Qu’est-ce qu’ils aiment faire?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La Bonne Forme Les Verbes en ER. La Bonne Forme Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying complete sentences with correct verb.
Advertisements

A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Passé Composé
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Les verbes en -ER Français I.
Les Questions.
Le weekend.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Les devoirs - homework Instructions:
La musique Teacher’s note:
En vacances Partie 3 Photo: © ivy photo, shutterstock.com.
Role Play 17 Homework help.
How to form questions in French
Q: Est-ce que tu aimes faire…du sport?
Les devoirs - homework Instructions:
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
J’ai besoin de parler du passe….
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Les animaux domestiques
Les Fruits :.
A level French 8th December 2017.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Quelle est la date aujourd’hui?
Recap the vowels song from last lesson.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Les formes et les couleurs
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Hobbies (+faire -to do)
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
Quelle est la date aujourd’hui?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
Nous allons… apprendre des informations sur 6 fêtes en France
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les négatifs et l’interrogation
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce qu’ils aiment faire? B C D E F G H I J K L D aller au cinéma B aller en ville G faire du vélo This PowerPoint resource will provide structured speaking practice of free time activities, with a team game to encourage careful listening. The worksheet on p1 of the accompanying Word document is provided as an optional starter activity designed to get students engaged as soon as they arrive and to ensure that they all revise the key vocabulary. This first slide will remind students of the key vocabulary and can also be used to check the worksheet answers if this has been completed. Go through the images in order, clicking to display the answers. H faire du sport J manger au fast-food F jouer à des jeux électroniques E faire les magasins I écouter de la musique K danser L aller au bowling A lire des BD C regarder la télé

Qu’est-ce qu’ils aiment faire? B C D E F G H J K I L This slide presents the same set of images without the support of the words. Begin by saying one of the phrases at random and asking students to give you the corresponding letter. Then reverse the process and say one of the letters to elicit the matching phrase from the class. Next, remind them that they can put ‘J’aime’ in front of these expressions. Still using the letters ask, for example, ‘G, qu’est-ce que tu aimes faire?’ to elicit the reply ‘J’aime faire du vélo’. Two successive clicks will reveal a model question and answer at the bottom of the slide. Students could also practise this in pairs once the model is established. A, qu’est-ce que tu aimes faire? J’aime lire des BD.

Qu’est-ce qu’ils aiment faire? Stéphanie Grégory Monique Ludovic Céline Marc Clara Patrice Sandrine A B C D E F G H I J A guessing game. See detailed instructions in the teaching notes on pp.2-3 of the accompanying Word document. K L Marc aime danser?