TASK 1: Complete the list of words with the correct letter combination by listening to them on the recording: l _ v r e r o m ___ r _ c i t p e r s o n.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Faire maintenant! Do Now!
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
La formation et l’usage
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Can you think of any words with the sound ‘i’ (y) in?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Les verbes réfléchis.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Combien en voulez-vous?
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Indefinite articles & plural of nouns
Notes le 31 mai Les adjectifs démonstratifs (Demonstrative Adjectives)
The verb avoir & negation
j’y vais / je marche / je prends / je préfère
The pronoun en.
Introducing the words for the numbers
Indirect Object Pronouns
Le verbe aller au présent
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
A level French 8th December 2017.
Making Sentences Negative in French
How to get to double verb sentences!!
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Direct Object Pronouns
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
EXTRA: WRITE THE SENTENCES IN ENGLISH.
Test your listening skills!
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
The PARTITIVE & -IR VERBS
un une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
L’ élève sera capable de:
Adjective Agreement.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Les couleurs.
Combien en voulez-vous?
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
D’accord 2 Leçon 2B.2 Pronouns Y and EN.
Transcription de la présentation:

TASK 1: Complete the list of words with the correct letter combination by listening to them on the recording: l _ v r e r o m ___ r _ c i t p e r s o n n ______ i l s ‘ a g i s s _____ d e __ t r i g u e h i s t ___ r e TASK 2 Circle / underline / highlight the SILENT letters in the following sentences by listening to the recording: je veux lire un roman fantastique je lis de temps en temps je lisais des livres traditionnels il est pratique de lire sur une tablette il est moins cher de télécharger des livres numériques an / ages / in / oi / i / ait / é

TASK 3 Separate the words in the sentence and add any missing apostrophes by listening to the recording: jelisdhabitudedesrécitsdaventurecarjelestrouvepassionnants jaimeliredeslivresdesciencefictioncarilsmetransportentdansunmondedifférent jaiunepassionpourlesromansdamour alâgededixansjelisaisdeslivresfantastiquesmaismaintenantjepréfèrelesbiographies jailulautobiographiedekatiepricecarjetrouvesavieintéressante TASK 4: Spot the intruder. Circle the extra word in each sentence by listening to the recording. Hint – there are two extra words in number 3! Je lis des livres de le développement personnel. Mes parents aiment à lire des livres papier. Je pense qu’il est le plus facile de lire sur ma propre tablette. La technologie a tué au les joies de la lecture.

TASK 5: Circle the mistakes by listening to the recording and correct them if you can. There are 10: Je lis de livres d’épuvante car je le trouve passionnants et j’adore le suspense. Quand je vais six ans je lisais de livres marrints comme Horrid Henry mais mentenant je le trouve trop enfantans. TASK 6: Transcribe the sentences: _______ _________ _____ _____________ _______________________. _______ ____ ___________ ____ ___________ _________________. ____ ________-_____________ __’____________ _____ _______ _____ ______ ________________. _____ _________ ___________ ______ ____ _____________________ ___ _______ _______ __________ ____ _____ ______________.