L’imparfait/imperfect:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jeudi, le 10 octobre Objectif de la leçon: To be able to form and detect the Imperfect Tense in French. e.g. I used to buy/ I was buying Olympics values.
Advertisements

Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
LIMPARFAIT. TABLE DE MATIERES Quest-ce que cest que limparfait? Comment former limparfait Exemples.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The Imperfect Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA Irregular verbs: aller and faire Context: home, town, and region.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
 L’imparfait (imperfect tense) is used to describe what things used to be like or to talk about repeated actions in the past  Frequently used in description.
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
J’avais fini mon travail quand tu as appelé.
Le conditionnel “Would”.
CONJUGAISON.
The passé composé vs. the imparfait
Français I Leçon 8B - Structures
(= for (how long) / since (when?)
L’imparfait.
L’imparfait 2. First, let’s look at how the imperfect tense is formed. To get the stem for the imperfect, you drop the -ons ending from the nous form of.
The passé composé vs. the imparfait
Describing Yourself (avoir & être)
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Notes le 5 janvier Le passé composé et l’imparfait.
The verb tense to describe the past
Imparfait v. Passé Composé
Taylor voudrait un selfie avec Justin.
L’imparfait.
Venir de.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
L’impératif ( = command forms)
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
L’imparfait.
The passé composé vs. the imparfait
Passé Composé vs Imparfait
Passé composé vs imparfait
Reflective verbs or Pronominal verbs
Le verbe aller au présent
Français I – Leçon 6A Structures
Français I – Leçon 7B Structures
L'Imparfait.
Français III – Leçon 3B Structures
Le Passé composé VS l'imparfait
Notes: l’Imparfait français III.
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
La famille ER conjugaison
Imparfait v. Passé Composé
Unité 4: Le plus-que-parfait
Imparfait v. Passé Composé
L’Imparfait.
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
L’imparfait.
Grammar Flash Cards La révision.
jusqu’à l’examen final
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
The last grammatical concept
Le Passé Composé Using negatives.
The Perfect Tense with ‘être’
Le conditionnel « Would ».
L’imparfait.
3 1 Vive la nature! A. Révision: Le passé composé p. 114
Information Questions
Français III – mercredi le 17 janvier horaire quotidien
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
The Conditional = WOULD.
Réflexifs.
The Perfect Tense with ‘être’
Transcription de la présentation:

L’imparfait/imperfect:

The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: Descriptions in the past: Descriptions setting the scene: c’était en automne: it was in autumn. Il faisait nuit: It was dark Les étoiles brillaient: the stars were shining Descriptions of people: Daniel était grand, il avait de longs cheveux noirs: Daniel was tall, he had long black hair. Elle était une femme méchante: She was a bad lady. To show descriptions of feelings, attitudes and mental and emotional states in the past: Juliette était jalouse de Daniel parce qu’il aimait Sophie: Juliette was jealous of Daniel because he liked Sophie.

Repeated Actions in the past: (the equivalent of “used to” in English): Quand j’étais jeune, je faisais du sport tous les jours. when I was young I used to play sport everyday. Quand il était petit, il allait chez ses grands-parents tous les week-ends. When he was little he used to go to his grandparents place every weekend. Nous allions à la plage chaque été. We used to go to the beach every summer.

3) To express incomplete actions in the past (usually when they have been interrupted by an action in the passé composé). Timothy regardait la télévision quand le téléphone a sonné. Timothy was watching tv (imperfect – ongoing action) when the phone rang (pc – completed action which interrupts). Je faisais mes devoirs quand marie est arrivée. I was doing my homework (imperfect ongoing action) when Marie arrived (pc – completed action which interrupts ).

How do you think this image of a river with lots of bridges could illustrate the imperfect?

How do we form it? Use the nous part of the present tense. 2) Take of the –ons ending (this makes the imperfect stem). 3) Add the following endings to it: Je - ais Tu –ais Il – ait Elle – ait Nous – ions Vous – iez Ils – ient Elles – aient

Examples: Faire: 1) Present tense nous form: Faisons 2) Take off –ons →Imperfect stem = fais…. 3) Add the endings. Je faisais Tu faisais Il faisait Elle faisait Nous faisions Vous faisiez Ils faisaient Elles faisaient

Regarder: 1) Present tense nous form: regardons 2) Take off –ons →Imperfect stem = regard…. 3) Add the endings. Je regardais Tu regardais Il regardait Elle regardait Nous regardions Vous regardiez Ils regardaient Elles regardaient.

Try putting these verbs in the imperfect. Aller Manger Finir

The only irregular verb in the imperfect is ETRE. It still keeps the same endings as all the other verbs except it has a different stem. The stem is ét _____ So the forms of être are as follows: J’étais Tu étais Il était Elle était Nous étions Vous étiez Ils étaient Elles étaient

What do these sentences mean? La fille était petite et elle avait les cheveux longs et blonds. J’allais à la plage tous les jour quand j’étais jeune. J’écoutais de la musique quand mon frère est arrivé. Il portait un t-shirt bleu et un pantalon noir. Quand j’avais 6 ans je me couchais à 7 heures. Je marchais dans la forêt quand j’ai vu un serpent.

Note to copy: The imperfect. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: Descriptions in the past: Descriptions setting the scene: c’était en automne: it was in autumn. Il faisait nuit: It was dark Les étoiles brillaient: the stars were shining Descriptions of people: Daniel était grand, il avait de longs cheveux noirs: Daniel was tall, he had long black hair. Elle était une femme méchante: She was a bad lady. To show descriptions of feelings, attitudes and mental and emotional states in the past: Juliette était jalouse de Daniel parce qu’il aimait Sophie: Juliette was jealous of Daniel because he liked Sophie. Repeated Actions in the past: (the equivalent of “used to” in English): Quand j’étais jeune, je faisais du sport tous les jours. when I was young I used to play sport everyday. Quand il était petit, il allait chez ses grands-parents tous les week-ends. When he was little he used to go to his grandparents place every weekend. Nous allions à la plage chaque été. We used to go to the beach every summer.  

3) To express incomplete actions in the past (usually when they have been interrupted by an action in the passé composé). Timothy regardait la télévision quand le téléphone a sonné. Timothy was watching tv (imperfect – ongoing action) when the phone rang (pc – completed action which interrupts). Je faisais mes devoirs quand marie est arrivée. I was doing my homework (imperfect ongoing action) when Marie arrived (pc – completed action which interrupts ). How do we form it? Use the nous part of the present tense. 2) Take of the –ons ending (this makes the imperfect stem). 3) Add the following endings to it: Je - ais Tu –ais Il – ait Elle – ait Nous – ions Vous – iez Ils – aient Elles – aient The only irregular is Etre: the endings are the same, but the stem is ét_______

Examples: Faire: 1) Present tense nous form: Faisons 2) Take off –ons →Imperfect stem = fais…. 3) Add the endings. Je faisais Tu faisais Il faisait Elle faisait Nous faisions Vous faisiez Ils faisaient Elles faisaient Regarder: 1) Present tense nous form: regardons 2) Take off –ons →Imperfect stem = regard…. Je regardais Tu regardais Il regardait Elle regardait Nous regardions Vous regardiez Ils regardaient Elles regardaient.