and/or sounds similar in two languages.

Sustantifs = ___________________________________ Le chat La musique Le permis La banque Le centre commercial La soupe Le restaurant La médicine Le cellulaire La grand-mère Les appartaments Les maths Les profs/professeurs Les biciclettes Les marqueurs Les vacances Person, Place, or Thing (NOUN)

Adjectifs = ________________Verbes = _________________ Actif Entrer Grand Étudiar Intelligent Penser Sympathique Organiser Long Pratiquer Délicieux Comprendre Riche Répondre Rapide Écrire Cruel Détruire To describe nounsActions

Étudie les Notes! Word Ladders Flashcards Picture Dictionary ToonDoo.com Etc… Schepeezuro

Cat Le chat

Drivers License Le permis

Mall Le centre commercial

Restaurant Le restaurant

Cell Phone Le cellulaire

Apartments Les appartaments

Teachers Les profs/professeurs

Markers Les marqueurs

Music La musique

Bank La banque

Soup La soupe

Medicine La médicine

Grandma La grand-mère

Math(ematics) Les maths

Bicycles Les biciclettes

Vacation Les vacances

Active/Energetic Actif

Big/Large Grand

Smart/Intelligent Intelligent

Nice/Pleasant/Kind Sympathique

Long

Delicious Délicieux

Rich Riche

Quick/Fast Rapide

Mean/Cruel/Nasty Cruel

To enter Entrer

To study Étudier

To think/ponder Penser

To organize Organiser

To practice Pratiquer

To understand/comprehend Comprendre

To answer/respond Répondre

To write/(en)scribe Écrire

To destroy Détruire