Fiche méthodologique 3: How to… understand an Oral document?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Poser des questions Asking questions.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Talking about yourself
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Une Amie Un Ami Français I.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Forming questions in French
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
How is it conjugated in the present tense?
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
French Bridging the gap Year In the light of the new languages specifications 2016, it would be relevant for future Y12 linguists to focus on their.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
By the end of the lesson you will be able to
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Ce sont les pronoms qui joignent deux phrases en une.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
Pronoun   Function(s) Possible Translations   Qui   Subject Indirect object (person)   who, what which, that, whom Que Direct object whom, what, which,
Relative pronouns : A pronoun that refers back to an antecedent ( a noun previously mentioned) and introduces a subordinate clause.
Les devoirs - homework Instructions:
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
AP Examen Pratique commentaires
L’objectif To use prepositions to describe my home To use comparatives
Creating Questions in French
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Grammaire 3 Chapitre 2.
Français 1/4/16 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
A Note the use of avoir in the following sentences:
Introductory slide to see what pupils remember.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Introductory slide to see what pupils remember.
Classroom Expressions
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
séquence “the environment” / homework for friday 24/ / 02
Getting to know someone…
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Vendredi 16 mars Français I
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
Jeudi 31 Janvier Français II
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
Les Questions d’Information
School system in France
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Fiche méthodologique 3: How to… understand an Oral document? VERY IMPORTANT: la CO est évaluée en ANGLAIS pendant l’année mais au bac, l’évaluation SE FAIT EN FRANCAIS : attention à ce point ! Cadre CECRL = B1 : Je peux comprendre les points essentiels quand un langage clair et standard est utilisé et s’il s’agit de sujets familiers concernant le travail, l’école, les loisirs, etc. Je peux comprendre l'essentiel de nombreuses émissions de radio ou de télévision sur l'actualité ou sur des sujets qui m’intéressent à titre personnel ou professionnel si l’on parle d'une façon relativement lente et distincte. How to proceed correctly, step by step!!! Step 3 NEW identified words + check step 2’s words: right or wrong? Step 1 Who? One girl, two boys, three children… What? A radio interview, a football game, a teenager discussion… With ALL the information, I can introduce my ORAL document: « it is a ….with… about… » What about? A new pair of shoes, last week game, a new PS3 game… Where? At a stadium, in a classroom, at the pool, in a shop, at Mac Donalds… Important words you heard: a name, a place, a brand (Nike, Adidas…) , a subject (animal killing…) etc… Step 2

BUT = « qu’est ce que j’ai compris?? / ENTENDU???» Tips to succeed!!! PETIT RAPPEL !!! --) L’épreuve de compréhension de l’oral =  25% de la note globale --) Elle est complétée par l’épreuve d’expression orale qui a lieu au troisième trimestre de l’année scolaire ==) 25 % de la note finale. La réussite aux épreuves orales … Connaitre / savoir utiliser les structures grammaticales… Un travail tout au long de l’année… Connaitre les connecteurs logiques… Acquérir /développer sa culture personnelle (les notions abordées) Pensez à … BIEN ANALYSER le titre donné!! IDENTIFIER la nature du document !! METTRE en avant la NOTION !!! (facultatif) REPERER le nombre d’intervenants!! BUT = « qu’est ce que j’ai compris?? / ENTENDU???»