GCSE Development sheet: Module3

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
Can you label these colours in French?
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
The subjunctive mood If I were you, I’d call him It is absolutely necessary that you be there on time May God save the queen! Normally, in English we would.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE A : le verbe VOULOIR.
Mini-book WALT: prepare a reference book for next year WILF: key categories (connectives, opinions, justifications, verbs etc) + key topics.
7a1 translate into French!. 1.For breakfast at home I ate some toast with jam and I drank some orange juice. It was delicious. 2. For lunch I go to the.
Les Questions.
On va rechercher de bonnes vacances!
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
By the end of the lesson you will be able to
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
CONJUGAISON.
Notes le 31 mai Les adjectifs démonstratifs (Demonstrative Adjectives)
mercredi le vingt-et-un septembre les vacances
Reflexive verbs and morning routine FR2
Notes le 2 mars Le verbe ALLER.
Le Passé Composé d’ALLER
I can talk about food I eat and food I ate.
les bonnes résolutions
mercredi le vingt-huit septembre
Y10 exam: French writing 1 Picture task
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Les matières scolaires
GCSE Development sheet: Module2
THIS IS Jeopardy. THIS IS Jeopardy With Your Host... Madame Togbe.
Vendredi le 13 octobre.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Tu manges de façon saine?
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Français I – Leçon 6A Structures
Les Fruits :.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
To learn and practise past tense verbs
La television 1617frey9W24latelevision
La famille ER conjugaison
Bienvenue Au monde des Pronoms.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Grammar Flash Cards La révision.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Les objectifs: Talking about clothes Adjectival agreements
The Perfect Tense with ‘être’
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
How to use the knowledge organiser?
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
Direct and Indirect Object Pronouns in French
J’écris à mon correspondent
The Perfect Tense with ‘être’
Transcription de la présentation:

GCSE Development sheet: Module3 4 1, Saying some + food and drink – translate the following I eat some sweets at the cinema. He eats some chocolate at Christmas. We eat chicken a lot. I ate some bread yesterday. We drank some coffee. I’m going to eat some chips at the stadium. We’re going to eat fruits and vegetables. I don’t eat pastries. 2, Using il faut – add the missing word where they is … Il faut … un uniforme Il … arriver à l’heure Il faut … cinq portions par jour … … boire beaucoup d’eau Il faut aller … vélo Il faut ... Les professeurs 5 3, Adjetives – copy the sentence with the correct adjective from the options. J’ai porté une chemise blanc/blanche Nous portons un pantalon bleu/bleus/bleue Il porte des baskets noires/noir/noirs Je vais porter un short confortable/confortables Nous allons porter un uniforme démodée/démodé Je dois porter des chaussures moches/moch/moches NOW WRITE 4 SENTENCES DESCRIBING YOUR SCHOOL UNIFORM WITH ADJECTIVES.

6, Past tense practice (Birthdays). Make sentences out of the following Je suis sorti(e) avec … Nous sommes allés … J’ai mangé … Il y avait … Mes parents m’a donné … Nous avons vu … Nous avons aussi fait … C’était … J’aurais préféré … Finalement, j’ai eu … 8 9, VOCAB: Food and Drink – Find the following in French 3 vegetables 3 fruits 3 desserts 3 types of meat 4 traditional French foods 2 cold drinks 2 hot drinks 2 positive adjectives for food 2 negative adjectives for food 11, VOCAB: Synonyms. Find a more interesting word for the following. Intéressant Génial Nul Moche Bon Simple J’aime Je n’aime pas 7 10, VOCAB: Clothes – Find the following in French A pair of trousers A dress A skirt A shirt Some shoes Some trainers Some boots A polo shirt A hoody A jumper A jacket A suit A hat or a cap 12, VOCAB: Common words/phrases Sometimes A lot Often Rarely Tomorrow Yesterday At the moment Last week-end This summer Because I have to I would like It’s necessary to I like to go out

13, Use 10 of the following in sentences IN FRENCH 16, Role-play speaking task: Prepare answers for the points given and general notes for the ! 14, Discursive writing Que pensez-vous des grandes célébrations nationales comme le quatorze juillet ou le Nouvel An? Répondez en utilisant des exemples, explications et raisons. Utilisez une varité des termes specifiques au sujet en répondant. 15, Creative writing Décrivez un de vos anniversiares du passé, et vos projets pour un anniversaire dans le futur. Il peut s’agir d’une sortie ou quand vous êtes restés à la maison. Utilisez des verbs divers, intéressants et justifiez toutes vos opinions.